مهدی خاکپور شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

هنگامی که پشه ها را نابود می کنید یکی دیگر از آنها در اطراف خانه به پرواز درآمده و از یک اتاق به اتاق دیگر می رود. آنها نه تنها یک مزاحم هستند بلکه میتوانند باکتری سالمونلا و E.COLI را انتقال دهند.

اگر مشکل پرواز پشه در خانه خود دارید،چند راه حل برای بیرون کردن پشه ها از فضای خانه وجود دارد : بلین ریچاردسون دارنده گواهی حشره شناسی ازشرکت EDGE که یک شرکت کنترل آفات می باشد،  بهترین تجربیات خود را در این زمینه به اشتراک گذاشته است.

 

راه های جلوگیری از وجود پشه ها

1. از بین بردن زمینه های پرورش بالقوه

در مرحله اول شما باید به خاطر داشته باشید که محل تولد و رشد و نمو پشه ها در محیط های خیس و یا مرطوب میباشد. ریچاردسون می گوید: « این مکانهای مشترک در تمام خانه ها شامل منطقه سینک (اطراف، درون یا در زیر آن)، لباس های مرطوب و یا کهنه و دورانداخته، و گیاهان گلدانی میباشند. این مناطق را با سفید کننده بدون کلر (مخلوط شده با آب) تمیز کنید و هرکاری را برای جلوگیری از رطوبت لازم میتوانید انجام دهید.»

 

2. آنها را به داخل خانه خود دعوت نکنید

شکاف در و پنجره های خانه خود را ببندید. اگر قصد دارید که پنجره های خانه را برای ورود نسیم باز کنید از وجود پرده ای که از ورود پشه ها به داخل خانه جلوگیری میکند مطمئن شوید.

 

3. فروشگاه و پاکیزه نگه داشتن  مواد غذایی

کارهایی که میتواند موجب جذب پشه ها بشود را فراموش نکنید. وی میگوید: « ازشر هر چیزی که غذای آنها را فراهم میکند خلاص شوید.» غذای پشه ها در ظروف کثیف، سینک های ظرفشویی و یا سطل های زباله یافت می شود که شما می توانید با گذاشتن درپوش برای آنها از ورود پشه ها و تامین خوراکی آنها جلوگیری کنید و در حقیقت راه تامین غذای آنها را ببندید.

 

چگونه به مقابله با پشه ها برویم؟

1. با استفاده از یک حشره کش

در ابتدا اقدامات پیشگیری کننده برای ورود پشه ها را رعایت کنید چنانچه موفق به جلوگیری از ورود پشه ها نشدید، لزوم استفاده از یک حشره کش مخصوص احساس خواهد شد. سازمان حفاظت محیط زیست به مشتریان توصیه میکند به برچسب محصول با دقت نگاه کنید: خواندن لیست مواد تشکیل دهنده و  شماره ثبت EPA، که به معنی آن است که توسط سازمان بررسی شده است. برچسب محصول را نیز به کلمات "احتیاط" (حداقل مضر)، "اخطار" (سمی بیش از "احتیاط" محصولات)، و "خطر" (بسیار سمی و یا تحریک کننده)  در نظر داشته باشد.

 

2. تله تنظیم

شما می توانید از تله های غیر سمی که از پرورش پشه جلوگیری می کند یا می توانید یک ظرف را مانند یک شیشه یا فنجان با سرکه یا سرکه سیب پر کنید. با یک قطعه از بسته بندی های پلاستیکی و کشیدن یک باند لاستیکی در اطراف به درستی آن را مهر و موم کنید با  فشار با نوک انگشت سوراخ کوچک در بالای آن ایجاد کنید. با این روش پشه جذب سرکه شده و در داخل دام می افتد. شما همچنین می توانید به روش بالا  یک تله با یک قیف ایجاد کنید.



شارژ سریع موبایل