سمیه قاسمی پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

با این دستور العمل شما می توانید چیپس های سیب زمینی خوشمزه و بدون روغن اضافی آماده کنید. به طور معمول تهیه چیپس در خانه بسیار آسان است، اما در نهایت نتیجه کار به اندازه کافی رژیمی و سالم نخواهد بود. با این روش چیپس سیب زمینی بدون چربی های مضر خواهید داشت.

برای شروع، سیب زمینی را به نازک ترین قطعات ممکن ببرید. این کار را با استفاده از چاقو و یا انواع رنده های مخصوص آشپزی می توانید انجام دهید. برای اینکه چیپس های زیبا تری داشته باشید، سیب زمینی ها را می توانید با قسمت دندانه دار رنده نیز ببرید تا ظاهر چیپس هایتان متفاوت تر باشد.

مهم ترین نکته اینست که، ضخامت سیب زمینی ها باید با هم برابر باشد. اگر تعدادی از چیپس ها، ضخیم و تعدادی دیگر نازک باشد، مقداری از چیپس هایتان سوخته و مقداری دیگر به صورت خام باقی می ماند. از پوست کن ها نیز برای انجام بهتر این کار می توانید استفاده کنید.

با تهیه این نوع چیپس، آخر هفته هایتان را به خوبی و همراه دوستانتان بگذرانید و آنها را به چشیدن مزه دستپختتان دعوت نمایید. همچنین می توانید این چیپس را همراه خودتان به پیک نیک نیز ببرید و تعریف و تمجید دوستانتان را هدیه بگیرید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا پرده از راز این چیپس ها برداریم.

 

مواد لازم برای تهیه چیپس سیب زمینی

* 2 عدد سیب زمینی متوسط ​​پوست کنده یا نازک

* مقداری نمک

* مقداری فلفل سیاه

* مقداری روغن زیتون

* مقداری سرکه


طرز تهیه چیپس سیب زمینی

* سیب زمینی ها را بشوئید، پوست بگیرید و با یک چاقو، رنده و یا پوست کن، برش های نازک و هم اندازه ای از آنها تهیه نمایید.

*  سیب زمینی ها را داخل کاسه ای عمیق قرار داده و داخل کاسه آب بریزید.

* نمک و سرکه را به آب سیب زمینی ها اضافه نمایید، بشویید و رطوبت آن را با حوله کاغذی بگیرید تا خشک شوند.

* به کاسه حاوی سیب زمینی نمک، فلفل و روغن زیتون اضافه کرده و با سیب زمینی ها مخلوط کنید.

* یک عدد ورق روغنی داخل سینی فر پهن نمایید و سیب زمینی ها را کنار هم و مرتب داخل سینی فر بچینید. مراقب باشید تا روی همدیگر قرار نگیرند.

* در 175 درجه به مدت 15 دقیقه تا زمانی که شروع به سرخ و طلایی شدن کنند بپزید.

* بعد از این مدت، سینی را در آورید و سیب زمینی ها را برگردانید و 8 تا 10 دقیقه دیگر داخل فر قرار دهید تا هر دو طرف آنها سرخ شود. پس از این مرحله می توانید چیپس ها را به صورت گرم یا سرد میل نمایید.



شارژ سریع موبایل