سارا قاسمی چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

با ما همراه باشید تا با طرز تهیه گل کلم کبابی آشنا شوید.

 

مواد لازم :

سر گل کلم 2-3 تكه

روغن زیتون 2 قاشق غذا خوری

آبلیمو به اندازه یک لیمو

حبه سیر خرد شده 2 عدد

فلفل قرمز دودی 1/4 قاشق چای خوری

فلفل قرمز 1 قاشق چای خوری

مقداری چوب درخت سیب (با نمک، دودی شده باشد)

مقدار کمی عسل

گشنیز خرد شده بعنوان چاشنی

 

طرز تهیه:

1. بخش بالای گل کلم را برش داده و جدا کنید. از چاقوی تیز برای اینکار استفاده کنید. برش گل کلم را از بالا و مرکز گل کلم آغاز کنید. گل کلم را از وسط به دو تکه تقسیم کنید. سپس هر دو نیمه را مجدداً به دو تکه برش داده و تقسیم نمایید تا در نهایت تکه های گل کلم به قطعات کوچکتر تقسیم شوند.

نکته: معمولاً در هر وعده غذایی از 2-3 تکه گل کلم استفاده می شود. برای اینکه گل کلم شما تازه بماند، پس از جدا کردن تکه های مورد نیاز مابقی گل کلم را برای وعده های غذایی دیگر نگه دارید و گل ها را از قسمت انتهایی آن جدا نکنید.

2. تکه های گل کلم را روی فویل آلومینیومی قرار دهید. هر تکه را با مقداری روغن زیتون مالش بدهید. روغن را به تمام سطح گل کلم آغشته نمایید. سپس تکه های گل کلم را به آبلیمو، سیر، فلفل قرمز و نمک دودی آغشته نمایید. در نهایت مقدار بسیار کمی عسل روی آنها بمالید.

3. سطحی که تکه های گل کلم را برای کبابی کردن روی آن قرار می دهید به آرامی گرم کنید. اگر سطح گریل از قبل گرم شده باشد، پخت تکه های گل کلم 15 دقیقه طول خواهد کشید. تکه های گل کلم آغشته شده به مواد را روی سطح گریل گذاشته و پس از مدتی با انبرک آنها را پشت و رو کنید تا نسوزند.

چنانچه درب فر را ببندید، حرارت داخل زیاد شده و گل کلم ها سریعتر پخته و آماده خواهند شد. تکه های گل کلم پخته شده را با چنگال یا انبرک بردارید و در ظرف مناسب قرار دهید. در نهایت مقداری گشنیز خرد شده روی آن بریزید و سرو نمایید.

امیدواریم از آموزش امروز لذت برده باشید.



شارژ سریع موبایل