مهناز حسنی دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

مواد لازم:

آرد                          250 گرم

کره                         150 گرم

آب سرد                   ¼ پیمانه

پودر قند                     100 گرم

نمک                         کمی

وانیل                        ¼ ق.چ

پودر کاکائو 3               قاشق غذا خوری

 

طرزتهیه:

در قدم اول پودر قند و کاکائو و آرد رو الک کنید. و در کاسه ای بریزید و کره سرد مکعبی خرد شده رو بهش اضافه کنید و با نوک انگشتان به خورد آرد بدیدش.

 ورز ندید و چنگ نزنید که شیرینی خشک و سفت می شه. فقط با نوک انگشت در حدی که مثل خرده های نان بشه.

حالا بهش آب سرد رو اضافه کنید و خمیر رو جمع کنید.

نیازی به استراحت نداره. با یک قاشق چایخوری دونه دونه از خمیر قدر فندق بردارید و توی دست گرد کنید و توی سینی بگذارید. نیازی به کاغذ روغنی نیست. میتونید خیلی کم ته سینی رو چرب کنید. با کره با روغن جامد یا اسپری با کمی فاصله توی سینی بچینید و یکی یکی روشون با چنگال طرح بندازید.

برای زیبایی و یک اندازه بودن شیرینی هاتون همه رو دونه دونه با قاشق های اندازه گیری مقدار خمیرش رو بردارید تا یکدست و یک اندازه باشند.

 توی فری که با دمای 160 درجه از 15 دقیقه جلوتر روشنش کردی به مدت 10 تا 15 دقیقه بگذارید و حواستون باشه که ممکنه زمان متغیر باشه برای یکی از فرهای من که توش درست کردم 7 دقیقه کافی بود.

حدود 50- 60 تایی بهتون شیرینی میده. این شیرینی نباید تغییر رنگ بده.

شیرینی های شکلاتی ها رو توی شکلات آب شده سفید بزنید  نصفیش رو و روش پودر پسته بپاشید و وانیلی ها رو توی شکلات سیاه و روش پودر نارگیل بپاشید. یا هر جور که دوست دارید تزینشون کنید.
 
توجه داشته باشید که این شیرینی خیلی سالمه . تخم مرغ هم نداره و ماندگاریشم بالاست. میتونید فریزشم بکنید. ظرف در بسته دمای محیط در جای کمی خنک.



شارژ سریع موبایل