پردیس احمدی جمعه ۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰

کتاب «فرهنگ فن کوه‌نوردی و غارنوردی» مجموعه‌ای از واژگان و اصطلاحات فنی مربوط به رشته‌های کوه‌نوردی، سنگ‌نوردی، یخ‌نوردی، دره‌نوردی، غارنوردی و اسکی است که داوود محمدی‌فر آن را گردآوری کرده و توسط انتشارات سبزان به چاپ رسانده است.

این کتاب 1700 واژه و اصطلاح تخصصی را در بر می گیرد و 360 تصویر سیاه و سفید و معادل انگلیسی واژگان و اصطلاحات را هم در خود گنجانده است. با مطالعه این فرهنگ تخصصی می توانید یک راهنمای همیشگی برای مطالعه متون مربوط به این نوع از گردشگری همراهتان داشته باشید.

نویسنده هدف خود از نگارش و جمع آوری این کتاب را این طور بیان می کند: «… هدف از گردآوری و انتشار کتاب “فرهنگ فن کوه نوردی و غارنوردی”‌ این بوده است که مجموعه ای کلاسیک فراهم شود تا در راستای ارتقای دانش فنی کوهنوردان، کاهش خطاها و پیشگیری از خطرهای مرگ آفرین بتواند مثمر ثمر واقع شود…»

کتاب «فرهنگ فن کوه‌نوردی و غارنوردی» 272 صفحه دارد و برای اولین بار در سال 90 منتشر شد. چاپ جدید این کتاب را می توانید به قیمت 12هزار تومان تهیه کنید.

این کتاب 1700 واژه و اصطلاح تخصصی را در بر می گیرد و 360 تصویر سیاه و سفید و معادل انگلیسی واژگان و اصطلاحات را هم در خود گنجانده است.

جالب است بدانید که داوود محمدی‌فر، مطالب این کتاب را بر پایه‌ی حروف الفبای فارسی گردآوری نموده است به‌طوری‌که بخش‌های مربوط به حروف "ث"، "ذ"، "ژ" و "ظ" موردی را در بر ندارد.

داوود محمدی‌فر، در سال 1311 در شهر ری متولد شد. او عضو هیات موسس سازمان کوهنوردی تنسینگ-هیلاری، عضو کارگروه فنی فدراسیون کوهنوردی، عضو هیات موسس کانون کوهنوردان تهران و عضو هیات مدیره‌ فدراسیون کوه‌نوردی بوده است.

محمدی فر از اوایل دهه 1380نویسندگی در حوزه‌ کوهستان را شروع کرد و تاریخ کوه‌نوردی ایران، غارنورد کوچولو مسافر زیر زمین، تقویم تاریخ کوه‌نوردی ایران، کوهنامه فردوسی و... از کتاب های او هستند.



شارژ سریع موبایل