سمیه قاسمی چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰

منشاء این نوع برنج شمال آمریکاست و نام لاتین آن zizanie aquatica یا برنج وحشی است که با دانه های بلند شناخته می شود. رنگ برنج قهوه ای تیره متمایز است و دارای مزه و عطر دلپذیر و بخصوصی می باشد. ساقه برنج وحشی که در قالب یک گیاه رشد می کند، بلند و به سمت بالا متمایل است.

برنج وحشی در آب های تمیز و کم عمق با روش های دقیق و حساس و در ماه های آگوست تا سپتامبر رشد می کند (اواسط مرداد تا اواسط مهر) و دانه های بالغ آن به دلیل اینکه به راحتی از ساقه جدا شده و میریزند باید پیوسته کنترل شوند و با دقت جمع آوری گردند. برنج وحشی غذای اصلی مصرف شده توسط مردم بومی ایالات متحده در گذشته بوده است.

 

برنج وحشی کجاها به فروش می رسد؟

برنج وحشی در اغلب فرهنگ های غذایی ناشناخته است و این نوع برنج سیاه نسبت به برنج سفید کمیاب تر است. در سوپرمارکت های زنجیره ای بزرگ که محصولات ارگانیک به فروش می رسانند از این نوع برنج می توان خریداری کرد. همینطور، از بازارهای بزرگ و از سایت های خرید آنلاین نیز می توان در مورد خرید این برنج، نتیجه گرفت.


برنج وحشی حاوی چه ویتامین و مواد معدنی است؟

دانه های برنج وحشی و برنج قهوه ای دو برابر برنج سفید حاوی پروتئین هستند. سرشار از مواد معدنی آهن، منیزیم، فسفر، روی و منگنز است و نسبت به سایر انواع برنج با فیبر بالا به عنوان یک منبع مهم حاوی آنتی اکسیدان است. منبع غنی از ریبوفلاوین، ویتامین B2، B3 و ویتامین است. برنج وحشی از نظر کالری با همان مقدار از برنج سفید اگر مصرف شود، برای رژیم غذایی فاقد گلوتن مناسب است.

 

برنج وحشی چگونه مصرف می شود؟

برنج وحشی به تنهایی هم مصرف می شود و هم مانند دیگر انواع برنج همراه گوشت نیز می توان آنرا مصرف نمود. به خصوص با مخلوط کردن برنج وحشی با برنج دانه بلند، می توان رنگ به خصوصی را به مواد غذایی مورد استفاده داد.

در سوپ ها، مانند سوپ مرغ و سوپ سبزیجات می تواند مورد استفاده قرار گیرد و به دلیل عطر و طعم به خصوص اش، به همراه گوشت آب پز، ماهی و سبزیجات می توان آنرا سرو کرد و کنار این غذا کوینولا قرمز، سالاد ساخته شده از موادی مانند گیلاس خشک و زغال اخته مزه فوق العاده ای پیدا می کند.

 

مزایای برنج وحشی چیست؟

- تصور می شود برنج وحشی محافظی در برابر بیماری های قلبی است.

- از آنجا که این ماده غذایی جزء غلات است، در برابر بیماری هایی مانند چاقی و دیابت مفید است.

- کربوهیدرات پایین برنج وحشی به رفع گرسنگی در حالی که مشغول رژیم و کاهش وزن هستید، کمک می کند.

- برنج وحشی، از کمبود ویتامینی که ممکن است در گیاهخواران رخ دهد، جلوگیری می کند.



شارژ سریع موبایل