نگین داوودی چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

با گذشت قرن ها از تاریخ ، آسیا به عنوان یکی از قاره ها با فرهنگ هایی متنوع شناخته شده است وشرایط آب و هوایی آن نیز بسیار متنوع می باشد و قله های پوشیده از برف و سرزمینهای بیابانی گرم و خشک ، باعث شده این قاره در شرایط آب و هوایی متفاوتی قرار گیرد ودر بیابان های آن روزها بسیار گرم و شب ها بسیار سرد است .

 

با توجه به شرایط آب و هوایی که مدام در حال تغییر می باشد، مردم بیش از حد سبک زندگی گوناگونی دارند. افزودن براین ها این قاره غذاهای منحصر به فردی دارد و در هر کشور ادویه جات و ترشیجات مختلفی تولید می شود و مواد غذایی خاصی عادات غذایی مردمان آن کشور شده است. ما در اینجا 10 نوع از محبوب ترین غذاهای آسیایی که بسیار خوشمزه هستند و طرفداران زیادی دارند را برایتان معرفی کرده ایم.

 

۱ - دلمه

 

این یک بشقاب دلمه می باشد که از انواع چاشنی ها ومواد مختلف در این برگ مو استفاده شده است. به طور معمول با گوشت وهمراه با انواع سبزی های خشک پر شده است. این ظرف دلمه می تواند به عنوان یک پیش غذای بسیار خوشمزه سرو شود.

 

دلمه

 

۲ - چلوکباب

 

این غذای اصیل ایرانی است. کباب از گوشت تفت داده شده تشکیل شده است. برای درست کردن آن معمولا گوشت را در ادویه جات مخصوصی می خوابانند و سپس این تکه ها را با هم یکی کرده و روی آتش یا اجاق خانگی قرار می دهند و در نهایت کباب را درست می کنند . گوجه فرنگی کباب شده و کره هم اغلب به عنوان تزئین دورتادور آن به کاربرده می شود و با برنج یا نان سرو می شود.

 

چلوکباب

 

۳ - عدسی 

 

این ظرف غدا در حال حاضر در سراسر جنوب آسیا پخته می شود. ترکیبی از عدس پخته شده ومخلوطی از ادویه جات و مقدار زیادی کره می باشد. روش پخت و پز آن به این صورت است که تمامی مواد آن به صورت جداگانه پخته می شود و در نهایت با یکدیگر مخلوط می شوند . این غذا بسیار مقوی می باشد و بیشتر مردمان آسیا این غذا را برای فرزندانشان درست می کنند.

 

عدسی

 

۴ - آلو گوشت

 

این ظرف غذا از کشور پاکستان گرفته شده است .مخلوطی از گوشت گاو و سیب زمینی می باشد و یک غذای بسیار تند که اغلب با برنج یا نان سرو می شود. ادویه جات وترشی جاتی که در آن استفاده می شود عبارتند از: هل ، دارچین ، فلفل سبز یا قرمز، فلفل سیاه و دانه رازیانه و مقداری آلو سیاه. روش آماده سازی آن مانند کله پاچه می باشد و اغلب با ماست سرو می شود.

 

آلو گوشت

 

۵ - بریانی

 

بریانی غذای محبوب در سراسر جنوب آسیا می باشد و معمولا به اشکال و مدل های مختلفی در هند پخته می شود. اغلب در کنار یک ظرف برنج سرو می شود .بریانی کردن برای انواع گوشت ها مانند مرغ ، گوشت بره و گوشت گاو صورت می گیرد و ازانواع ادویه جات هم برای درست کردن آن استفاده می شود .اغلب با مقداری سس تند و ماست خورده می شود .

 

بریانی

 

۶ - حلیم

 

این ظرف معمولا در طول ماه مبارک رمضان بسیار خورده می شود ویک فرنی مخلوط شده از یکی از گوشت ها مانند :گوشت بره ، گوشت گاو یا مرغ پخته شده با ترکیبی از گندم می باشد. این ظرف حلیم در تمام طول روز می تواند سرو شود .از چاشنی هایی که برای خوردن آن استفاده می شود می توان از شکر و دارچین نام برد و این یک ظرف غذای بسیار محبوب برای افطار کردن مردمان مسلمان و روزه دار می باشد.

 

حلیم

 

۷ - خوراک گوشت

 

این غذای محبوب تایلند می باشد. خوراکی بسیار تند است وخمیر مایه آن شیره  نارگیل می باشد و از ادویه جات مختلفی درست شده است و برای اضافه کردن عطر و طعم به آن رب و میگو زده شده است . این غذادر سراسر جهان در دسترس نمی باشد چرا که ادویه جات آن در تمامی سوپر مارکت ها موجود نمی باشد. میگو، مرغ ، گوشت گوسفند و یا گوشت گاو به عنوان مواد تشکیل دهنده اصلی آن می باشند وغالبا با برنج سرو می شود.

 

خوراک گوشت

 

۸ - سوپ رشته فرنگی

 

سوپ رشته فرنگی از کشور ویتنام گرفته شده است و غذای محبوب آسیایی ها می باشد و در اغلب رستوران ها سرو می شود .ترکیبی از گوشت ورقه شده و پخته شده و مقداری سبزیجات معطر و رشته فرنگی می باشد.

 

سوپ رشته فرنگی

 

۹ - مرغ سوخاری

 

این غذا از کشور مالزی گرفته شده است و اغلب با یک بشقاب برنج پخته شده در شیره ی نارگیل سرو می شود و در حال حاضر می توان آن را در هر زمان از روز خورد و در نهایت اغلب با لیمو خورده  میشود .

 

مرغ سوخاری

 

۱۰ - ماکارونی

 

محبوب ترین غذای آسیایی می باشد و از چین گرفته شده است و به صورت رشته ای می باشد واز خمیر فطیر درست شده است .این غذا در فرهنگ سراسر کشورهای آسیایی گنجانده شده است و طرفداران زیادی دارد و باید گفت محبوب ترین غذای مردمان کشورهای اسیایی می باشد.

 


ماکارونی

 



شارژ سریع موبایل