ندا نیک روش جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۰

من از نارنگی پاکستانی استفاده کردم که پوستش سفت تر بوده این مربا وقت و زمان و حوصله ی زیاد می خواهد اما نتیجه ی عالی خواهد داشت. با 1/4 مقدار دستور شروع کنید . تا اول ببینید که خوشتان می آید یا نه؟

آماده سازی : 30 دقیقه 

پخت : 60 دقیقه

مواد لازم :

نارنگی               20 عدد

شکر                 2 کیلو گرم

آب                    2 لیتر

نمک                 2-3 قاشق غذا خوری


طرز تهیه :

ابتدا روی هر نارنگی را از قسمت بالا یک سوراخ ایجاد کرده من با کمک نی اینکار را کردم تا قسمت سفت و سفیدش کاملا بیرون آمد.در یک قابلمه یا ظرف بزرگ آب ریخته و نارنگی ها را درون آن ریخته به مدت 4 الی 5 روز حتما هر دو سه ساعت آب آن را عوض کنید.

چون خودتان می بینید که آب زرد رنگ می شود.بعد از چند روز در یک قابلمه آب ریخته همراه با 1 ق غ نمک بجوشانید سپس نارنگی ها را درون آن ریخته و مدت 10دقیقه بجوشانید.

بعد در آبکش ریخته و آب سرد روی آن بریزید دوباره آبجوش همراه با 1ق دیگر نمک درست کرده و نارنگی را ریخته 5دقیقه بجوشانید دوباره در آبکش ریخته و بشویید.

در قابلمه دیگر شکر را همراه با دو لیتر آب بجوشانید تا شکر ذوب شود همراه با دو ق غ آبلیمو، تا شیره مناسب درست شود نارنگی ها را ریخته ده دقیقه درون آن بماند و حرارت را کم می کنیم و با قاشق زیرورو میکنیم تا شیره همه جای نارنگی برود بعد گاز را خاموش کرده می گذاریم نارنگی ها یک شب کامل درون شیره بماند.

روز بعد با کفگیر نارنگی ها را خارج کرده شیره را دوباره گرم کرده تا شروع به جوشیدن بکند نارنگی ها را ریخته ده دقیقه دیگر بجوشد و دوباره یک شب کامل بماند اینکار را چندبار ادامه داده تا شیره کاملا به خورد آن برود .نارنگی شما آماده ی سرو کردن می باشد.



شارژ سریع موبایل