میترا جلالی دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰

این اردورهای ساده و خوشمزه را می‌توانید در دورهمی‌های دوستانه، مهمانی‌های عصرانه، به عنوان سالاد، میان وعده، برای بچه‌ها و... به راحتی تهیه کرده و نوش جان کنید.

 

سالاد تن ماهی


 طرز تهیه 2 نوع اردور سرد
 

نوعی سالاد سلامت و جذاب دریایی که با استفاده از انواع سبزی‌ها در آن تبدیل به غذایی دوست‌داشتنی می‌شود. حذف مایونز و جایگزینی آن با روغن زیتون و چاشنی ترش، باعث شده تا مزه مواد استفاده‌شده در این سالاد کاملاً احساس شود.

 

مواد لازم:  برای ۴ نفر

 

کنسرو ماهی تن           یک عدد

پیازچه                         ۴-۵ عدد

گشنیز                        ۲قاشق غذاخوری، ساطوری

هویج کوچک                 یک عدد

روغن زیتون                  ۴ قاشق غذاخوری

آب‌لیمو                        ۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه         به میزان لازم

 

روش تهیه:

 

۱. روغن کنسرو ماهی را کاملاً بگیرید، سپس با کمک یک چنگال آن را خردکنید. پیازچه را ساطوری کرده و هویج را ریز رنده کنید و ماهی خردشده را با گشنیز، پیازچه و هویج با آن مخلوط‌کنید. روغن و آب‌لیمو را اضافه کرده و نمک و فلفل آن را اندازه کنید، سپس روی ظرف سالاد را سلفون کشیده و حداقل یک ساعت در یخچال بگذارید تا طعم‌ها با هم مخلوط شوند.

۲. بنا به سلیقه خود می‌توانید از جعفری، زیتون، تخم‌مرغ آب‌پز، تربچه، لوبیاچیتی و... در این سالاد استفاده کنید و به طعم‌های جدیدی برسید.

 

اسنک گوجه، پنیر، خیار با سس هوموس

 

 طرز تهیه 2 نوع اردور سرد
 

پنیر، خیار و گوجه‌فرنگی جزء مواد تشکیل‌دهنده بسیاری از اردورهای سرد هستند و به اشکال مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت این اسنک با انواع مشابه، در استفاده از ادویه‌جات و قرار گرفتن هوموس به عنوان سس همراه است. باقی قضایا به خلاقیت و هنر شما در شکل دادن به این اردور بازمی‌گردد.

 

مواد لازم:

 

پنیر چدار            ۲۵۰ گرم

خیار درشت         ۳ عدد

گوجه گیلاسی    ۱۶ عدد

زیره سبز            یک قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه         یک قاشق چای‌خوری

 

روش تهیه:

 

با استفاده از یک قالب کوچک، پنیر و خیار را قالب بزنید، سپس آن‌ها را همراه با گوجه گیلاسی به ترتیب دلخواه به سیخ کشیده و زیره سبز و فلفل سیاه را روی آن‌ها بپاشید. اسنک ها را در سس هوموس زده و میل فرمایید.



شارژ سریع موبایل