سارا قاسمی جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰

مرنگ ، محصولی است که از به‌هم زدن سفیدهٔ تخم‌مرغ و شکر حاصل شده و به عنوان دسر، یا برای تهیهٔ شیرینی و کیک، و یا تزئین آن‌ها به کار برده می‌شود.

 

مرنگ (Meringue)، محصولی است که از به‌هم زدن سفیدهٔ تخم‌مرغ و شکر حاصل شده و به عنوان دسر، یا برای تهیهٔ شیرینی و کیک، و یا تزئین آن‌ها به کار برده می‌شود. در ازای هر سفیدهٔ تخم مرغ ۴۰ گرم شکر و برای عطر از چند قطره اسانس وانیل یا اسانس لیمو استفاده می‌شود.

 

آماده سازی: 15 دقیقه

 

مواد اولیه:

سفیده ی تخم مرغ (با دمای اتاق)            2 عدد                        

وانیل                                                1 قاشق چای خوری

نمک                                                 1/4 قاشق چای‌خوری

کرم تارتار                                           1/16 قاشق چای خوری

شکر                                                115 گرم

 

طرز تهیه:

 

سفیده تخم‌مرغ، وانیل، نمک و کرم تارتار رو با هم‌زن برقی (دور متوسط) می‌زنیم تا فرم بگیره و جای پره‌های هم‌زن روی سفیده بمونه. کم کم با قاشق شکر رو اضافه می‌کنیم و با دور تند هم‌زن می‌زنیم تا سفیده فرم گرفته و حالت براق داشته باشه.

 

مرنگ آماده شده و میشه از اون برای تزئین (به جای خامه) انواع شیرینی، کیک و کاپ کیک استفاده کرد.

 

نکات:

 

* دمای سفیده تخم‌مرغ حتماً باید با دمای اتاق یکی باشه تا خوب پف کنه.

 

* اگر می‌خواهید مرنگتون رنگی باشه کمی رنگ غذا بهش اضافه کنید و انواع رنگ‌های دلخواه رو به دست بیارید.

 

طرز تهیه مرنگ

 

* قندهای تزئین شده که خریداری می‌کنید بوسیله مرنگ تزئین شدن. می‌تونید خودتون با تهیه مرنگ، قندهاتون رو تزئین کنید و لذت ببرید.

 

* مرنگ رو می‌شه با پودر مرنگ هم تهیه کرد و هیچ تفاوتی با هم ندارن فقط مرنگی که با سفیده تخم مرغ تهیه شده خیلی زودتر خشک میشه بنابراین دقت کنید برای تزئیناتتون از مقداری که می‌خواهید استفاده کنید و باقی مونده مرنگ رو تو ظرف دربسته قرار بدید و در ادامه تزئینتون ازش استفاده کنید.

 

* کرم تارتار برای اینه که اگر هوا مرطوب بود به خشک شدن و فرم گرفتن مرنگ کمک کنه. اگر تو آب و هوای مرطوب زندگی نمی‌کنید بنابر تمایلتون میتونید حذفش کنید.

 

* مرنگ رو می‌تونید با قیف شیرینی پزی حالت بدید و بذارید تو فر تا بپزه برای این کار باید فر را از قبل با درجه حرارت 300 درجه فارنهایت گرم کنید و فقط به مدت 1 دقیقه شیرینی ها را داخل فر بذارید تا بپزه.

 

طرز تهیه مرنگ



شارژ سریع موبایل