مهدیه ماندگاری چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

کارشناس مواد آشامیدنی و بهداشتی معاونت غذا گفت : پس از اینکه آبلیمو و آبغوره داخل شیشه ریخته شد، بهتر است شیشه را داخل آب جوش قرار دهید تا آنزیم و باکتری ها از بین بروند. با انجام این کار، قارچ ها امکان رشد را از دست می دهند.

 

بعد از آبگیری آبغوره یا آبلیمو، مرحله پاک کردن هسته های آن را که باعث تلخی آن می شود انجام دهید.

 

بعد از صاف کردن باید در کوتاه ترین فرصت آن را تا مرحله نزدیک جوش حرارت داد، این در حالی است که چنانچه آبلیمو یا آبغوره تهیه شده بجوشد، رنگ آن تغییر می کند.

 

پس از این مرحله آبلیمو یا آبغوره را داخل شیشه تمیز ریخته و تا نزدیکی لبه ظرف پر کنید. همچنین می توانید به مقدار خیلی کم لبه شیشه را خالی بگذارید و سپس در پوشی روی ان قرار دهید که با ایجاد خلا، اکسیژن داخل محصول راه نمی یابد و جایی برای رشد کپک ها وجود ندارد.

 

آبغوره را هرگز در معرض آفتاب قرار ندهید

 

قرار دادن آبغوره در معرض آفتاب اثرات زیانباری به همراه دارد.

 

در صورت نگهداری آبغوره و آبلیمو در ظروف پلاستیكی و با توجه به اسیدی بودن این مواد، اسید، مواد پلاستیكی را تجزیه می‌كند و این مواد داخل آب لیمو و آبغوره شده و مصرف آن خطرناك است.

 

هنگامی كه ترشیجات، آبغوره و آبلیمو را در ظروف پلاستیكی ریخته به مرور زمان به صورت رگه رگه می‌شود و در نهایت باعث فساد آن شده و مصرف آنها برای سلامتی خطرناك است.

 

قراردادن آبغوره در آفتاب نیز باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در ترشی می‌شود و لازم است از قرار دادن مواد غذایی در آفتاب جداً جلوگیری شود.



شارژ سریع موبایل