سمیه قاسمی پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

ادویه جات جزء ضروری در تهیه مواد غذایی هستند و محصولات غذایی به لطف ادویه ها طعم بهتر و جدیدی می یابند. آویشن و زیره سبز باعث ایجاد طعم های مختلف در غذا می شود در حالی که طعم تند و تیز انواع فلفل قرمز تلخی جدیدی را به غذا می بخشد.

افزودن ادویه جات به غذاها به خصوص سالاد ها و ترشی جات، طعم و مزه مختلفی را به ارمغان می آورد. افزودن ادویه جات به کتلت ها باعث می شود طعم و مزه خوشمزه و متفاوتی داشته باشد. افزودن ادویه جات به برنج و ملات انواع دلمه نیز توسط همه مردم انجام می شود. نعنا نیز در پخت و پز استفاده دارد و اثر طراوت بخش و طعم خوشمزه ای به ماست و خیار می دهد.

البته، غیر از این طعم نفیس و فوق العاده، مزایای بسیاری برای بدن انسان دارد. از آن به عنوان درمان و پیشگیری از بیماریهای استفاده می شود. هم اکنون بهتر است در مورد مزایای فلفل سیاه که بین ادویه جات جای بسیار نادر و غیر قابل انکاری دارد بحث کنیم. از جمله مزایای این ادویه برای بدن که به جلوگیری از بیماری ها کمک می کند، چیست؟

این چاشنی خوشمزه همیشه در تمام وعده های غذایی همراه نمک در سفره ها حضور دارد و در رستوران ها نیز تقریبا مثل یک دوست کنار نمک یافت می شود. به همین دلیل اغلب جزء مواد غذایی ترجیح داده شده، به ویژه برای مصرف در سوپ است و برای طعم بهتر گوشت روی آن پاشیده می شود.

 

مزایای فلفل سیاه

نام لاتین آن piper nigrum، این گیاه در تولید بسیاری از مواد غذایی به عنوان طعم دهنده اصلی استفاده می شود و به مواد غذایی افزوده می شود و دارای منافع و مزایای بسیاری برای بدن است.

* این ادویه تحریک کننده دستگاه گوارش است و باعث بهبود هضم غذا می شود و به هضم آسان آنچه که می خورید کمک می کند. آیا از زیاده روی مصرف شام شکایت دارید؟ آیا شما پس از خوردن غذا، مشکلات سوء هاضمه دارید؟ پس شما باید از این ادویه در وعده های غذایی تان استفاده نمایید.

* این ادویه مانع از شکل گیری گاز در روده می گردد و در واقع، از بین بردن گاز روده از مزایای این گیاه است.

* کمک به کاهش سلول های چربی.

*  سرشار از ویتامین های A، C و E است و از اتمام، این ویتامین ها در بدن جلوگیری می کند.

* علاوه بر این، حاوی روی، پتاسیم و اسید فولیک است.

* آنتی اکسیدان قدرتمندی است و به محافظت از DNA کمک می کند.

* آیا شما از درد عضلانی و روماتیسم شکایت دارید؟ آیا ماهیچه هایتان به صورت مکرر دچار گرفتگی و انقباض می شود؟ آیا از درد های عضلانی و روماتیسم خسته شده اید و به دنبال درمان مناسبی می گردید؟ این ادویه خاصیت داروهایی نیز دارد و کمک به کاهش دردهای عضلانی و روماتیسم از جمله منافع آن هستند.

* تقریبا همه مردم در زمستان از بیماری سرما خوردگی رنج می برند. این ادویه سیستم ایمنی بدن را با داروی گیاهی تقویت می کند و شما به راحتی گرفتار آنفولانزا، سرماخوردگی، سرفه و خلط نمی شوید و توسط این گیاهان موثر از بیماری ها دور خواهید ماند.

* به غیر از سرما خوردگی در درمان بیماری هایی مانند زکام، سرفه و خلط نیز استفاده می شود. به خصوص با مخلوط کردن عسل و فلفل سیاه به شیر گرم گلویتان کمی استراحت خواهد کرد، سرفه ها قطع و گلویتان صاف خواهد شد.

 

 خواص فلفل سیاه

 

مضرات فلفل

* با ناراحتی معده نباید بیش از اندازه، ادویه جات مصرف کنید زیرا معده می تواند آسیب بیشتری ببیند.

* بیمارانی که دارای فشار خون بالا هستند نیز نباید از این ادویه، بیش از اندازه مصرف نمایند.

* همچنین افرادی که دارای بیماری های اگزما، تصلب شراین و التهاب روده هستند از مصرف این ادویه خود داری نمایند.



شارژ سریع موبایل