سمیه قاسمی سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

برنج معطر از خانواده حبوبات است. عطر و طعم طبیعی آن شبیه به فندق است و دانه های سفید و بلندی دارد. این برنج که با داشتن ظاهری صاف و طعمی شیرین مانند شناخته شده است، با نام اختصاصی"Thai Hom Mali" معروف شده است.

به عنوان برنج معطر مانند برنج جاسمین به خاطر بوی دلپذیر آن که نوعی برنج معطر است زادگاهشان تایلند است و برنج معطر تایلند به عنوان یک محصول ملی ثبت گردیده است. بهترین برنج معطر را می توان از فوریه تا مه (بهمن تا اردیبهشت) و در ماه اکتبر (آبان) برداشت کرد. ما به عنوان جهانگردی غذایی، ارقام با کیفیت برنج را در کل جهان جمع آوری کرده ایم.

 

برنج معطر چگونه مصرف می شود؟ ترفندهای پخت آن چیست؟

برنج معطر به طور گسترده در غذاهای بین المللی به عنوان برنج سرخ شده استفاده می شود، در برنج ایران و کشورهای شرق دور، جزء انواع اصلی شناخته شده برنج است. برنج معطر نیاز به پخت بیشتری نسبت به برنج طبیعی دارد و همراه با غذاهای گوشتی برای سرو آماده می شود.

برنج معطر در تهیه سوپ مرغ با سبزیجاتی مانند هویج، سیر،پیاز و نخود فرنگی می تواند مخلوط شود و در تهیه سالاد برنج سبوسدار و سالاد چینی که سس گوجه فرنگی و روغن زیتون مواد تشکیل دهنده آن است کاربرد دارد. در  پودینگ شیرین برنج معطر نیز از آن استفاده می شود، مدت زمان پخت آن بیشتر از برنج معمولی است و با توجه به ساختار سفت و سخت آن، آب بیشتری نسبت به برنج معمولی برای پخت و پز نیاز دارد.

 

ارزش غذایی برنج معطر

برنج معطر به عنوان برنجی سفید، سرشار از فیبر و غنی از پروتئین، کربوهیدرات، کلسیم و سدیم است و منبع مواد معدنی مانند پتاسیم و آهن است.

برنج معطر انرژی مورد نیاز بدن را تولید می کند و حاوی ویتامین های B1 و B2 و مقادیر کمی از ویتامین B3 است. باید بدانید که برنج معطر بدون سبوس، ارزش تغذیه ای کمتری نسبت به همتای سبوسدار خود دارد و غنی از نشاسته است.


برنج معطر را چگونه می توان تهیه کرد؟

برنج معطر، نسبت به برنج وحشی و برنج سیاه راحت تر و در دسترس تر است. مارک های مختلفی از محصولات برنج معطر را، در بازارهای کوچک و یا بزرگ، مراکز خرید، و فروشگاه های مواد غذایی و در وب سایت ها می توان به دست آورد.



شارژ سریع موبایل