سارا قاسمی سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰

یادگیری طراحی دکوراسیون داخلی و حرفه ای شدن در عرصه بازار کار در این رشته نیازمند پیگیری و مطالعه در خصوص اصول، مبانی و شرایط کار در آن است.

تفاوتی ندارد که به صورت تجربی وارد عرصه طراحی شده باشید و یا از طریق تحصیلات آکادمیک، به هر حال برای موفقیت و ماندن در این راه لزوم شناخت منابع نوشتاری مفید و کارآمد، غیر قابل انکار است. پس با ما همراه شوید و با چند کتاب با موضوع طراحی دکوراسیون داخلی و عکاسی از آن آشنا شوید.

 

عنوان کتاب : راهنمای کاربردی طراحی داخلی

  • جلد اول : اصول و مبانی ( نور ، رنگ ، منطقه بندی ، سبک شناسی )
  • جلد دوم : دیوارها ، سقف و کف
  • جلد سوم : اثاثیه ، چیدمان و پزداخت نهایی
  • نویسنده:  مری گیلیت
  • مترجم:  ارمیا ذوالریاستین، علی رضا صحراگرد
  • انتشارات : پشوتن

 

معرفی کتاب های خواندنی طراحی دکوراسیون

 

طراحی خوب، هنر به کار بردن اشیاء به گونه‌ای است که هم کارآیی و زیبایی داشته باشند. ساختار این مجموعه کتاب به گونه ای است که در انتهای آن، اگر کاملا محتوای آن را فهمیده باشید، در طرح‌ریزی هر مدل اتاق، خانه یا آپارتمان اعتماد به نفس خواهید داشت. برای یک طراحی بهینه و کارآمد، شما باید اطلاعات مفید و کافی از همه‌ی جنبه‌های دکوراسیون داشته باشید.

این که چگونه به بهترین روش ممکن طراحی کنید، چگونه بهترین انتخاب را میان ده‌ها هزار انتخاب داشته باشید، چگونه به صورت منطقی خرید کنید و از چه استانداردهایی در دکوراسیون و طراحی بهره بگیرید. حتی اگر شما مهندس یا طراح باشید باید از خواسته‌های کاربران، کیفیت خانه‌ی ایده‌آل آن‌ها و طرز زندگی‌شان آگاه شوید.

هدف این کتاب سه جلدی، توانا ساختن شما به کل فرآیند طراحی یک اتاق و یا یک خانه، به روشی ساده و منطقی است. در طی این پروسه اطلاعاتی کاربردی و قابل استفاده به شما داده می‌شود. فراتر از همه قرار است این کتاب، در ایده‌سازی سکوی پرتابی باشد که به شما برای طراحی داخلی الهام ببخشد.

 

عنوان کتاب : فرآیند حرفه ای شدن در معماری داخلی

  • نویسنده : كریستین پیوتروفسكی
  • مترجم : دكتر مصطفی كیانی
  • انتشارات : دانشگاه هنر تهران

 

معرفی کتاب های خواندنی طراحی دکوراسیون

 

این کتاب تالیف كریستین پیوتروفسكی ترجمه دكتر مصطفی كیانی از اساتید هیات علمی دانشگاه هنر تهران می باشد كه توسط اداره انتشارات این دانشگاه به چاپ رسیده است. تدوین این كتاب بر مبناى تعلیم و آموزش دوستداران طراحى و معمارى داخلى در گستره تخصص حرفه اى و شغلى است. این مطالب ، آموزش طراحى داخلى نمى دهد ولى به خوبى فرآیند وارد شدن به عرصه حرفه اى و زمینه هاى متعدد و مستعد براى كسب تجربه را به دانشجویان معمارى داخلى و معمارى و نیز علاقمندان و كارآمدان این حرفه آموزش مى دهد.

مباحث این كتاب در خصوص تاریخچه معمارى داخلى حرفه اى ، ضرورت دوره هاى آموزشى ، فرآیند طراحى و اجراى پروژه ها ، شیوه هاى كاریابى و دریافت كار ، شكل هاى اشتغال در این حرفه ، ایجاد دفتر و شركت هاى خصوصى ، ارتباطات حرفه اى و لزوم آگاهى از قراردادها ، آئین نامه ها و تشكل هاى حرفه اى و حتى مباحث مربوط به رعایت اصول اخلاق حرفه اى است.

بهره گیرى از مطالب این كتاب به دانشجویان ، فارغ التحصیلان ، تازه واردان و دوستداران این حرفه جسارت و جرأت مى دهد و مى آموزد كه چگونه توانایى آنها در مسیر صحیح حرفه اى مى تواند شكوفا و به قابلیت هاى خلاقانه تبدیل شود . از ویژگیهاى دیگر این كتاب پرسش و گفتگو با طراحان و معماران داخلى در تخصص هاى مختلف حرفه اى است كه سرشار از آموزه هاى تجربى در كلیه سطوح این حرفه زیبا ، جذاب و خلاق است.

 

عنوان کتاب : عکاسی معماری (عکاسی از نمای داخلی و خارجی ساختمان)

  • نویسنده: نورمن مك‌گراث
  • مترجم: هاشم جوادزاده
  • انتشارات : ترانه

 

معرفی کتاب های خواندنی طراحی دکوراسیون

 

موضوع اصلی كتاب عكاسی از فضاهای داخلی و خارجی ساختمان و عكاسی معماری است. این اثر اولین كتابی است كه درباره عكاسی معماری به زبان فارسی ترجمه شده‌است.

جهان مصنوع معمار حتی بعد از آن كه جامه واقعیت به خود می‌پوشد دارای گوشه های بكری است كه معادل زوایای پنهان تفكر وی است. عكاس با به تصویر كشیدن ایده‌های معمار، ‌نور، فرم و هندسه فضایی، پروژه وی را در معرض دید كسانی می‌گذارد كه ممكن است به درك جهان معماری بودن واسطه عكس نایل نشده‌است. عكس معماری واسطهای است كه جهان معمار و ذات اثر وی را به جهان دیگران گره می‌زند. بدون خواندن متن نیز كتاب می‌تواند مفید باشد زیرا عكاسان معماری با عكس‌های خود به مشق نظری كتاب كمك كرده‌اند.

كتاب یازده فصل دارد كه همه با عكس‌ها و توضیحاتی راجع به طرز ویژه عكس‌برداری از آن صحنه همراه است. هر كدام از این فصل‌ها راجع به عكس، وسایل عكاسی، شیوه عكاسی از فضاهای متفاوت و تكنیك‌های ویژه عكاسی توضیح داده‌است. یک فصل از این کتاب به عکاسی از دکوراسیون داخلی فضا اختصاص داه شده است که می تواند با تمرکز به فضای داخلی ساختمان عکاسی از آن محیط را آموزش دهد.



شارژ سریع موبایل