سارا قاسمی چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

معرفی چند کتاب کودکانه با عناوین: مجموعه ی «ماجراهای سین سینا»، «مواظب جریمه خدا باش»، «من داداش بزرگ‌ترم» ، «من خواهر بزرگ‌ترم» و مجموعه ی «مهارت‌های من».

 

مواظب جریمه ی خدا باش

 

«ماجراهای سین سینا»

انتشارات چکه مجموعه سه جلدی «ماجراهای سین سینا» نوشته معصومه یزدانی با تصویرگری حسین صافی را برای کودکان و نوجوانان منتشر کرد.

در این داستان‌ها ماجراهای پسر بچه‌ بازیگوشی به نام «سین سینا» برای مخاطبان بازگو می‌شود.

نخستین جلد این مجموعه با عنوان «سین سینا کارآگاه می‌شود» شامل 12 فصل به هم پیوسته و 56 صفحه است.

کتاب «سین سینا کارآگاه می‌شود» با قیمت پنج هزار و 500 تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

دومین جلد این مجموعه با عنوان «سین سینا معلم می‌شود» شامل 12 فصل به هم پیوسته و 64 صفحه است.

کتاب «سین سینا معلم می‌شود» با قیمت 6 هزار تومان منتشر شده است.

سومین جلد این مجموعه با عنوان «سین سینا گنج‌یاب می‌شود» شامل 12 فصل به هم پیوسته و 72صفحه است. در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «مامان گفت: «مادرجون،‌ جلو روش این‌جوری می‌گین، بدتر خودش رو لوس می‌کنه.» مادرجونم هم گفت: «من که موهام رو تو آسیاب سفید نکردم، مادر! به جای این که دق‌دلی‌ات رو از دست سعیده سر این بچه خالی کنی، برو اون آرد و تخم‌مرغ‌ها رو هم بزن تا من سیب بیاورم.»

مامانم هم مجبور شد برود آرد و تخم‌مرغ هم بزند؛ چون اگر حرف مادرجونم را گوش نمی‌کرد،‌ من هم یاد می‌گرفتم حرفش را گوش نکنم. بعد هم مادرجونم آمد جلوی دست‌شویی و گفت: «سینا، مادر! کارت تموم شد، بیا توی باغ چند تا سیب برای مادرجون بچین بدم مامانت برامون از اون کیک سیب دارچینی‌هاش بپزه.»

وقتی بالای درخت سیب رفته بودم گفت: «مادرجون! ستاره راست می‌گه، بابامیزای قصه‌تون راست راستکی بابای بابای باباتون بوده؟» مادرجون خندید و گفت: «آره مادرجون، بابامیرزا بابای بابای من و خاله مریم مامانت بوده.» گفتم: «پس راست راستی تو خونه شما گنج قایم شده؟...»

کتاب «سین سینا گنج‌یاب می‌شود» نیز با قیمت 6 هزار و 500 تومان روانه کتابفروشی‌ها شده است.

انتشارات چکه مجموعه سه جلدی «ماجراهای سین سینا» را با شمارگان دو هزار نسخه برای هر جلد منتشر کرده است.

 

مواظب جریمه ی خدا باش

 

«مواظب جریمه خدا باش»

گونه‌های متفاوتی از ارتباط انسان و پروردگار و چگونگی ارائه پاداش و البته یادآوری اینکه آدمی اشتباهی کرده و باید به دنبال جبران آن باشد در بسیاری از کتاب‌های دینی برای مخاطبان بازگو شده ‌است.

«جهنم» از موضوعات دینی است که از حساسیت بالایی برخوردار است. بسیاری از مردم تصور درستی از جهنم ندارند، آنان چنین می‌پندارند که هر گناهکاری به جهنم خواهد رفت و خدا دوست دارد که همه مجرمان را به جهنم ببرد. متاسفانه بسیاری از کودکان ما نیز چنین تصوراتی از جهنم دارند. به همین خاطر دچار نگرانی‌ها و ترس‌های نابجایی می‌شوند و از درک وسعت رحمت خدا محرم می‌مانند.

کتاب «مواظب جریمه خدا باش» نوشته غلامرضا حیدری‌ ابهری و تصویرگری سید حسام‌الدین طباطبایی درآغاز سال 94 برای نخستین بار به چاپ رسید. این کتاب با استناد به متون معتبر و آموزه‌های دینی در قالب 11 بخش، سعی دارد تصویری درست و جامع درباره جهنم به کودکان ارایه دهد و باورهای غلطی را که در این باره وجود دارد کم کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «کسانی که جهنم می‌روند، همه به یک اندازه و یک جور عذاب نمی‌شوند. مجازات‌های آنان با هم فرق می‌کند. کسانی که در دنیا کارهای خوبی انجام داده باشند، کمتر عذاب می‌کشند. آنها هرگز مانند فرعون، نمرود و ابولهب مجازات نمی‌شوند. خدا درباره بعضی از جهنمی‌ها به مأمور جهنم می‌گوید: «به همان اندازه‌ای که او در دنیا اهل بخشش و سخاوت بوده، عذابش بده.»

«در گذشته‌های دور، مرد گناهکاری بود که با همسایه مومن خود، خوش رفتاری می‌کرد و در سختی‌ها یاری‌اش می‌داد. پس از مدتی، آن مرد گناهکار مرد. مأموران خدا او را به جهنم بردند؛ اما برایش خانه‌ای گلی ساختند که جلوی آتش جهنم را می‌گرفت.

به او از غذاهای جهنمی نیز نمی‌دادند. غذایش را از جایی بیرون از جهنم برایش می‌آوردند. او از تاریکی و بوی بد و صداهای وحشتناک جهنم رنج می‌کشید، اما آتش جهنم به او نمی‌رسید...»

سرانجام دزدی، سبقت نابجا ممنوع، کسی را هل نده، جهنم یعنی جریمه، تقصیر خودشان است، مهربان‌تر از مادر، ماموران نجات، من توبه پذیرم و آتش به تو نمی‌رسد، فصل‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

واحد کودک و نوجوان موسسه انتشارات قدیانی(کتاب‌های بنفشه) کتاب «مواظب جریمه خدا باش» را در قالب 24 صفحه، با شمارگان سه هزار و 300 نسخه منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت 75 هزار ریال خریداری کنند.

 

مواظب جریمه ی خدا باش

 

«من داداش بزرگ‌ترم» و «من خواهر بزرگ‌ترم»

کتاب‌های «من داداش بزرگ‌ترم» و «من خواهر بزرگ‌ترم» از سوی واحد کودک و خردسال موسسه انتشاراتی قدیانی موسوم به کتاب‌های بنفشه روانه بازار کتاب شد.

این کتاب‌ها که از یک ادبیات صمیمی بهره می‌برد یک بحث آموزشی را پیگیری می‌کند و خانواده‌ها را یاری می‌کند تا بتوانند بعد از پیوستن یک نوزاد جدید به خانواده، فرزند قبلی را برای پذیرش او آماده کنند.

این کتاب با مطرح کردن مسائلی که میان فرزند بزرگ‌تر و نوزاد تازه به دنیا آمده به وجود می‌آید پدر و مادر را کمک می‌کند تا بتواند بهتر این مسئله را مدیریت کند.
علاوه بر این متن روان این کتاب این قابلیت را دارد که پدر و مادر آن را به صورت قصه‌ برای فرزند خود بخوانند و او را نسبت به مسائلی که از تولد بچه جدید به وجود می‌آید آگاه سازند.

این کتاب از بُعد روانشناسی اثری در خور توجه است و به والدین توصیه می‌شود تا با تهیه آن فرزندان دلبند خود را در پذیرش کودک تازه وارد همراهی کنند.
تصاویر این کتاب نیز جذاب بوده که رنگ‌آمیزی آن نیز بر جذابیت آن افزوده و مخاطب خردسال با آن ارتباط برقرار خواهد کرد.

کتاب‌های «من داداش بزرگ‌ترم» و «من خواهر بزرگ‌ترم» را جوانا کول نوشته و مهدیه صمدی آن را به فارسی برگردانده است. همچنین حسین فتاحی این کتاب‌ها را بازنویسی کرده و واحد کتاب‌های بنفشه انتشارات قدیانی آن را در یک هزار و صد نسخه و با قیمت 5 هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.

 

«مهارت‌های من»

مجموعه 10 جلدی کتاب‌های «مهارت‌های من» از سوی واحد کودک و خردسال نشر قدیانی موسوم به کتاب‌های بنفشه منتشر شد.

این مجموعه 10 جلدی که «وون اُی جین» آن‌ها را نوشته و شیما فتاحی آن را به فارسی ترجمه کرده تجربیاتی متفاوت از زندگی را در قالب یک داستان کوتاه با تصاویر متفاوت به کودکان نشان می‌دهد.

این کتاب‌ها از آنجا حائز اهمیت است که تجربه‌های یک کودک از یک اتفاق ساده را به مخاطبان نشان می‌دهد و خواننده را در آن شریک می‌کند.

آموزش نکاتی مانند بالا رفتن، پایین‌ آمدن، دور زدن، رد شدن از روی پل و مفاهیمی چون دیدن و شنیدن در قالب این کتب صورت گرفته است.

این مجموعه 10 جلدی با عناوینی چون «شیرینی می‌پزم»، «ساندویچ درست می‌کنم»، «صبحانه آماده می‌کنم»، «آتش نشانی را خبر می‌کنم»، «چترم همه کاره است»، «باد و کلاه کشاورز»، «قایق‌سواری می‌کنم»، «شیر آب را تعمیر می‌کنم»، «دور و برم را می‌بینم» و «توپ بازی می‌کنم» منتشر شده است.
کتاب‌های این مجموعه که صفحات آن از 16 صفحه تجاوز نکرده و در شمارگان 1100 نسخه و با قیمت 3500 تومان از سوی گروه کتاب‌های بنفشه انتشارات قدیانی روانه بازار کتاب شده است.



شارژ سریع موبایل