امین شجاعی چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

مواد اولیه :

زردچوبه یک قاشق غذا خوری

فلفل سیاه ۱/۵قاشق چایخوری

زیره سبز ۱/۵قاشق چایخوری

تخم گشنیز ۵ قاشق غذا خوری

خردل سیاه یک قاشق چایخوری

جوزهندی نصف قاشق چایخوری

زنجبیل یک قاشق چایخوری

پودر تخم شنبلیله یک قاشق چایخوری

زیره سیاه یک قاشق چایخوری

برگ کاری (خشک شده) چندعدد

فلفل پاپریکا یک قاشق چایخوری

همه مواد باید به صورت پودر شده باشند. آنها را با هم مخلوط کرده و تفت کمی به آنها می دهیم. سپس در یک ظرف شیشه ای می ریزیم و در ان را محکم می بندیم ودر یک جای خشک نگه داری می کنیم. این ادویه برای غذاهایی که دوست دارید طعم تندی داشته باشند و همچنین غذاهای هندی مناسب است.

 

خواص بی‌شمار ادویه کاری

استفاده از ادویه کاری برای بهبود سرماخوردگی

مدت‌هاست که خواص ادویه کاری شناخته شده است اما تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده گیاهی خاص به نام فنوگرک که از آن در تهیه ادویه کاری استفاده می‌شود می‌تواند درمانگر سرماخوردگی، گریپ و حتی عفونت‌ها باشد.

طبق مقاله‌ای که در دیلی‌میل منتشر شده است، محققان پس از زیر نظر گرفتن 20 داوطلب و انجام آزمایشی طی فصل زمستان متوجه شدند کسانی که بیماری سرماخوردگی پیدا می‌کنند اگر در هفته 2 بار نصف قاشق چای‌خوری از گیاه نامبرده را در ادویه کاری خود استفاده کنند به سرعت خوب می‌شوند و اگر بیمار نباشند مصرف این گیاه سبب می‌شود در طول زمستان از سرماخوردگی در امان بمانند.

 

کاری، ادویه ای مفید برای لاغر شدن

گروهی از متخصصان تغذیه می‌گویند اگر قصد دارید لاغر شوید، ادویه کاری را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. این متخصصان تاکید کردند که یکی از مواد اصلی موجود در ادویه‌های کاری، فلفل قرمز است که دمای بدن را افزایش می‌دهد و به سوختن کالری‌ها کمک می‌کند. حتی نکته جالب‌تر این که این ادویه به شما کمک می‌کند که در وعده غذایی بعدی کمتر غذا بخورید.

به گزارش روزنامه دیلی اکسپرس، کارشناسان تغذیه در دانشگاه پوردو در ایالت ایندیانای آمریکا تصور می‌کنند که ترکیب فعال موجود در فلفل موسوم به «کپسایسین» می‌تواند عامل این اثرگذاری قوی و آشکار باشد.

در این مطالعه تأثیر ادویه فوق روی 25 زن و مرد بالغ بررسی و مشخص شد. نیمی از این افراد غذای خود را بدون ادویه و نیمی دیگر همراه با ادویه کاری مصرف کردند در ادامه معلوم شد در گروهی که از ادویه استفاده کرده بودند سوخت و ساز درونی بدنشان بیشتر شد و شاهد این امر افزایش دمای داخلی بدن آن‌ها بود.

 
کاری، نیاز به شیمی‌درمانی را کاهش می‌دهد

پژوهشگران آمریکایی عقیده دارند ماده موسوم به کارسامین که در ادویه کاری یافت می‌شود، نیاز به داروهای مورد استفاده در شیمی درمانی سرطان سر و گردن رحم را کاهش می‌دهد.

توماس کری، مسوول یک طرح تحقیقاتی از دانشگاه میشیگان در این خصوص گفت: ماده‌ای موسوم به FLLL32 در کارسامین وجود دارد که در صورت استفاده نیاز به داروی سیس پلاتین مورد نیاز برای شیمی درمانی سرطان سر و گردن رحم را کاهش می‌دهد.



شارژ سریع موبایل