پردیس احمدی پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵

با دیدن عکس‌های زیر می‌توانید ;کیک الویه، کیک مرغ و یا هر کیک غذایی دیگر را به زیبایی تزئین کنید توضیحات مختصر هر عکس شما را یاری خواهد کرد. مسلماً با کمی خلاقیت به خرج دادن کیک‌های زیباتری می‌توانید درست کنید. در ضمن همه این تزئینات لازم نیست به صورت کیک باشند اگر از سالاد الویه یا ماکارونی استفاده می‌کنید می‌توانید سالاد را داخل قالب چهارگوش بریزد و کمی فشار دهید تا شکل قالب به خود بگیرد و سپس برگردانید اما کیک شکل منسجم تر و مرتب تری خواهد داشت.

 

این تزئین خیلی ساده است کیک را طبق دستور آماده می‌کنیم و بعد از پوست ضخیم گوجه (همراه با گوشت آن) و هویج با استفاده از قالب شیرینی نخودچی ستاره و قلب درست می‌کنیم در پایین کیک هم گوجه، خیارشور و هویج نگینی خرد شده است.
 

تزیین کیک الویه (چهارگوش)

این کیک الویه خیلی ساده تزئین شده است. دور تا دور کیک در بالا و پایین با استفاده از پوره سیب‌زمینی شکوفه شده است. کناره‌ها با جعفری خردشده پوشانده شده‌اند و روی کیک سس مایونز که کمی رقیق شده است ریخته‌اند در فواصل منظم به صورت خط‌های موازی سس کچاپ می‌ریزید. یکی از خط‌های کنار کیک را در ذهن به 5 قسمت مساوی تقسیم می‌کنید (سه نقطه روی کیک می‌دهد) با استفاده از یک خلال دندان تمیز نقاط کناری را به یک جهت می‌کشید مثلاً از راست به چپ و نقطه وسط را از سمت دیگر کیک در خلاف جهت دو خط کناری خلال دندان می‌کشید تا به آخر کیک برسید.


تزیین کیک الویه (چهارگوش)

روی کیک روی لایه‌ی سس، زرده تخم‌مرغ رنده شده می‌ریزیم دور تا دور گوجه حلقه شده است که وسط آن را سفیده خم مرغ رنده شده می‌ریزیم. گل وسط از قسمت پایین سفیده تخم‌مرغ است یعنی یک تخم‌مرغ را آب پز کرده می‌گذاریم تا سفت شود قسمت پهن را در نظر می‌گیریم دور تا دور آن را با چاقوی کوچک نوک تیز به صورت 7 و 8 برش میزنیم و بعد قسمت بالایی که باریکتر هست را برمیداریم. زرده را خارج کرده و یک برش هویج یا گوجه به جای پرچم گل می‌گذاریم. میتوانید به جای گوجه یا هویج از زرده تخم‌مرغ که با قیف شیرینی‌پزی شکوفه کرده‌اید استفاده کنید. دور تا دور از برگ‌های کوچک کاهو و کنار گل از برگ‌های جعفری استفاده می کنیم.


تزیین کیک الویه (چهارگوش)
 

این کیک زیبا با استفاده از یک لایه پنیر در رو تزئین شده است برگ‌ها از برش‌های نازک خیار هستند(خیارها از درازا به چهار قسمت تقسیم شده اند) غنچه ها تربچه های برش خورده و گل ها ورقه های کالباس پپرونی هستند از کالباس نوع دیگه هم میتوانید استفاده کنید. غنچه های سفید زیر گل رز پنیر لوله شده است.تزئین با حلقه های پیاز و برش‌های تخم‌مرغ کامل شده است.


تزیین کیک الویه (چهارگوش)

 

تزئین این کیک خیلی ساده است. روی کیک با زرده تخم‌مرغ رنده شده پوشانده شده است و روی زرده‌ها را کمی به طوری که کامل زرده‌ها را نپوشاند سس مایونز ریخته است. روبان‌ها برش‌های طولی هویج هستند که با پوست گیر می‌توانید برش خیلی نازک در بیاورید هر چه نازک‌تر و هویج بلندتر باشد روبان‌های زیباتری خواهید داشت برگ‌ها و ساقه‌ها، برگ کاهوی برش داده شده‌اند و گل‌ها از تربچه درست شده‌اند.


تزیین کیک الویه (چهارگوش)

 

این کیک برخلاف کیک قبلی اول با سس مایونز پوشانده شده و روی سس با زرده تخم‌مرغ رنده شده تزئین شده است. گل‌ها با استفاده از برش‌های هویج و سفیده تخم‌مرغ درست‌شده‌اند برگ‌های سبز پر رنگ را هم می توان از فلفل دلمه ای و هم از پشت خیار که با وسیله مخصوص سفره آرایی یا چاقوی نوک تیز خط انداخته شده است استفاده کنید (خیلی راحت به جای آن می توانید از یکی دو برگ کرفس یا مغز کاهو استفاده کنید) برگ‌های کمرنگ هم همان خیارهایی هستند که پشت آن را خط انداخته‌اند فقط این بار خیار را حلقه‌حلقه کرده و حلقه‌ها نصف شده‌اند.


تزیین کیک الویه (چهارگوش)


در این کیک زیبا هم مثل کیک‌های قبلی از برش‌های هویج برای روبان و از کالباس برای گل رز استفاده شده است روی خود کیک را ابتدا با پوره سیب‌زمینی شکوفه‌های کوچک بزنید و سپس سس مایونز رقیق‌شده با ماست و شکر بریزید.


تزیین کیک الویه (چهارگوش)

پرده‌ها پوره سیب‌زمینی هستند که با قیف مخصوص شیرینی‌پزی و سر شکوفه زن درست‌شده‌اند. آجرها هم برش‌های نازک هویج هستند (همان طور که در مورد کیک‌های قبل گفتیم می‌توانید این برش‌ها را با پوست گیر ایجاد کنید) این برش‌ها را دوباره به صورت مکعب برش داده است. برای گل‌ها می‌توانید از گل مصنوعی که شسته و تمیز کرده‌اید استفاده کنید.

 

سالاد الویه زیبا

این تزئین هم بسیار ساده است برای خورشید و لاله زرد از فلفل دلمه‌ای زرد استفاده شده است برای گل‌های دیگر از سفیده تخم‌مرغ قالب زده‌شده زرده تخم‌مرغ و برش‌های تربچه استفاده شده است. زنبور از حلقه‌های زیتون سبز و سیاه و از پرنده‌ها برش‌های زیتون سیاه هستند. کفشدوزک از تربچه درست شده‌است.


تزیین کیک الویه (چهارگوش)
 

در این تزئین ارتفاع کیک الویه زیاد است یعنی از لایه‌های بیشتری از نان تست استفاده شده است. گل‌های رز از لایه‌های نازک برش خورده هویج و خیارشور هستند و گل‌های نرگس نارنجی از هویجی که با ابزار سفره‌آرایی برش خورده درست شده‌اند گل سفید به نظر طبیعی می‌آید گل داخل سینی را هم از یک ورقه ضخیم پیاز و هم از یک برش ترب می‌توان درست کرد که وسط آن را زیتونی با مغز فلفل قرمز آراسته است برای گل‌های کوچک کنار رزها هسته زیتون را خارج کرده و به جای آن فلفل قرمز گذاشته‌اند و سپس با برش‌های زیگزاگ دو قسمت زیتون را از هم جدا کرده‌اند. برگ‌ها از فلفل دلمه‌ای سبز برش داده‌شده هستند.


سالاد شیک و مجلسی

 

بدنه صندوق گنج در تزئین زیر کیک الویهای هست که در سابق گفتیم برای در می‌توانید از نان باگت برش داده‌شده که به سس مایونز آغشته شده استفاده کنید گل‌ها از تربچه و دانه انار هستند دانه‌های مشکی خاویارند (شما می‌توانید از انگور یاقوتی یا هر چیز مشابه استفاده کنید) به جای دانه‌های نارنجی هم می‌توانید از هویج پخته‌شده و گرد شده استفاده کنید گل‌های زرد با استفاده از آناناس درست شده‌اند.

 

تزیین کیک الویه (چهارگوش)

 

یک تزئین ساده و شیک. روی کیک از تخم‌مرغ طلایی رنده شده استفاده شده است کنار کیک را با قاشق هندوانه گرد کن کوچک از سیب‌زمینی و هویج پخته‌شده توپ درست کرده و روبان‌ها از هویج و پنیر هستند که با خلال دندان محکم شده‌اند.


تزیین کیک الویه (چهارگوش)

 

این تزئین بسیار مناسب تولد کوکان است حصار دور کیک از برش‌های کناره نان تست است که در ابتدا برای درست کردن کیک جدا کرده‌ایم گل‌ها از نخود سبز و ذرت و قارچ‌ها از کیک الویه و گوجه گیلاسی هستند که با قطره‌های سس مایونز غلیظ خال برایشان گذاشته‌اند. برای بدنه قارچ همان طور که گفتیم از کیک الویه استفاده شده است به این شکل که ابتدا نان‌ها را به یک اندازه به صورت گرد برش می‌دهیم و سپس با دو لایه نان و الویه کیک کوچکی درست می‌کنیم که بدنه قارچ را تشکیل می‌دهد.


تزیین کیک الویه (چهارگوش)

 

گمان نمی‌کنم این کیک احتیاجی به توضیح داشته باشد.


تزیین کیک الویه (چهارگوش)


این کیک از چند طبقه کیک الویه که روی هم چیده شده تشکیل شده است گل‌ها از برش‌های نازک هویج و برگ‌ها ریحان هستند این تزئین بسیار مناسب یخچال عروس است.

 

تزیین کیک الویه (چهارگوش)
 

تنها نکته این تزئین برش قطری نان‌های تست به جای برش افقی آن است.


تزیین کیک الویه (چهارگوش)

 

حصارهای اطراف و دیوارهای خانه از کناره‌های برش زده‌شده نان تست و درخت‌ها از فلفل دلمه‌ای سبز هستند جاده از ذرت و خطوط کنار جاده از هویج است که به صورت نگینی ریز خردشده. کنار حصار از برش‌های افقی ذرت که نصف شده‌اند استفاده شده است آلاچیق کنار گوجه گیلاسی هست. این می‌تواند یک تزئین خاص برای مهمانی تولد کودکتان باشد.


تزیین کیک الویه (چهارگوش)

 

خیارها را از طول توسط پوست گیر برش‌های نازک طولی بزنید به صورت حصیری بچینید و یک کیک الویه ساده با ارتفاع زیاد (چهار نان تست کافی است) درست کنید وسط نان تست ردیف آخر را به صورت چهارگوش خالی کنید و مقداری از سالاد را داخل آن بگذارید در جعبه کادو یک کیک کوچک است روبان‌ها و گل‌ها از هویج درست‌شده‌اند و توپ‌ها سیب‌زمینی‌های آب‌پز شده هستند که با استفاده از هندوانه گرد کن به این شکل در آمده‌اند اگر هندوانه گردکن ندارید می‌توانید سیب‌زمینی آب‌پز را رنده کرده و کمی ورز دهید تا نرم شود بعد با دست توپ‌های کوچک درست کنید. یک گوجه را از وسط به دو نیم کرده و کنار کیکی بگذارید و روی آن را با پوره سیب‌زمینی شکوفه بزنید.


تزیین کیک الویه (چهارگوش)

 



شارژ سریع موبایل