نازنین نظریان جامی دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰

تخته سیاه برای بسیاری از ما یادآور نوستالوژی های مدرسه و کلاس درس است. با وجود اینکه امروزه در کمتر کلاسی می توان تخته سیاه را پیدا کرد اما این چیزی از  زیبایی، جذابیت، و كاربردی بودن آن کم نمی کند. 

رنگ تخته سیاه راه زیادی را از تخته‌های سبز و خاكستری كه در مدارس از آن استفاده شده است آمده است تا امروز که به خانه‌های ما رسیده است. این رنگ یادآور دوران مدرسه است ولی كاربردهای زیادی در فضای خانه می‌تواند داشته باشد. استفاده از این رنگ در خانه‌هایی كه در آن‌ها پسربچه‌ها یا دختربچه‌ها زندگی می‌كنند بسیار سرگرم‌كننده و کاربردی است.

 

تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه!

 

شما می توانید از تخته سیاه در مكان‌های كاملا نامتعارف استفاده كنید- مانند تخته پشتی تخت‌خواب. در اتاق پسر یا دختر کوچکتان اگر علاقه به نقاشی کشیدن داشته باشد و با اینکه یک دیوار اتاقش مشکی شود مشکلی نداشته باشد، استفاده از تخته سیاه ایده خیلی زیبا و جذابی است. کافی است مقداری رنگ مخصوص تخته سیاه خریداری کنید و دیوار اتاق را با آن رنگ کنید تا دیوار شما تبدیل به تخته سیاه شود.

 

تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه!

 

رنگ تخته سیاه در سایه‌های رنگی مختلف توسط برندها و شركت‌های زیادی مانند Hudson Paint تولید می‌شود،  قیمتش هم اصلا کم نیست و برای رنگ كردن یك دیوار مقدار رنگ زیادی را باید خریداری كرد. بهتر است خودتان این رنگ را در سه مرحله ساده در خانه بسازید تا هم پول خود را ذخیره كنید و هم كنترل كاملی بر روی رنگی كه می‌خواهید بسازید داشته باشید. خوبی این كار این است كه می‌توانید فرزند خود را در فرایند انجام آن نیز دخیل كنید.

مواد و مصالح مورد نیاز:

دوغاب شن‌سابی نشده.

رنگ لاتكس در رنگ مورد نظر شما.

لیوان یا سطل تركیب مواد.

قلم‌مو یا غلتك.

مته دریل مخصوص تركیب كردن رنگ.

 

تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه!

 

1. رنگ لاتكس را با دوغاب شن سابی نشده در یك سطل بزرگ تركیب كنید.

بهترین میزان تركیب این دو ماده یك میزان دوغاب و 8 میزان رنگ لاتكس است. به همین دلیل، اگر در مقادیر اندك می‌خواهید این دو ماده را با هم تركیب كنید، میزان دوغاب را یك قاشق غذاخوری و میزان رنگ لاتكس را نصف فنجان بگیرید. در مقادیر بیش‌تر مثل یک دیوار، یك فنجان دوغاب را با نصف گالون رنگ لاتكس تركیب كنید.

مطمئن شوید كه دوغاب به طور كامل با رنگ تركیب شده است. اگر این اتفاق نیافتد دانه‌هایی ریزی در رنگ تخته سیاه شما نمایان خواهد شد و هنگام رنگ كردن سطح با مشكلات زیادی روبه‌رو می‌شوید. من در طول كار متوجه شدم كه استفاده از مته دریل مخصوص تركیب مواد با یك سطل 5 گالونی بهترین و ساده‌ترین راه برای تركیب مقادیر زیاد رنگ و دوغاب است.

برای این‌كه به رنگ مورد نظر خود برسید كه دارای ظاهر یكدست و براقی باشد و به درد استفاده در فضای داخلی خانه بخورد، باید میزان اندازه رنگ‌ها را به خوبی بدانید.  برای رسیدن به یك رنگ خاكستری زغالی، نصف گالون رنگ سیاه را به دو فنجان رنگ سفید مخصوص سقف تركیب و سپس آن را به دوغاب اضافه كنید.

 

تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه!

 

2. سطح مورد نظر خود را به رنگ تخته سیاه درآورید.

پیش از آن‌كه دست به كار شوید، تمام زبری‌ها و كثیفی‌های سطح مورد نظر خود را تمیز كنید. بهتر است دو دست رنگ بزنید تا به سطحی تمیز و صاف دست پیدا کنید.

 

تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه!

 

3. رنگ تخته سیاه خود را امتحان كنید.

برای این‌كه سطح مورد نظر را امتحان كنید، با گچ طرحی روی آن بكشید و سپس با استفاده از یك دستمال خشك با حركات دایره‌ای روی آن را تمیز كنید. اگر این كار به راحتی انجام شد و سطح شما كاملا تمیز شد، كار شما به پایان رسیده است و می‌توانید با خیال راحت از سطح متفاوت خانه خود استفاده كنید.

 

تو خونه تخته سیاه هم لازم میشه!

 

عکس بالا دیوارهای اتاق یک پسربچه است که به رنگ تخته سیاه درآورده شده. از این دیوار می تواند به عنوان فضایی برای تفریح ونقاشی و تمرین های درسی روزانه کند.

شما در هر قسمتی از خانه خود می‌توانید از این رنگ استفاده كنید. به سطوح موجود در خانه خود توجه كنید و بهترین سطح را برای رنگ كردن انتخاب كنید.



شارژ سریع موبایل