مهناز حسنی سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

این میان وعده ها را می توانید سریع و آسان تهیه کنید. در فصل تابستان که روزها طولانی هستند و هنگام عصر آدم گرسنه اش می شود، برای پر کردن شکم این اسنک های گزینه های خوبی به شمار می روند.

 

كیک پنیر و ژامبون
 


مواد لازم

12 عدد نان تست

300 گرم پنیر خامه ای

نصف پیمانه سس مایونز

سه برگ كاهو

یك عدد گوجه فـرنگی درشـت

50 گرم خیارشور

150 گرم ژامبون گوشت

 

 طرز تهیه اسنک های فوری!


طرز تهیه
 


1.    چهار عدد نان تست را كنار هم قرار داده و آنها را به شكل دایرهای به قطر كف قالب كمربندی كوچك برش میزنیم. این كار را با باقیمانده نانها نیز انجام میدهیم و به این ترتیب نان را برای سه طبقه كیك آماده میكنیم.

2.    خیارشور و گوجهفرنگی را به صورت ورقههای نازك خرد کرده و قسمت سفت انتهایی برگهای كاهو را بریده و جدا میكنیم. كف قالب كمربندی را با یك لایه نان میپوشانیم. در كاسهای پنیر خامهای و مایونز را با چنگال خوب زده تا نرم، لطیف و بدون گلوله شود.

3.    حالا روی نانهای داخل قالب یك لایه كرم پنیری مالیده و روی آن ورقهای ژامبون، كاهو، خیارشور و گوجهفرنگی قرار میدهیم و یك لایه دیگر نان دیگر گذاشته و با دست كمی فشار داده تا مواد خوب به هم بچسبند، دوباره روی نان كمی كرم پنیری مالیده و مثل مرحله اول ژامبون، گوجهفرنگی، خیارشور و كاهو گذاشته و در آخر نیز دوباره نان قرار داده و فشار میدهیم.

4.    در این مرحله روی كیك را با سلفون پوشانده و یك شیء سنگین روی آن قرار داده و برای دو ساعت قالب را در یخچال میگذاریم تا كاملا مواد پرس شوند.

5.    قالب را از یخچال خارج كرده، كمربند را باز كرده و اردور را به ظرف سرو منتقل کرده و با باقی مانده كرم پنیری اطراف و روی آن را پوشانده و تزیین میكنیم و مجددا برای یك ساعت در یخچال قرار داده و سپس سرو میكنیم.

 

 

لقمه‌های فانتزی ژامبون



مواد لازم



600 گرم آرد

دو قاشق چایخوری نمك

یك قاشق غذاخوری مایه خمیر

نصف پیمانه ماست سفت

نصف پیمانه روغن مایع

یك عدد تخم‌مرغ

یك پیمانه شیر گرم

ژامبون گوشت

یك عدد تخم‌مرغ

كنجد

 

 طرز تهیه اسنک های فوری!

 

طرز تهیه

1.    یك پیمانه از آرد را الك کرده و كنار می‌گذاریم، مابقی آرد را داخل كاسه‌ای ریخته و با نمك مخلوط می‌كنیم. مایه خمیر را روی شیر گرم ریخته و می‌گذاریم تا عمل بیاید، بعد آن را روی آرد می‌ریزیم. تخم‌مرغ، روغن مایع و ماست را هم اضافه کرده و هم می‌زنیم تا مخلوط شوند، در این مرحله خمیر به دست می‌چسبد. یك پیمانه آرد را كه نگه داشته بودیم، كم‌كم افزوده و مخلوط می‌كنیم تا خمیر لطیفی به دست آید. آن را در كاسه‌ای قرار داده، روی آن را با حوله مرطوب پوشانده و در محیط آشپزخانه می‌گذاریم تا حجم آن دو برابر شود. وقتی خمیر به عمل آمد، با فشار دست هوای آن را خالی می‌كنیم.

2.    روی سطح كار مقداری آرد پاشیده و خمیر را باز می‌كنیم. با یك قالب گرد (تقریبا به اندازه نعلبكی) خمیر را قالب می‌زنیم. با همان قالب، ژامبون‌ها را قالب زده تا هم اندازه خمیر شوند. برای هر نان لقمه‌ای دو عدد خمیر و یك عدد ژامبون لازم داریم. ژامبون را مابین دو لایه خمیر قرار می‌دهیم. با چاقو روی خمیر از بیرون تا یك و نیم سانتی‌متر مركز برش‌هایی به صورت به علاوه می‌زنیم، در مجموع هشت برش خواهیم داشت. برش‌ها را یكی در میان به سمت راست و به سمت چپ می‌پیچانیم كه همانند گل چهار پر شوند.

3.    نان‌ها را در سینی كه كاغذ روغنی انداخته‌ایم، چیده و روی آنها با برس تخم‌مرغ مالیده و مقداری كنجد یا پودر خرفه در مركز نان می‌ریزیم و در فر گرم شده از 15 دقیقه قبل با دمای 180 درجه سانتی‌گراد به مدت 15 تا 20 دقیقه قرار می‌دهیم تا پخته و روی آنها طلایی شود.

 

 

بروشتای قارچ و سیب‌زمینی

بروشتا نوعی پیش غذای بین‌المللی است. پایه اصلی این پیش‌غذا نان تست شده با سیر و روغن زیتون است و با انواع سس‌ها سرو می‌شود. شناخته‌شده‌ترین نوع آن با گوجه‌فرنگی، پیاز و جعفری و نوع معروف و محبوب دیگر آن با سس پستو است.

 


مواد لازم



یك عدد نان باگت

دو حبه سیر

دو قــاشق غذاخوری روغن زیتون

یك عدد سیب‌زمینی متوسط

نمك

دو قاشق غذاخوری ماست چكیده

چهار عدد قارچ متوسط

پنج تا شش عدد زیتون سبز شور

نصف قاشق چایخوری آویشن

نصف پیمانه آب انگور سیاه

روغن

 

 طرز تهیه اسنک های فوری!

 

طرز تهیه

1.    نان باگت را به صورت اریب برش می‌زنیم. سیرها را پوست كنده و همانطور كامل روی نان‌ها می‌كشیم تا تمام قسمت‌های نان عطر سیر را به خود بگیرد. روغن زیتون را هم روی نان‌ها می‌ریزیم و بعد تكه‌ها را روی سینی فر گذاشته و در فر به مدت 15 دقیقه با دمای 180 درجه سانتی‌گراد حرارت می‌دهیم تا نان‌ها تست شوند.

2.    سیب‌زمینی را پوست كنده و با نصف پیمانه آب می‌گذاریم تا بپزد. قارچ‌ها را حلقه كرده، در تابه می‌ریزیم و حرارت می‌دهیم تا آب میان بافتی آن خارج شده و خشك شود، سپس یك قاشق غذاخوری روغن ریخته و با همین مقدار كم، قارچ‌ها را تفت می‌دهیم. پس از پنج دقیقه زیتون‌ها را خرد كرده و به آن می‌افزاییم.

3.    آویشن و آب انگور را ریخته و دو تا سه دقیقه صبر می‌كنیم تا آب انگور كاملا تبخیر و مایه دوباره خشك شود، سپس از روی حرارت برداشته و كنار می‌گذاریم.

4.    سیب‌زمینی‌ را آبكش كرده و كامل له می‌كنیم، بعد با نمك و ماست مخلوط می‌كنیم وقتی كاملا یك‌دست شد، می‌توان آن را به دو صورت سرو كرد. اول این كه روی هر تكه نان كمی از سس سیب‌زمینی و كمی از سس قارچ بگذاریم یا این‌كه سیب‌زمینی و قارچ را مخلوط كرده و بعد روی نان ریخته و سرو نماییم.

 

 

رولت املت قارچ با اسفناج



مواد لازم

دو عدد تخم‌مرغ

یك فنجان شیر

یك قاشق غذاخورى آرد

یك قاشق چایخورى پودر سیر

3 عدد برگ اسفناج

یك بسته كوچك قارچ حلقه شده

پنیر پارمزان

 

 طرز تهیه اسنک های فوری!

 

طرز تهیه

1.    ابتدا تخم‌مرغ‌ها را با شیر، آرد و پودر سیر خوب هم می‌زنیم، سپس این مایه را در یك تابه تفلون با كمى روغن آنقدر سرخ می‌كنیم تا دو طرفش قرمز رنگ شود.  ورقه سرخ شده را در بشقابی گذاشته و در همان تابه قارچ و اسفناج را تفت داده و سپس وسط ورقه سرخ شده می‌ریزیم و پنیر می‌پاشیم. املت را رول و بار دیگر روى آن پنیر رنده شده می‌ریزیم.

 


چیکن فراید



مواد لازم



350 گرم گوشت سینه مرغ

دو عدد سفیده تخم مرغ زده شده

یك قاشق سوپخوری عسل

یك حبه سیر رنده شده

یك بسته چیپس خرد شده

یک قاشق چایخوری فلفل

دو قاشق سوپخوری سس سویا

دو پیمانه روغن

 

 طرز تهیه اسنک های فوری!

 

طرز تهیه

1.    سینه مرغ را به صورت قطعات باریك برش میدهیم، سپس آنها را در مخلوط سفیده تخممرغ، سس سویا، عسل و سیر میگذاریم تا طعمدار شود.

2.    تكههای مرغ طعمدار را در مخلوط چیپس و فلفل میغلتانیم و آنها را در روغن فراوان و با حرارت ملایم سرخ میكنیم. در صورت تمایل با یك سس تند و دورچین سبزیهای مختلف سرو میكنیم.

 

 

رولت سیب زمینی



مواد لازم
 


یك كیلوگرم سیب‌زمینی

یك عدد فلفل دلمه‌ای رنگی برای تزیین

150  گرم گوشت چرخ‌كرده

دو عدد پیاز متوسط

یك قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی

یك عدد فلفل دلمه‌ای

روغن، نمك، فلفل و زردچوبه

 

 طرز تهیه اسنک های فوری!

 

طرز تهیه

1.    سیب‌زمینی‌ها را شسته و می‌پزیم، سپس آنها را به صورت پوره درمی‌آوریم. پیازها را خلالی سرخ نموده و گوشت چرخ‌كرده را به آن اضافه می‌كنیم، بعد از این كه گوشت آب انداخت، رب گوجه‌فرنگی را در تابه می‌ریزیم، فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد كرده و به مدت پنج دقیقه با بقیه مواد تفت می‌دهیم.

2.    در این مرحله پوره سیب‌زمینی را روی كاغذ روغنی به ابعاد 50×20 و به ضخامت نیم سانتی‌متر پهن می‌كنیم. روی سیب‌زمینی را یك لایه مخلوط گوشت می‌ریزیم به طوری كه تمام سطح آن به یك اندازه پوشیده شود. از گوشه، كاغذ روغنی را گرفته و مانند رولت آن را می‌پیچیم و به مدت دو ساعت در یخچال می‌گذاریم تا خودش را بگیرد، سپس در یك تابه كمی روغن ریخته و رولت را به آرامی در آن گذاشته و سرخ می‌كنیم. می‌توانیم این رولت را با سس، ماست چكیده و فلفل دلمه‌ای تزیین كنیم.

3.    موقع پهن كردن سیب‌زمینی باید دست‌مان را با آب نیم‌گرم خیس كنیم تا سیب‌زمینی به دست نچسبد.

 

 

اسپرینگ رول سبزیجات



مواد لازم برای خمیر



دو عدد تخم‌مرغ

دو پیمانه آرد

¾ پیمانه شیر

نصف قاشق چایخوری نمك



مواد لازم برای لایه میانی



500  گرم قارچ نگینی خرد و سرخ شده

نصف عدد فلفل دلمه‌ای رنگی نگینی خرد شده

نصف پیمانه پیاز سرخ شده

دو حبه سیر رنده و تفت داده شده

30 گرم كره

100  گرم پنیر پیتزا رنده شده

نصف قاشق چایخوری پودر ارگانو

یك قاشق چایخوری نمك

نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه و قرمز

دو عدد تخم‌مرغ

آرد سفید، آرد سوخاری و روغن سرخ كردنی به میزان لازم

 

 طرز تهیه اسنک های فوری!


طرز تهیه

1.    ابتدا خمیر اسپرینگ را آماده می‌كنیم. شیر و تخم‌مرغ‌ها را با هم‌زن مفتولی می‌زنیم تا یك‌دست شود. نمك را و در آخر كم‌كم آرد الك شده را اضافه می‌كنیم تا مخلوط یك‌دست شود و به صورت ماست غلیظ درآید.

2.    مواد را 30 دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم. در تابه نچسبی به قطر 20 سانتی‌متر كه با برس چرب كرده‌ایم و روی حرارت قرار داده‌ایم، دو قاشق سوپخوری از مواد ریخته و پخش می‌كنیم تا یك طرف آن سرخ شود، سپس خمیر را برگردانده تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

3.    در ظرف دیگری كره، پیاز سرخ شده و سیر را تفت داده، قارچ، فلفل دلمه‌ای، ادویه و نمك را اضافه كرده و در آخر پنیر را افزوده و از روی حرارت برمی‌داریم. از این مواد دو قاشق غذاخوری روی رول‌ها قرار داده، سپس آن را می‌پیچیم و در آرد سفید، بعد در مخلوط تخم‌مرغ‌ها، نمك و فلفل زده، در آخر در آرد سوخاری غلتانده و در روغن داغ اطراف آن را سرخ کرده و با سبزیجات دورچین سرو می‌كنیم.



شارژ سریع موبایل