پردیس احمدی سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

آیا به دنبال روشی طبیعی برای مبارزه با آکنه می گردید؟ این گیاهان باورنکردنی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. میوه ها و سبزیجات برای سلامتی بدن ما بسیار مفید هستند، ولی ما معمولاً گیاهان زیر را که محتوای آنتی اکسیدان آنها بالاتر از میوه ها و سبزیجات است دست کم می گیریم.

بعضی گیاهان معطر سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و التهاب را کاهش می دهند و پوست را سالم و جوان جلوه می دهند. کرم های شیمیایی را دور بریزید و این گیاهان معطر را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا هر روز با آکنه مبارزه کنید.

1. جعفری

جعفری یکی از بهترین منابع کلروفیل و ویتامین ث است که به جوانی و سلامت بدن کمک می کند. جعفری خاصیت ادرار آوری هم دارد و به کاهش نفخ شکم هم کمک می کند. به علاوه، جعفری با پوست بد نیز مبارزه می کند. این گیاه عالی را به سالادها اضافه کنید، بپزید و آب آن را استفاده کنید. همچنین می توانید آن را به اسموتی ها بیفزایید. این گیاه ارزان قیمت مزه خوب و تازه ای دارد که قطعاً از آن لذت می برید.

 

معجزه گیاهان در درمان انواع جوش و آکنه

 

2. ریحان

ریحان نه تنها با آکنه مبارزه می کند، بلکه سلامت عمومی بدن را هم بالا می برد. ریحان با باکتری ها مبارزه می کند و رادیکال های آزاد را از بین می برد، در نتیجه التهاب، قرمزی، چین و چروک و آکنه را از بین می برد. چند برگ ریحان به سالاد یا اسموتی خود اضافه کنید و یا برای مزه دار کردن غذاها از آن استفاده کنید.

 

معجزه گیاهان در درمان انواع جوش و آکنه


3. نعناع

نعناع فلفلی (Peppermint) و پودنه (spearmint) مزایا و فواید زیادی برای بدن دارند و مزه خوبی به غذاها یا نوشیدنی ها اضافه می کنند. نعناع به دستگاه گوارش کمک می کند و حس سلامتی به شما می دهد. این گیاه سرشار از کلروفیل است که با التهاب مبارزه می کند و استرس را کاهش می دهد، در نتیجه آکنه را از بین می برد. کمی نعناع به اسموتی ها اضافه کنید یا شب ها چای نعناع بنوشید تا بدن شما را ریلکس کند و راحت تر و زودتر بخوابید.

 

معجزه گیاهان در درمان انواع جوش و آکنه


4. مریم گلی

با آنکه بسیاری از مردم از طعم مریم گلی بدشان می آید، ولی باید گفت مریم گلی یکی از گیاهان پرفایده برای سلامت بدن است. این گیاه بسیار آرامش بخش است و بلافاصله التهاب و استرس را کاهش می دهد. همچنین گیاهی آنتی باکتریال است که با باکتری های آکنه و بیماری های دیگر مبارزه می کند. می توانید آن را تازه یا خشک مصرف کنید، ولی بهتر است مریم گلی خشک شده و آسیاب شده استفاده کنید و آن را در سوپ، خورش یا هر غذای دیگری بریزید.

 

معجزه گیاهان در درمان انواع جوش و آکنه


5. گشنیز

این گیاه که با نام coriander شناخته می شود، گیاهی سم زدا است که برای مبارزه با آکنه بسیار مناسب است. گشنیز موجب سم زدایی از کبد می شود و از بیماری ها و افزایش وزن جلوگیری می کند. یکی از بزرگترین منابع کلروفیل است و با اسیدیته های بدن مبارزه کرده و بدن را پاکسازی می کند. همچنین روند درمانی را تسریع کرده و از کاهش قند خون جلوگیری می کند. گشنیز مزه خوبی نیز دارد و می توانید آن را به اسموتی ها، سالادها و غذاهای دیگر اضافه کنید. همچنین این گیاه ارزان قیمت بدون کالری است و برای افزودن به رژیم غذایی کاملاً مناسب است.

 

معجزه گیاهان در درمان انواع جوش و آکنه


6. آویشن

آویشن جزو آن دسته از گیاهانی است که به خوبی با آکنه مبارزه کرده و جلوی کاهش اشتها، دل بهم خوردگی، افسردگی و خون اسیدی را می گیرد. همچنین مزه بسیار خوبی دارد و خواص آنتی باکتریال آن مشهور است. آویشن پر از کلروفیل است و التهاب را کاهش می دهد. می توانید آویشن را به سالادها و غذاها و از همه مهمتر به سس های خانگی بیفزایید و چند برگ از آن را در چای گیاهی خود بیندازید. این گیاه چه تازه باشد چه خشک، فواید زیادی برای سلامت بدن دارد.

 

معجزه گیاهان در درمان انواع جوش و آکنه


7. نیم

شاید چیز زیادی در مورد گیاه نیم (neem) ندانید، ولی این گیاه برای پاکسازی بدن بسیار مفید است و خواص درمانی فوق العاده ای دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین گیاهان برای اضافه کردن به رژیم غذایی سالم نموده است. نیم به جلوگیری از تولید چربی اضافی پوست کمک می کند و سلول های پوستی را پاکسازی می کند، در نتیجه با آکنه مبارزه می کند. می توانید برگ های تازه نیم را به سالاد یا چای خود اضافه کنید.

 

معجزه گیاهان در درمان انواع جوش و آکنه

 


شارژ سریع موبایل