امین شجاعی سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

حسن پنجوی، متخصص طب ورزشی گفت: مصرف انگور قدرت تحمل ورزشکاران را تا ۷۵ درصد افزایش می‌دهد حتی ورزشکاران دو میدانی با مصرف انگور رکورد بهتری داشتند.

وی اظهار داشت: مصرف این میوه مفید در بین وعده‌های غذایی به کاهش سطح قند خون افراد کمک می‌کند.

این متخصص افزود: انگور، تصفیه کننده خون، ضد فشار خون، روماتیسم، نقرس، مسمومیت و معالج بیماریهای جلدی، خونی و عصبی است. حسن پنجوی تصریح کرد: این میوه مفید و مصرف آن در وعده صبحانه در افراد لاغر موجب چاقی شده ضمن اینکه از سرطان جلوگیری، و در رفع انسداد مجرای طحال، کبد، سوء هاضمه و کم خونی اثر شایانی دارد.

وی خاطر نشان کرد: انگور بهترین دافع سموم بدن است و در تقویت قلب و کارکرد بهینه ریه و کلیه بسیار موثر است. شایان ذکر است: انگور حاوی ویتامین سی ، ویتامین بی ، ویتامین آ ، قند، نشاسته، چربی، آلبومین، آهن، فسفر، پتاسیم، منگنز و ید است.

این میوه دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی بوده و برای افراد با بنیه ضعیف بسیار مفید است.

 

خواص دیگر انگور

یكی از خواص انگور ،‌ صاف كننده و « مولد خون بودن » آن است . انگور قند خون را نیز تنظیم می كند . به علاوه انگور قرمز برای تصفیه ی خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است . البته افراد Hypoglacimic ( افرادی كه قند خون پایین دارند ) می توانند از انگور بهره ی زیادی ببرند . بنابر این سعی كنند همیشه انگور تهیه کنند و چند بار در روز مقداری از آن را میل كنند.

انگور یكی از میوه های ضد سرطان شناخته شده است و این ، به خاطر خواص ضد عفونی كنندگی آن است.

افرادی كه در دوره ی نقاهت یك بیماری هستند و یا ضعف عمومی بدن دارند ، و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آنها كم شده است ، سعی كنند از انگور ، هویج ، سیب و هلو ، به مقدار زیاد استفاده كنند . البته این میوه ها را با هم در آب میوه گیری ریخته و آب میوه ی حاصل شده را جرعه جرعه در طول روز بنوشند.

خوب است بدانید انگور پتاسیم زیادی دارد كه به جبران ضعف بدن كمك می كند.

انگور وسیب هردو میوه بهشتی هستندكه افراد مبتلا به ناراحتی های قلب و اعصاب می تواتند آب آن را نیز در طی روز بنوشند.

انگور برای سلامتی قلب ، ریه و كلیه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره ی خون مناسب و سازگار است.

این نكته را هم بدانید یبوست كه عوارض آن بی اشتهایی ، نفخ ، سردرد تشنگی مفرط و بد بویی دهان است با خوردن آب انگور تازه برطرف می شود.



شارژ سریع موبایل