سارا قاسمی جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰

انواع آردها که در این مطلب راجع به آن‌ها صحبت می‌کنیم پس از طی فرایندی از دانه گندم تهیه می‌شوند، اما محصول پایانی بسیار متنوع است. البته آرد می‌تواند از دانه‌های جو، ذرت، برنج و حبوبات هم تهیه شود. در نهایت آردی که استفاده خواهید کرد بر ساختار، بافت و طعم و ظاهر غذاهای شما اثر می‌گذارد.

 

توجه داشته باشید آردی که شما از سوپرمارکت تهیه می‌کنید بر حسب میزان ریز بودن و درجه آسیاب شدن به سه طبقه تقسیم می‌شود. آرد یک صفر که نسبتاً دانه درشت و زبر است و روی بسته آن علامت 0 مشخص شده است، آرد دو صفر کمی نرم‌تر است و با علامت 00 مشخص می‌شود و آرد سه صفر که کاملاً نرم است و علامت 000 روی بسته آن دیده می‌شود.

 

آرد همه ‌منظوره

رایج‌ترین نوع آرد است. همان طور که نام آن نشان می‌دهد، برای درست کردن کیک، کلوچه، نان برشته و ... مناسب است.

 

آرد کیک

نسبت به آرد همه‌منظوره دارای پروتئین کمتری است، در نتیجه کیک‌های نرم و مخملی به وجود می‌آورد.

 

آرد نان

این آرد بیش‌ترین پروتئین را در بین انواع آردها دارد. آرد همه‌منظوره، آرد کیک و آرد نان، آرد تصفیه‌شده هستند؛ به این معنی که جوانه گندم و سبوس آن‌ها حذف شده است.

 

آرد گندم

دارای همه بخش‌های دانه گندم است. برای این‌که محصول پخته مورد علاقه خود را سالم‌تر کنید، آرد گندم را جایگزین بخشی از آرد همه‌منظوره نمایید. آرد گندم طعمی غنی از دانه گندم و دوز سالمی از فیبر و مواد مغذی را فراهم می‌کند. ابتدا در آشپزی کمی آرد گندم به کار ببرید و رفته‌رفته مقدار آن را افزایش دهید تا به تعادل مناسب از نظر طعم و بافت برسید.



شارژ سریع موبایل