ندا نیک روش جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

آیا از اضافه وزن خسته شده‌اید؟ آیا می‌خواهید چربی‌های اضافه خود را بسوزانید؟ با چاقی مشكل دارید؟ و... جملات بالا آغازی سخت و دشوار برای یك رژیم غذایی است كه معمولا از خوراك‌های نه چندان جذاب تشكیل شده است.یك كف دست نان، یك تكه مرغ آبپز، سبزیجات خام و آبپز انواع سالاد بخشی از برنامه غذایی افرادی است كه قصد كاهش وزن دارند.

جالب است بدانید یكی از دلایل شكستن رژیم‌های غذایی حجم كم غذا و گرسنگی نیست بلكه جذاب نبودن دستورهای غذایی و تكراری بودن مواد مصرفی آن است. حال چه می‌شود اگر همان كف دست نان و 2حبه قند پنیر و سبزیجات و سالاد را به صورت یك غذای جذاب و خوش‌عطر و طعم درآورید. فقط كافی است كمی همت كنید و وقت بیشتری را در آشپزخانه بگذرانید تا دوران رژیم را با لذت بیشتر و دردسر كمتری طی كنید.
 

 پیتزالاد = پیتزا + سالاد


چه كسی گفته است پیتزا باید حتما پنیر داشته باشد؟ این رسپی كه لوبیا سفید آبپز پس از طعم‌دار شدن جایگزین پنیر شده است یك پیتزای سالم و خوشمزه را در برابرتان قرار می‌دهد. این پیتزا می‌تواند علاوه بر سالم بودن یك غذای كامل و لذیذ برای گیاهخواران باشد.

مواد لازم برای 4 نفر:


خمیر پیتزا: یك واحد

روغن مایع: 4 قاشق غذاخوری

سیر: یك بوته كوچك

پیاز كوچك: یك عدد، خلالی ریزشده

لوبیاسفید: 120 گرم پخته شده

كلم سفید كوچك: یك عدد، خلالی شده

خیار متوسط: یك عدد رنده شده

آبلیمو: 4 قاشق غذاخوری

سویا سس: 2 قاشق غذاخوری

نمك و فلفل سیاه: به میزان لازم


روش تهیه:

1- بوته سیر را با 2 قاشق غذاخوری روغن مایع در فویل پیچیده و 20 دقیقه با دمای 200 درجه در طبقه وسط فر كباب كرده، سپس از فر خارج كنید. حبه‌های سیر را خارج كرده و به كمك چنگال و همراه با لوبیا سفید و كمی نمك و فلفل له كنید.

2- دو قاشق غذاخوری روغن باقیمانده را در تابه روی شعله متوسط داغ كرده و پیاز را در آن تفت دهید تا رنگ بگیرد و كمی طلایی شود.

3- خمیر را 2 قسمت كرده و در بشقاب پیتزا پهن كنید. روی آنها را با قلم‌مو و روغنی كه پیاز را با آن تفت داده‌اید كمی چرب كنید و 15 تا 20 دقیقه در فر با دمای 200 درجه بپزید تا روی آن طلایی شود سپس آن را از فر خارج كنید.

4- در مدتی كه خمیر پیتزا در فر است باقی مواد را هم با هم مخلوط كنید و در دمای محیط بگذارید تا طعم‌ها با هم مخلوط شود.

5- بعد از خارج كردن پیتزاها از فر لوبیا سفید و سیر له شده را روی آن پخش كنید. پیاز طلایی را با مواد سالاد مخلوط كرده و مواد را روی پیتزا بدهید.

نكات:

1- دلیل اینكه خمیر مدت كمتری در فر می‌ماند آن است كه پیتزا بدون تاپینگ زودتر می‌پزد.

2- اگر رژیم غذایی ندارید، می‌توانید كمی پنیر از هر نوع كه مایلید به پیتزا اضافه كنید. زمان پخت یا مخلوط با مواد سالاد به سلیقه خودتان بستگی دارد.

3- اضافه كردن كمی كلم بنفش، پیتزا لاد شما را خوش‌رنگ‌تر می‌‌كند.

 

سزار پیتزا لاد

با آنكه این دستور غذایی به دلیل استفاده از پنیر آنقدرها هم رژیمی محسوب نمی‌شود اما همچنان می‌تواند به عنوان یك خوراك سالم در برنامه غذایی قرار بگیرد. كم كردن مقدار پنیر یا استفاده از پنیر رژیمی و كم‌نمك از جمله راهكارهای پیشنهادی است.

 

 پیتزالاد = پیتزا + سالاد


مواد لازم برای 4 نفر:


خمیر پیتزا: یك واحد

نصف سینه مرغ: آبپز، خرد كرده

مغز كاهو: یك عدد، خلالی ریز

پنیر پارمزان: 4 قاشق غذاخوری

سیر: 2 حبه رنده شده

سركه بالزامیك: 6 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری

قارچ: 2 عدد ورقه‌ورقه شده

ریحان: چند برگ، خرد شده

نمك و فلفل سیاه: به میزان لازم


روش تهیه:

1- خمیر پیتزا را مانند دستور غذایی در فر بپزید.

2- مرغ، كاهو و قارچ را با هم مخلوط كنید، سپس تركیب بالزامیك، سیر رنده شده، روغن زیتون و ریحان ساطوری را به آن اضافه كرده و نمك و فلفل آن را اندازه كنید.

3- مواد را روی خمیر پخش كرده و پنیر را روی آن بدهید و پیتزا لاد را سرو كنید.

نكات:

1- به سلیقه خود می‌توانید انواع سالاد را به این روش سرو كنید.

2- بنا به ذائقه یا نوع رژیم غذایی‌تان می‌توانید مواد این غذا را تغییر دهید.

3- به جای روش معمول سرو، می‌توانید پیتزا لاد را به جای برش زدن لوله كرده و مثل ساندویچ سرو كنید كه برای این كار باید خمیر را كمتر برشته كنید.



شارژ سریع موبایل