مهناز حسنی جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰

کتاب‌‌های‌تان را بسپارید به روبان‌های نشانه‌گذار؛ این روبان‌ها به شما می‌گویند کجای کار بودید!

کتابخوان‌ها نخوانند!

کتاب‌های قدیمی پر هستند از گوشه‌های تا شده، این خط‌های تای‌ کوچک به شما می‌گویند که خواننده یا حتی خوانندگان این کتاب کجا ناچار شده‌اند همه چیز را رها کنند و به دنیای واقعی باز گردند!این خط‌های تا، آرام آرم تبدیل شدند به تکه‌های کاغذ یا مقواهای طرح‌دار که اصلا کارشان جا خوش کردن بین لحظه‌های تلخ و شیرین درون کتاب بود و اتفاقا اهل کتاب با این نشانه‌ها قرابت دیرینه‌ای دارند... حالا ما می‌خواهیم به اهل کتاب بگوییم از برگ‌های کتاب و این کاغذهای کوچک و بزرگ سلب مسئولیت کنید و این وظیفه خطیر یعنی یادآوری را بسپارید به نشانه‌هایی از جنس روبان...اما از آنجا که گوش کتابخوان‌ها به این توصیه‌های فانتزی بدهکار نیست مخاطب اصلی ما تمام کسانی هستند که کتاب نمی‌خوانند و اتفاقا کتابخوان‌ها را دوست دارند. این دوستان عزیز کافی است کمی وقت بگذارند و با تکه‌ای روبان و گیره‌های فانتزی از گوشواره گرفته تا گل‌سینه و حتی سگک‌ فلان کمربندشان که دچار حادثه شده یک روبان نشانه‌گذار بسازند و آن را هدیه کنند به نزدیک‌ترین دوست کتابخوان‌شان و از همان لحظه به بعد تا ابد در تمام خاطرات تلخ و شیرین دوست کتابخوان‌شان شریک شوند! باشد که خودشان هم روزی کتابخوان شوند...

نشانه‌های ماندگار

ماجرا از این قرار است که در میان وسایل همه ما همیشه کلی وسایل دکوری ریز و درشت است که دوست‌شان داریم اما دیگر به کارمان نمی‌آیند! مثلا گوشواره‌ای که یک لنگ آن گم شده یا تکه‌ای از آن شکسته، گل انگشتری که به دست‌مان تنگ شده یا گل سینه‌ای که دیگر به کارمان نمی‌آید، حتی سگک کمربندی که آن هم به هر دلیلی دچار حادثه شده و... شما از تمام این یادگاری‌های دوست‌داشتنی می‌توانید برای ساختن روبان نشانه‌گذار استفاده کنید و آن را برای خودتان نگه دارید یا به بهترین دوست‌تان هدیه بدهید آن وقت است که خرت و پرت‌های کوچک و دوست‌داشتنی شما تبدیل می‌شود به نشانه‌هایی ماندگار!

 

انتخاب با شماست

همان‌طور که در تصویر می‌بینید برای ساخت این نشانه‌ها می‌توانید از گل‌های کوچک پارچه‌ای، شرابه‌های ظریف کوسن، تکه‌های یک گل‌سر قدیمی و خلاصه هر آیتم تزئینی که دوست دارید استفاده کنید،فقط می‌ماند سلیقه‌ای که برای حلقه‌های بست استفاده می‌کنید و دقتی که برای انتخاب رنگ روبان به خرج می‌دهید اما یادتان باشد اینکه آیتم انتخابی شما هرچه که هست نباید خیلی سنگین باشد یک اصل است که نباید فراموشش کنید.

یک هدیه دوست‌داشتنی!

روبان‌های نشانه‌گذار می‌تواند بهترین هدیه‌ای باشد برای همین روزها که مهر نزدیک بوده و فصل کتاب و کتابخوانی است. یک هدیه ماندگار به صمیمی‌ترین دوست یا حتی یکی از اعضای خانواده مثلا خواهر یا برادرتان. البته بد نیست به این نکته هم دقت کنید که وقتی قرار است این نشان را به برادرتان هدیه بدهید بهتر است برای ساخت، سراغ خرت و پرت‌های محبوب او مثل تکه‌هایی از جاسوئیچی، دستبند و... یا گردنبندی که دوست دارد بروید به هر ترتیب وقتی کتابخوان مورد نظر شما یک آقاست بهتر است آیتم‌های انتخابی شما هم کاملا اسپرت باشد نه شیک و فانتزی! در انتخاب رنگ روبان هم دقت کنید تا هدیه‌تان از هر نظر مورد قبول واقع شود.

شما برای ساخت روبان نشانه‌گذارتان به این وسایل نیاز دارید

 

  • روبان پارچه‌ای ترجیحا کمی تا قسمتی مخملی( پرز روبان‌های مخمل به دلیل اصطکاک ملایمی که ایجاد می‌کند اجازه نمی‌دهد نشانه شما بین ورق‌های کتاب سر بخورد)
  •  خرده‌ریزهای دکوری مثل گوشواره، گیره کمربند، گل سینه، گل انگشتر و ...
  •   سگک کوچک
  •   بست مهار فلزی( از خرازی‌ یا ابزار‌فروشی‌ها می‌توانید تهیه کنید)
  •   حلقه فلزی گرد و نیم‌دایره (D) که در خرازی‌ها موجود است.
  •   یک انبردست و یک دم‌باریک کوچک
  •   قیچی گل‌دوزی
  •   چسب پارچه
  •   سانتی‌متر

 روبان هایی برای یادآوری


1. یک تکه از روبان را به ارتفاع دلخواه‌تان ببرید( ارتفاع پیشنهادی ما25 تا30 سانتی‌متر است ). فراموش نکنید که این روش بهترین راه است برای ماندگار کردن خاطرات گوشواره‌ای که اتفاقا به تازگی در حادثه‌ای ناگوار یک جفتش را از دست داده‌اید!

2. روبان را از داخل سگک کوچکی که از قبل تهیه کرده‌اید رد کنید. در انتخاب این سگک باید به عرض روبان انتخابی‌تان توجه کنید. یادتان باشد استفاده از این سگک کاملا در گرو سلیقه شخصی شماست یعنی اجباری در به کار گرفتن آن ندارید!

 

 روبان هایی برای یادآوری

 

3. روبان را برگردانید و آن را از داخل حلقه گرد یا نیم‌دایره‌ای که متناسب با عرض روبان تهیه کرده بودید، رد کنید. حالا به چسب پارچه احتیاج دارید؛ یک قطره چسب را در قسمت باز روبان بریزید بعد آن را تا کنید و چند ثانیه‌ نگه دارید تا کاملا بچسبد. وقتی از خشک شدن چسب مطمئن شدید می‌توانید روبان را به حال خود رها کنید.

4. حالا باید بروید سراغ دم‌باریک و گوشواره، گل سینه یا گردن آویزی که انتخاب کرده‌اید. با کمک دم‌باریک آویز را به حلقه روبان وصل کنید. اگر آویز مورد نظر شما هیچ راهی برای اتصال نداشت فقط کافی است یک حلقه فلزی کوچک با قابلیت تنگ و گشاد شدن به آن اضافه کنید!

 

 روبان هایی برای یادآوری


5. حالا باید بروید سراغ سر دیگر روبان و بست مهار فلزی؛ این بست را دقیقا برای همین قسمت نیاز دارید! سر روبان را معادل پهنای (عرض) بست تا کنید و بعدآن را درون بست قرار دهید، بعد با انبردست کاملا با دقت و منظم گیره را فشار دهید. یادتان باشد ظرافت و دقت در این قسمت از کار بسیار مهم است. شما باید درست مثل یک دستگاه پرس عمل کنید البته فقط با یک انبر‌دست کوچک! این بست مهار فلزی علاوه بر زیبایی که به روبان نشانه‌گذار شما می‌دهد، اجازه نمی‌دهد که روبان‌تان به مرور زمان ریش‌ریش شود.

6. حالا می‌توانید همین روش را با کمی تغییر مثلا استفاده از حلقه گرد یا حتی مستطیل با توجه به سگکی که در نظر گرفته‌اید روی روبان‌هایی با رنگ‌های مختلف پیاده کنید و به همین سادگی چند روبان نشانه‌گذار برای خودتان بسازید!



شارژ سریع موبایل