سمیه قاسمی شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

آیا آخر هفته ها مشغول تمیز کردن خانه هستید؟ بیشتر خانم ها آخر هفته هایشان را صرف تمیز کردن خانه میکنند و این کار علاوه بر زمان زیاد، خستگی بسیاری نیز به همراه دارد.ما به شما کمک میکنیم تا زمان تمیز کاریتان را کاهش دهید. لطفا در ادامه مطلب با ما باشید و توصیه های ما را به کار ببرید تا کارهای منزلتان در سریع ترین زمان و به بهترین شکل انجام شود.

1. اصطلاح " کار امروز را به فردا نیاندازید" را مورد توجه قرار دهید. ظروف غذا را برای یک هفته در سینک جمع نکنید و پس از استفاده بلافاصله آنها را بشویید. وسایل آشپزی را بعد از استفاده سر جایشان قرار دهید.این کار باعث خواهد شد فضای آشپزخانه شما به مراتب مرتب تر دیده شود.

2. برای تمیز کردن حمام، جارو کردن خانه و اتو کردن لباس ها زمان مشخصی را تعیین کنید و همیشه در زمان تعیین شده کارهایتان را انجام دهید. همیشه این برنامه را دنبال کنید.

3. وسایل تمیز کاری شامل دستمال ها و شوینده ها را در قسمت انتهایی کابینت ها نگذارید و سعی کنید آنها را دم دست و در دسترس قرار دهید تا بدون اتلاف وقت برای پیدا کردن آنها، تمیز کردن خانه با سرعت انجام شود.

4. مدیریت تمیز کردن یعنی مدیریت موثر. ضمن تعیین زمان مورد نیاز برای تکمیل کارهای خانه آنها را بین اعضای خانواده تقسیم نمایید. جلب نظر و توجه کودکان به یکی از مهمترین امور خانه ایجاب میکند که برای تمیز کردن، کودکان را تشویق به همکاری نماییم و اگر لازم بود با در نظر گرفتن جایزه رغبت و میل آنها را دو چندان نماییم.

5. فرایند تمیز کردن را بهبود ببخشید. با خرید یک پاک کننده قوی از تکرار فرایند نظافت در یک مکان خاص خلاص شوید.

6. سیستماتیک باشد. برای تمیز کردن از مقابل درب شروع کنید، سپس سراغ اتاق ها بروید و از سقف شروع کنید تا به کف برسید. به این ترتیب جایی بدون تمیزی رها نخواهد شد و هیچ نقطه ای دو باره تمیز نخواهد شد.

به این ترتیب تمیر کاری آخر هفته شما راحت تر از همیشه انجام خواهد شد و به سرعت پایان خواهد یافت.



شارژ سریع موبایل