مینا راستی جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

اگر از پرداخت هزینه های سنگین در سالن های آرایشی و از درد کشیدن در هنگام اپیلاسیون یا از گذراندن زمان در مسیرهای رفت و برگشت به سالن های آرایشی خسته شده اید ،آموزش تهیه ی مواد اپیلاسیون با هزینه ی بسیار کمتر و اپیلاسیونی بدون درد را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

مواد مورد نیاز :

 

۱. دماسنج

۲. نوار پارچه ای ۱۰الی۱۸ سانتی متر

۳. کاردک مخصوص پهن کردن مواد چوبی یا پلاستیکی

۳. دو فنجان شکر،یک چهارم فنجان آب لیموی تازه و یک چهارم فنجان آب یا یک فنجان شکر ،یک فنجان عسل و آب نصف لیموی تازه

 

برای شروع این اپسلاسیون ابتدا بدن را با آب و صابون بشویید تا هر گونه گرد و غبار،مواد آرایشی یا اسپری ها ودیگر مواد شیمیایی از روی پوست شما پاک شود.

 

دستورالعمل ساخت:

 

ابتدا مواد را با هم مخلوط می کنیم و درون یک ماهیتابه می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم ،پس از اینکه مواد تقریبا جوش آمد حرارت را کمتر می کنیم ومواد را تا حدی به هم می زنیم که کمی سفت شود سپس مواد را درون شیشه ی کنسروی ریخته و می گذاریم تا سرد شود،احتیاط کنید زیرا این مواد تا حدی داغ می شود که ممکن است باعث سوختگی های جدی شود.

 

اگر می خواهید این مواد را با استفاده از مایکروویو تهیه کنید :یک فنجان شکر ،یک چهارم فنجان عسل و آب یک نیمه از لیموی تازه را باهم مخلوط کنید سپس به مدت ۲ دقیقه درون مایکروویو قرار دهید وهر ۲۰الی۳۰ثانیه یکبار مواد را به هم بزنید ،سپس مواد را درون یک  شیشه ی کنسرو ریخته و می گذاریم تا سرد شود.

 

برای استفاده مواد را با کمی آرد ذرت مخلوط می کنیم تا بهتر از روی پوست جداشود سپس مواد را با کمک کاردک در جهت رشد موها مالیده و نوارهای پارچه ای را روی مواد در همان جهت رشد موها قرار داده و پس از ۱دقیقه  نوارهای پارچه ای را در خلاف جهت رشد موها  از روی پوست محکم می کشیم.

 

نکات:

۱. موهایتان نباید خیلی کوتاه باشد ،برای اپیلاسیون بهتر باید موها  تا حدی رشد کامل کرده باشد.

 

۲. در قسمت هایی از پوست که خال ،زگیل،خراش،بریدگی،رگ های واریسی و آسیب های پوستی می باشد نباید به هیچ عنوان از مواد اپیلاسیون استفاده شود.

 

۳. در قسمت های ظریف پوست مانند اطراف چشم استفاده نشود.

 

۴. مواد در ظرف شیشه ای درون یخچال نگه داری شود و اگر برای استفاده ی مجدد سفت شد ۱قاشق مربا خوری آب به آن اضافه کنید و به مدت ۱دقیقه درون مایکروویو قرار دهید



شارژ سریع موبایل