سمیه قاسمی پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰

اولیور پاژ در این رمان روایتی خواندنی را از زبان دختر یک جلاد نقل می کند. داستانی پرتعلیق و با فراز و فرودهای بسیار که هر مخاطبی را میخکوب می کند.

«گرگینه بامبرگ» در حقیقت داستانی دیگر از مجموعه روایت های دختر جلاد است که پاژ نگارش آن را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرده است. 

این رمان برای اولین بار به زبان آلمانی منتشر شد و در مدتی کوتاه در صدر پرفروش ترین کتاب های علمی تخیلی در آلمان قرار گرفت تا لی چادین مترجم تصمیم گرفت آن را به زبان انگلیسی ترجمه کند.

گرگین بامبرگ ماجرای جلادی به نام ژاکوب کاسیل است که به همراه همسر و دخترش از ماگادالنا به شهر بامبرگ سفر می کنند. آنها برای این سفر از پیش برنامه ریزی کردند و تنها هدف شان در این سفر گذراندن یک تعطیلات خانوادگی پرشور است. اما چیزی از گشت و گذار آنها نمی گذرد که این سفر تفریحی به یک کابوس برای کل خانواده تبدیل می شود.

این خانواده با ماجرایی درگیر می شوند و به طور اتفاقی بدن قربانیانی را پیدا می کنند که قطعه قطعه شده و در کیسه های زباله رها شده اند. تکرار این ماجرا برای ژاکوب که فردی خرافاتی است به یک اتفاق مهم تبدیل می شود و او تصمیم می گیرد که شخصا برای پیدا کردن شیطان بامبرگ تلاش کند و همین ماجرا او و خانواده اش را با اتفاقات عجیب و اسرار مختلفی رو به رو می کند.

ماجراهای «گرگینه بامبرگ» در سالهای میانی ده ۱۷۸۰ می گذرد و لایه های پنهان و هیجان انگیز زیادی را با خوانند به اشتراک می گذارد.

این رمان قرار است به زودی در روز بیست و نهم دسامبر سال جاری با همکاری نشر مارینر و با ترجمه لی چادین به زبان انگلیسی منتشر شود.

«گرگین بامبرگ» در ۵۹۲ صفحه تازه ترین روایت دختر جلاد ات که به قلم اولیور پاژ نویسنده المانی به رشته تحریر در آمد است.



شارژ سریع موبایل