مهناز حسنی چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۵

جیمی اولیور یكی از شناخته شده ترین  سرآشپزهای دنیاست كه بینندگان تلویزیونی و خوانندگان مطبوعات به خوبی او  را می‌شناسند. جیمی به چند درخواست آشپزی، پاسخ‌های جالبی داده است.

1- یك سالاد مناسب برای این فصل را یاد بدهید؟

 

 4 توصیه آشپزی از بهترین سرآشپز جهان
 

پرتقال را پوست كنده، به صورت افقی برش بزنید تا شكل خوبی داشته باشد. بعد برگ‌های ریز اسفناج را از شاخه جدا كرده و به همراه مغز میوه به آن اضافه كنید. از پنیر مانچیگو برای روی سالاد استفاده كنید و با یك چاقوی تیز، پنیر را به لایه‌های نازك برش بزنید. سركه بالزامیك برای این سالاد با روغن زیتون بسیار مناسب است، نمك فراموش نشود.

 

2- روش پخت پاستا یا سبزیجات یا كلم بروكلی را توضیح دهید؟ برای هارمونی رنگ غذا چه كاری باید انجام دهیم؟

 

 4 توصیه آشپزی از بهترین سرآشپز جهان


بهترین نوع پاستا برای این كار، پاستای مدوری‌شكل یا انگشتی است برای اینكه مثل برگ برای بروكلی‌ها عمل می‌كند و شكل بهتری به غذا می‌دهد. پس از انتخاب پاستا شروع به پخت آن كنید. پس از طی كردن روند معمولش، آن را آبكش كرده و سراغ بروكلی‌ها بروید و كاملا آن را آبپز كنید و مجددا آبكش كنید و با پاستا درون تابه مخلوط كنید. پنیر پارمزان را در آخر روی آن رنده كرده، برگ‌های ریحان را درون مخلوط‌كن ریخته و آب آن را بگیرید و روی پاستا بریزید. یك عدد لیموی تازه را برش داده و روی پاستا بچكانید. درآخر میزان كمی فلفل قرمز چیلی خشك شده را روی پاستا ریخته و روغن زیتون را كمی به آن اضافه كنید.

 

3- طرز تهیه فلافل را یاد بدهید. فلافل در كنار چه چیزهایی بهتر و خوشمزه‌تر می‌شود؟

 

 4 توصیه آشپزی از بهترین سرآشپز جهان


نخودها را گذاشته تا كاملا خیس بخورند بعد آبكش كرده و آن را پودر كنید. آرد سفید را به همراه فلفل قرمز خشك شده (پودر فلفل) و گشنیز تازه پودر شده با هم میكس كنید تا مایه فلافل به دست آید بعد به آن شكل دایره داده و درون تابه حاوی روغن ریخته تا كاملا ترد شود. فلافل كنار فلفل دلمه‌ای زرد و قرمز به همراه كلم قرمز و گشنیز بسیار خوشمزه می‌شود. فلافل غذایی است كه همه آن را می‌پسندند.

 

4- برای سرخ كردن ماهی  از چه روشی استفاده كنیم كه هم راحت‌تر باشد و همه تردتر شود؟

1- برای سرخ كردن ماهی‌، تابه مستطیلی‌شكل بسیار مناسب است.

2- قبل از سرخ كردن حتما به دو طرف ماهی نمك بزنید.

 

 4 توصیه آشپزی از بهترین سرآشپز جهان


3- اگر می‌خواهید ماهی را سوخاری كنید آن را در پودرسوخاری كه خود درست می‌كنید، بزنید.

4- سعی كنید همیشه از ماهی تازه استفاده كنید.

5- هنگامی كه ماهی درحال سرخ شدن است به آن فلفل سیاه بزنید. سعی كنید در قسمت فیله آن باشد.

6- بگذارید ماهی كاملا سرخ شود تا طعم زهم را نگیرد.



شارژ سریع موبایل