ندا نیک روش پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵

 آماده سازی: 1 ساعت

مدت انتظار:    2 ساعت

مجموعاً:        3 ساعت


مواد اولیه برای 12 نفر :

شکر                               340 گرم

آرد                                  170 گرم

پودر کاکائو                         60 گرم + 1 قاشق غذاخوری

بکینگ پودر                        3/4 قاشق چای خوری

جوش شیرین                     3/4 قاشق چای خوری

نمک                               3/4 قاشق چای خوری

شیر                                3/4 فنجان

کره                                 6 قاشق غذاخوری (آب شده)

تخم مرغ                           1 عدد

زرده تخم مرغ                     1 عدد

وانیل                               3/4 قاشق چای خوری

اسانس بادام                     1/8 قاشق چای خوری

آب                                  3/4 فنجان (آب جوشیده گرم)

پودر نارگیل                        200 گرم

گردو                                115 گرم (خرد شده)

شیر                                400 گرم

وانیل                               1 قاشق غذاخوری

کره                                 280 گرم

شکلات                            285 گرم

شربت ذرت                        3 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

طرز تهیه لایه های کیک:

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) گرم کنید و قالب ها را با روغن چرب کنید و داخل قالب کاغذ روغنی قرار دهید.شکر، آرد، پودر کاکائو، بکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را داخل یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.3/4 فنجان شیر، 6 قاشق غذاخوری کره، تخم مرغ، زرده تخم مرغ، 3/4 قاشق چای خوری وانیل و اسانس بادام را داخل یک کاسه بزرگ دیگر مخلوط کنید و هم بزنید.

مخلوط تخم مرغ را با مخلوط آرد با هم زن برقی روی سرعت پایین به مدت یک دقیقه ترکیب کنید. سرعت دستگاه را پایین بیاورید و مقداری آب اضافه کنید و مخلوط کنید.خمیر را بین سه قالب تقسیم کنید و به مدت 20 الی 25 دقیقه داخل فر قرار دهید بعد از آن بگذارید کیکها به مدت 15 دقیقه خنک شوند و با یک چاقوی تیز از قالب جدا کنید و داخل سینی قرار دهید و کاغذ ها را با دقت از کیک ها جدا کنید.

طرز تهیه مواد داخل کیک:

دمای فر را به 160 درجه سانتیگراد (325 درجه فارنهایت) کاهش دهید. پودر نارگیل را داخل یک دیس پهن بزرگ پخش کنید و گردوها را روی ظرف دیگر پخش کنید. گردو ها را در بالای فر و نارگیل ها را زیر آن قرار دهید و به مدت 12 الی 18 دقیقه تست کنید تا طلایی شوند و بعد از فر دربیاورید.دمای فر به 220 درجه سانتیگراد (425 درجه فارنهایت) افزایش دهید.

400 گرم شیر را داخل یک دیس پیرکس گود بریزید و روی آن را محکم با فویل ببندید.ظرف شیر را داخل یک ظرف پر از آب قرار دهید و سپس وسط فر قرار دهید و به مدت 45 دقیقه بپزید. بعد ظرف را از آب دربیاورید و شیر را با گردو و نارگیل و 1 قاشق غذاخوری وانیل مخلوط کنید و روی آن فویل بکشید تا گرم بماند.

طرز تهیه سس:

280 گرم کره را داخل یک قابلمه سه لیتری آب کنید. قابلمه را از روی حرارت بردارید. شکلات و شربت ذرت را به آن اضافه کنید تا اینکه شکلات آب شود. یک پیمانه از سس را داخل یک کاسه بریزید و داخل یخچال قرار دهید و باقیمانده سس را در دمای معمولی اتاق قرار دهید.

طرز چیدن کیک:

لایه اول کیک را روی سینی قرار دهید و روی آن نصف مخلوط نارگیل را بریزید و آرام با کاردک پخش کنید. سپس کیک دوم را قرار دهید و روی آن نصف دیگر مخلوط نارگیل را پخش کنید و روی آن کیک سوم را قرار دهید و روی آن سس سرد را پخش کنید.

سس باقیمانده را روی حرارت ملایم گرم کنید و به مدت یک دقیقه هم بزنید تا براق و کمی رقیق شود. سس را روی کیک و دور تا دور آن پخش کنید و به مدت یک ساعت در جای خنک قرار دهید.



شارژ سریع موبایل