سمیه قاسمی چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

برای روزهای گرم تابستان دستور غذایی بسیار خوشمزه و لذیذی را برای کسانی که ترجیح می دهند غذای گیاهی و سبک میل نمایند آماده کرده ایم. تن ماهی به دلیل داشتن روغن زیاد و بوی زننده، معمولا برای تهیه غذاها مورد توجه و خوشایند همه نیست، اما امروزه با تولید کنسرو های کم چرب با بوی کنترل شده به راحتی می توانید از کنسرو ماهی در غذا هایتان استفاده نمایید.

البته کار تهیه سالاد به راحتی اینکه تن ماهی را روی برش های خیار بریزیم نیست و باید تلاش کنیم که نتیجه کارمان خوشایند و چشم نواز باشد. بنابراین برای داشتن طعم خوشمزه و منظره زیبایی از یک سالاد تابستانی با ما همراه باشید. امیدواریم با استفاده از این سالاد سفره هایتان را رنگین تر و زیبا تر نمایید.

در هر خانه یک پوست کن وجود دارد که برای تهیه این سالاد، می توانید از آن برای داشتن برش هایی نازک و هم اندازه از سبزیجات و میوه های مورد استفاده، بهره ببرید.

استفاده از کبر (هندوانه کوهی) در کنار ماهی ها واستفاده از ماهی در کنار سالاد ترکیب بسیار خوشمزه ای است. از ماهی سالمون یا ماهی تن نیز میتوانید استفاده نمایید. کبر را از فروشگاه های بزرگ در کنار قفسه های مخصوص کنسرو به راحتی می توانید پیدا کنید و علاوه بر کنسرو از ترشی کبر نیز می توانید استفاده نمایید.

 

مواد لازم برای تهیه سالاد تن ماهی

2 قوطی کنسرو ماهی تن

7-8 عدد خیار متوسط ​

تعدادی گوجه فرنگی

مقداری کبر

مقداری روغن زیتون

آب لیمو مقداری (اختیاری)


طرز تهیه سالاد تن ماهی

تن ماهی را با چنگال از ظرف مخصوص کنسرو به یک کاسه منتقل نمایید.

گوجه فرنگی ها را ریز ریز کرده و با کمی روغن زیتون و آب لیمو در یک کاسه مخلوط نمایید.

خیارها را بشویید و توسط پوست کن، برش های طولی از آنها تهیه نمایید.

بعد از تهیه برشهای خیار، توسط یک قاشق چای خوری، داخل آنها را با سسی که از ماهی تن تهیه کرده اید پر کرده و آنها را رول نمایید.

این کار را ادامه دهید تا همه مواد استفاده شده و به پایان برسد.



شارژ سریع موبایل