سارا قاسمی دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

در هر رشته هنری که فعالیت داشته باشید شاید یکی از ابتدایی ترین موضوعاتی که باید به یادگیری و مطالعه در خصوص آن بپردازید مبحث "رنگ شناسی" است.

کسب اطلاعات پایه، نخستین گام شما برای این کار است، اما نباید فراموش کنید که این مفاهیم متناسب با هر رشته ای، مباحث مربوط به خود را خواهد داشت.

رنگ ها در هر جایگاهی با حفظ هویت خود، معنا و مفهوم تازه ای به خود می گیرند بنابراین در طراحی داخلی ساختمان نیز نقشی متفاوت را ایفا خواهند کرد.

 

عنوان کتاب : هنر رنگ

  • مولف: یوهانس ایتن
  • مترجم: زنده یاد عربعلی شروه
  • انتشارات: یساولی

 

معرفی ۴ کتاب درباره رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی

 

کتاب "هنر رنگ" اثر یوهانس ایتن شاید یکی از مهم‌ترین آثار آموزشی در مورد زیبایی‌شناسی رنگ است و با آن‌که سال ها از انتشار آن می‌گذرد از معتبرترین منابع هنری و رایج‌ترین کتاب‌های مقدماتی آموزش رنگ به شمار می‌رود. این کتاب بهترین گزینه برای یادگیری اصول پایه ای رنگ شناسی است.

ایتن در این کتاب از یک طرف به علم و از طرف دیگر به کشف و شهود ارج می‌نهد و همواره با توجه به این دو، آموزش خود را ادامه می‌دهد. وی همچنین سلیقه‌های شخصی و دید بی‌طرفانه را در رنگ مورد توجه قرار می‌دهد و ما را با آنها آشنا می‌سازد. اجرای تمرین‌ها و توجه به نکاتی که ایتن در کتاب بیان کرده می‌تواند شما را در امر آشنایی با رنگ و تضادهای هفتگانه آن آشنا سازد.

 

عنوان کتاب: رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی

  • مولف: جوانا کاپستیک، مریل لوید
  • مترجم: فرزانه سالمی، مهسا ذوالریاستین
  • انتشارات: پشوتن

 

معرفی ۴ کتاب درباره رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی

 

کتاب " رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی" شما را با نکات مهم و اصلی در تئوری رنگ‌ها آشنا می‌کند و اصول رنگ، نور، فضا، بافت، مواد، میزان و رنگ‌آمیزی را مورد بررسی قرار می‌دهد و در عین حال نشان می‌دهد که چگونه رنگ‌های مختلف بر فضای اتاق تاثیر می‌گذارند. این کتاب، همچنین توصیه‌هایی در مورد الهام گرفتن از رنگ‌ها و مواد طبیعی به عنوان نقطه‌ی آغاز ترکیب رنگ ارائه می‌دهد.

در عین حال، این کتاب، جزئیات بیشتری در خصوص نوع رنگ، طبیعی یا غیرطبیعی بودن آن و استفاده از رنگ‌ها در روشنایی روز و فصل‌های خاص ارائه می‌دهد. با استفاده از این راهنمایی ها، شما می‌توانید رنگ مناسب را برای یک اتاق، یعنی برای دیوارها، سقف، کف زمین و اثاثیه انتخاب کنید و فضای مطلوب خود را با ایجاد سایه‌روشن‌های مناسب پدید آورید.

 

عنوان کتاب: رنگ های دکوراتیو ( پالتهای رنگ در طراحی داخلی )

  • نویسندگان: آنا کاسابیان، مارتا گیل، مارک مک­کاولی
  • ترجمه: آبتین گلکار
  • ناشر: نشر هنر معماری قرن

 

معرفی ۴ کتاب درباره رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی

 

کتاب "رنگ های دکوراتیو" نه تنها اطلاعات مورد نیاز شما را برای انتخاب صحیح رنگ در یک فضا تأمین می­کند، بلکه ابزارهایی نیز برای به وجود آوردن منظره­ ی دلخواه شما ارائه می­ دهد. "رنگهای دکوراتیو" همانند یک کارشناس رنگ همیشه در کنار شما برای انتخاب رنگ های صحیح به شما یاری می­ رساند. "رنگ های دکوراتیو" شامل اطلاعات زیر است:

راهنمایی هــایی در زمینـه­ ی رنگ از طراحان حرفه ­ای، که به شما امکــان می­ دهد آگاهــانه در هر فضـای داخلی، از رنگ مناسب آن فضا استفاده کنید.

صدهــا ترکیب رنگی مرتبط با حـــال و هوا و جوّهای مختلف، که به شمــا در ترکیب و هماهنگ کردن رنگ ها کمک می­کنند.

توصیه­ های طراحی عملی، که امکان تزئین و دکوراسیون خانه و آپارتمان شما را با رنگ فراهم می­آورد.

یک آزمون رنگ ابتکاری که به شما کمک می­کند رنگ های غالب، ثانوی و کمکی را در هر اتاق خانه ­تان

 

عنوان: رنگ مدرن ( کاربرد رنگ در معماری داخلی )

  • نوشته: سارا لینچ
  • ناشر: نشر هنر معماری قرن
  • ترجمه: فرید عابدین شیرازی

 

معرفی ۴ کتاب درباره رنگ در دکوراسیون و طراحی داخلی

 

رنگ هایی را استفاده کنید که دوست دارید. این راهنمای رنگ با تردید میانه ­ای ندارد: مسیری است سریع از توصیه، انگیزه و ایده­ هایی برای افرادی که نیاز به هیجان و انرژی رنگ های درخشان و ناب در طراحی داخلی دارند. نویسنده این کتاب معتقد است: رنگ، وضعیت ذهن را باز می تاباند. مسیری باستانی و تجریدی برای بیان عقیده و شیوه شخصی است. او می گوید قواعد و دکوراسیون محافظه کارانه را فراموش کنید و قدرت رنگ را وادار کنید تا برایتان اقدام کند.

از رنگ برای روحیه دادن، پنهان کردن یا برجسته نموده جزئیات معماری، دگرگون ساختن اتاقهای ملالت بار و راهروهای دلگیر، و افزودن عمق، ارتفاع و نور به هر مکانی استفاده کنید. بیامیزید ، هماهنگ سازید و از رنگ هایی که دوست دارید لذت ببرید. اتاق هایتان را به گونه ای ببینید که تاکنون ندیده اید. مباحثی که در این کتاب خواهید به شرح زیر است:

چه رنگ هایی با هم هماهنگ هستند: بهترین ترکیب ها برای تاثیرات دراماتیک.

نکات قابل توجه در مورد رنگ: انتخاب، کاربرد و هرچیزی که نیاز دارید درباره تغییر دکوراسیون با هر طیف بخصوصی بدانید.

بازسازی های سریع در هنگامی که رنگ ها اشتباه از آب درمی آیند.



شارژ سریع موبایل