نگار محمدی چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰

مواد اولیه برای 3 نفر:

 

سبزی                            نیم كیلو (آشی)

آلو                                   یك كیلو (تازه)

لپه                                          100 گرم

برنج                                        200 گرم

نعنا           1 قاشق سوپ خوری (خشك)

زردچوبه                            به میزان لازم

نمك                                 به میزان لازم

فلفل سیاه                        به میزان لازم

 

آش آلو، آش خوشمزه ای است و برای طرفداران غذاهای شیرین پیشنهاد بسیار مناسبی است .این آش به خصوص در فصل سرما پیشنهاد بسیار مناسبی برای نهار است.

 

طرز تهیه:

 

ابتدا ظرف مناسبی انتخاب كنید و در آن 6 پیمانه آب بریزید و اجازه دهید آب به جوش بیاید و پس از آن حرارت را كمی ملایم كنید و برنج و لپه را به آن اضافه كنید و اجازه دهید مواد كمی جوش بخورند.سبزی را خرد كنید و به غذا اضافه كنید .

 

در ظرفی جداگانه مقداری روغن داغ كنید و پیازها را خرد كرده و در آن سرخ كنید و آلو ها را به آن اضافه كرده و كمی تفت دهید و مواد را به قابلمه اضافه كنید.وقتی آش قوام گرفت در ظرفی جداگانه كمی روغن داغ كنید و زردچوبه و ادویه را به آن اضافه كرده و تفت دهید تا بوی خامی آنها گرفته شود و آنها را به آش اضافه كنید.پس از آماده شدن آش كمی نعنا داغ درست كنید و برای تزیین روی آش بریزید.

 

نكات:

 

1) برخی از مناطق در ایران به این آش سركه میزنند در این صورت حتما آش را تست كنید و اگر طعم آن زیادی تند است كمی شكر به آش بزنید تا طعم آن ملس شود.

 

2) اگر دوست دارید میتوانید به این آش سایر حبوبات را هم اضافه كنید.

 

3) اگر لپه شما دیرپز است حتما آن را در ظرفی جداگانه بپزید.

 

4) در صورت نداشتن وقت میتوانید لپه را در زودپز پخته و برنج را بپزید و بعد آنها را با هم مخلوط كنید تا آش شما سریعتر آماده شود.



شارژ سریع موبایل