ندا نیک روش سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۰

سراج اوغلو، کتاب راهنمای سلامتی با گیاهان را با هدف شناساندن قدرت گیاهان در پیشگیری، محافظت و درمان بیماری‌ها نوشته است. اطلاعات ارائه شده در این اثر، نتیجه 38 سال‌ بررسی و تحقیق نویسنده است. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب گیاه درمانی ترکیه است و در ترکیه به چاپ 78ام رسیده است.

سرفصل های کتاب

«گیاهان شفابخش»، «تکنولوژی، اسلحه‌ای که به سوی خود گرفته‌ایم!»، «بیماری وجود ندارد، بیمار وجود دارد»، «اطلاعات جدید»، «فاکتورهایی که روی گیاهان تاثیر منفی می‌گذارند»، «از سرطان نترس، از تشخیص دیر آن بترس» و «برای یک زندگی سالم» برخی از مهم‌ترین سرفصل‌های این کتاب را شامل می‌شوند.در قسمتی از کتاب به «برخی نکات که در تغذیه سالم باید به آن‌ها دقت نمود» اشاره شده است. بر این اساس، یکی از شرط‌های زندگی سالم، تغذیه سالم است.

تغذیه سالم با علم به این‌که کدام مواد غذایی، چگونه، به چه اندازه و چه زمانی باید استفاده شود، شروع می‌شود. محتوای این اثر به خواننده می‌گوید که به دلیل زنده ماندن غذا نخوریم، بلکه برای زندگی سالم، تغذیه سالم را یاد بگیریم و بیاموزیم که مواد غذایی‌مان را چگونه، به چه اندازه و در چه زمانی باید استفاده کنیم و عادات غذایی صحیح را به کار ببریم.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «امروزه در تمام دنیا، دانشمندان بزرگی مشغول بررسی راه‌حل‌های گیاهی مفید برای بیماری‌های امروزی بشر هستند. این‌که بدانیم گیاهی برای یک ناراحتی و بیماری مفید است، به تنهایی کافی نیست. روش‌های استفاده، دوره درمان و زمان مصرف گیاهان نیز بسیار مهم هستند و مار را در رسیدن به نتیجه مطلوب یاری خواهند کرد.»

بخشی از سخنان نویسنده

امروزه داروها را قبل از بروز بیماری‌ها نمی‌توان مورد مصرف قرار دارد، در ماه‌های زمستان برای پیشگیری از التهاب لوزه و یا ابتلا به برونشیت نمی‌توانیم آنتی‌بیوتیک مصرف کنیم. همانگونه که نمی‌توان به عنوان پیشگیری از سرطان از داروهای آن و یا شیمی‌درمانی استفاده کرد. به عبارتی این داروها را نمی‌توان به عنوان پیشگیری‌کننده و محافظت‌کننده از بیماری‌ها استفاده کرد.

اما اگر گیاه درست را بیابیم و به شکل درست، آن را آماده کرده و به شکل درست مورد استفاده قرار دهیم، می‌توانیم از این گونه بیماری‌ها پیشگیری کنیم و خود را در مقابل آنها حفاظت کنیم.در بسیاری موارد در رسانه‌های صمعی و بصری، یک گیاه برای یک بیماری مفید و یا برای یک بیماری پیشگیری‌کننده معرفی می‌شود و هر کسی که موضوع رامی‌شنود شروع به استفاده زیاد از آن گیاه در وعده‌های غذایی خود می‌کند.

این گونه مصرف به عنوان مصرف پیشگیرانه فایده‌‌ی زیادی نخواهد داشت. خواننده گرامی، اگر این گیاهان را به نحو صحیح حاضر کرده و به نحو صحیح استفاده کنید، می‌توانید به شکل احسن از قدرت پیشگیری‌کننده، محافظت‌کننده و مداواکننده آن ها استفاده کنید.این‌که بدانیم گیاهی برای یک ناراحتی و بیماری مفید است، به تنهایی کافی نیست. روش‌های استفاده، دوره درمان و زمان مصرف گیاهان نیز بسیار مهم هستند و مار را در رسیدن به نتیجه مطلوب یاری خواهند کرد.به عنوان یک دانشمند که به پزشکی مدرن به طور حتم باور دارم می‌گویم که در زمان ناراحتی و یا شکایتی که از بدن خود دارید، اولین آدرسی که باید به آن مراجعه کنید بالاجبار یک پزشک است.

با خواندن این کتاب به هیچ عنوان به دنبال تشخیص بیماری و درمان خودسرانه آن نباشید. کسی که بیماری شما را تشخیص خواهد داد پزشک شماست و شما باید به دنبال عمل به دستورالعمل‌های او باشید. اطلاعات موجود در این کتاب به عنوان کمک و یاریگر شماست با این وجود، با مشاوره با پزشک خود می‌توانید از این دستورات استفاده کنید.خوانندگان گرامی، در این دنیا هیچ چیزی بی‌علت آفریده نشده است و آفرینش هر چیزی بر اساس سبب و حکمتی است. هر بیماری که مادرزادی نباشد قابل تداوی است. بدون شک و تردید باور کنید که چاره و درمان هر بیماری در طبیعت وجود دارد.

بخش هایی از این کتاب خواندنی


فرمولی برای زیبا سازی پوست و پاکسازی بدن

15 تا 16 عدد جعفری را به همراه ساقه هایشان در دستتان کمی تکه تکه کنید و در مخلوط کن بیندازید. بر روی آن نصف لیموترش و نصف لیوان آب اضافه کنید پس از اینکه کاملا مخلوط کردید این مخلوط را نیم ساعت قبل از صبحانه به صورت ناشتا بنوشید. نیم ساعت بعد از آن می توانید صبحانه صرف کنید. 15 روز پشت سر هم این فرمول را عملی کنید. بعد از 15 روز یک هفته فاصله دهید. سپس دوباره 15 روز به همان ترتیب فرمول را به کار ببرید و بعد فرمول را به پایان ببرید. بعد از 5 الی 6 ماه بنا به وضعیت خودتان می توانید این فرمول را تکرار کنید.

تره فرنگی دوست کلیه‌ها

در هفته های اول سعی کنید که هفته ای 3 تا 4 روز خوراک تره فرنگی را هم در کنار غذای ظهر و هم در کنار شام بخورید. به نوشیدن حداقل 1.5 لیتر آب در طی روز، مبادرت ورزید. تره فرنگی از نظر پتاسیم، کلسیم، آهن و فسفر بسیار غنی است. همزمان ویتامین های E، ‌C، B1 ، B2 و پیش ساز ویتامین A را نیز در خود دارد. در کنار تمام این ویژگی ها، تره فرنگی هم سبب فعالیت راحت تر کلیه ها می شود و هم از تشکیل سنگ کلیه ممانعت می کند. در تره فرنگی مواد موثری وجد دارند که از تشکیل سنگ کلیه ممانعت می کنند.

راه داشتن لثه های سالم

4 تا 5 گرم بابونه دشتی (وحشی) را در یک لیوان آب به مدت 5 دقیقه بری روی حرارت ملایم دم کنید، آبکشی نمایید. بعد از ولرم شدن مسواکتان را به آن آغشته نمایید و دندان هایتان را مسواک بزنید (قبل از اینکه با خمیر دندان مسواک نمایید). گاهی هم لثه هایتان را بدون وارد کردن فشار و آرام آرام مسواک بزنید. این چای بابونه که دم کرده اید برای استفاده یکبار شماست. انجام این عمل، یکی دو بار در ماه کافی خواهد بود.
اطلاعات ارائه شده در این اثر، نتیجه 38 سال‌ بررسی و تحقیق نویسنده است. این کتاب پرفروش‌ترین کتاب گیاه درمانی ترکیه است و در ترکیه به چاپ 78ام رسیده است.

مشخصات کتاب

نام کتاب: راهنمای سلامتی با گیاهان "گیاه درمانی"

نویسنده: ابراهیم عدنان ساراج اوغلو / مترجم: مهندس نعیمه وفائی ممقانی

ناشر: عمیدی

قیمت: 14000 تومان

مشخصات: 366 صفحه, وزیری (شومیز), چاپ 2, 1000 نسخه

تاریخ نشر: ٣٠/٠١/٩٣

مکان نشر: آذربایجان شرقی, تبریز

زبان: فارسی

شابک: 9789646008410

 

آشنایی با نویسنده

سراج اوغلو که اهل سافرانبُل ترکیه و متولد سال 1949 میلادی می‌باشد. بعد از پایان تحصیلاتش در زمینه شیمی، در سال 1982 دکترای خود را از دانشگاه گراز تکنیک استرالیا گرفت. در همان دانشگاه شروع به تدریس دروس بیوتکنولوژی- میکروبیولوژی نمود. در سال‌های 1986-1985 در دانشگاه‌های ترکیه تدریس نمود. در سال 1987 فوق دکترا گرفت و در سال 1994 به درجه پروفسوری دست یافت.

سراج اوغلو در سال‌های اخیر، بیشتر در زمینه فیتوبیوشیمی فعالیت نموده و فعالیت و تحقیقاتش در زمینه تأثیر گیاهان در سلامت انسان همچنان ادامه دارد. در بسیاری از سایت‌ها و انجمن‌های سلامتی بین‌المللی اینترنتی آمریکا و اروپا «روش‌های پروفسور سراج اوغلو» به تمام دنیا تقدیم شده است و روزانه هزاران انسان از سراسر جهان این سایت‌ها را بازدید می‌کنند. تأثیر بروکلی بر روی پروستاتیت و بزرگی خوش‌خیم پروستات و تأثیر اسطوخودوس علیه بیماری‌های هپاتیت B و هپاتیت C را برای اولین بار سراج اوغلو به تمام دنیا شناساند.



شارژ سریع موبایل