سمیه قاسمی چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰

برای وعده شام، آماده سازی غذای خوشمزه و لذیذ اولویت همه است. همه خانم ها می دانند که کودکان و همسرانشان چه غذاهایی را دوست دارند بخورند و همه تلاششان را برای آماده سازی غذاهای محبوب آنها به کار می گیرند.

سبزیجات، غلات و گوشت پخته شده را معمولا همه دوست دارند. در کنار غذاهای گیاهی مانند کلم، نخود فرنگی، بامیه و تره فرنگی غلاتی مانند عدس نخود و لوبیا را تقریبا همه با علاقه مصرف می کنند. البته، مادران به مزایای این سبزیجات و غلات دقت زیادی می نمایند و مخصوصا به غذایی که کودکانشان مصرف می نمایند توجه خاص دارند.

خواص نخود فرنگی مانند مواد غذایی دارویی است و برای کودکان مفید می باشد و بهترین محافظ در برابر بیماری ها است. در حال آماده سازی شام، از مزایای مواد غذایی مورد مصرفتان، چه می دانید؟ مزایای نخود فرنگی که نوعی گیاه دارویی و مفید می باشد، چیست؟ برای دانستن این مزایا با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

 

 خواص نخود فرنگی

 

منافع و مزایای نخود فرنگی

تقریبا همه این گیاه را دوست دارند و برای بدن نیز بسیار مفید است. سبزیجات به عنوان شام، اغلب پخته می شوند، در فصل بهار به راحتی می توان آنها را در بازار مواد غذایی یافت و در فصول دیگر به شکل کنسرو شده در تمامی فروشگاه ها موجود می باشد. نخود، سیب زمینی، پیاز و هویج اضافه شده در وعده های غذایی به عنوان دپوی ویتامین همراه غذا مصرف می شوند و این از مزایای گیاهان است. نام لاتین نخود فرنگی Pisum است و به راحتی در کشور ما رشد می کند و در بسیاری از کشورهای جهان توسط کشاورزان کاشته می شود.

* از جمله منافع نخود فرنگی کمک به تعادل کلسترول است.

* منبع خوب اسید فولیک و اسید اسکوربیک است. همچنین به طور قابل توجهی، حاوی ویتامین C و A و K می باشد. بنابراین کاملا پاسخگوی نیازهای روزانه بدن به ویتامین K است.

* به درمان اختلالات عصبی مغز کمک می کند.

* در برابر سرطان ریه و انواع دیگر سرطانها، بدن را محافظت می کند.

* منبع غنی آهن، منگنز، مس، روی و کلسیم است.

* آیا شما نیاز به کاهش وزن دارید؟ و یا از اضافه وزن خود خسته شده اید؟ به دنبال یک رژیم غذایی متنوع هستید؟ در واقع، شما می توانید با توجه به آنچه که می خورید وزن کم کنید. مواد غذایی کم کالری می تواند به از دست دادن وزنتان کمک کند. در اینجا شما می توانید به لطف نخود فرنگی وزنتان را از دست بدهید و بدون ترس از مقدار کالری آنرا مصرف کنید.

* به حفظ سلامت استخوان کمک می کند.

* با حفاظت از قلب و رگ های خونی به سلامت شما کمک می کند. شما می توانید قلب خود را با مصرف این سبزی دارویی محافظت کنید.

* تاثیر بسیار زیادی پروبیوتیک دارد.

* به سهولت دستگاه گوارش کمک می کند. از جمله منافع نخود فرنگی جلوگیری از سوء هاضمه است چون هضم این گیاه آسان است.

* به دلیل انرژی زا بودن، یک غذای ایده آل برای کودکان است. کودکان در مدرسه، کوچه، خیابان و تقریبا در همه جا در حال حرکت اند و بنابراین، مقدار زیادی انرژی مصرف می کنند و خسته می شوند. استفاده از نخود فرنگی مصرف انرژی و خستگی را کاهش می دهد.

 

مضرات نخود فرنگی

* هیچ آسیب شناخته شده ای وجود ندارد.



شارژ سریع موبایل