ندا نیک روش يكشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۰

برای گذراندن یک روز متفاوت در کنار نامزدتان برنامه‌ریزی می‌کنید؟ اجازه بدهید با چند پیشنهاد برنامه‌ریزی را برای‌تان ساده کنیم. شاید بد نباشد در آخرین روزهای برف‌پوش بودن کوه‌های اطراف شهر سری به برج میلاد بزنید و چهره تهران را در آخرین روزهای زمستان ببینید، بعد هم می‌توانید مهمان اجرای زنده خواننده مورد علاقه‌تان در کنسرتش شوید و در آخر هم بد نیست پشت میز یک رستوران و زیر نور شمع شام بخورید و به این روز متفاوت پایان دهید.

بدون شک این لحظات نه تنها برای شما که برای نامزدتان هم شیرین و به یاد ماندنی خواهد بود، اما فراموش نکنید همین شادی چند ساعته مبلغ زیادی  برای نامزد شما خرج برمی‌دارد. حالا یک دور دیگر برنامه‌ای که ریخته‌اید را مرور کنید! آیا هنوز هم گمان می‌کنید او مسئول تمام هزینه‌های قرارهای دو نفره‌تان است؟ اگر 20 سال پیش این سؤال را از یک زن می‌پرسیدیم، کمتر احتمال داشت پاسخ منفی بشنویم. اما محققان می‌گویند جوانان امروزی به این ماجرا به شکلی دیگر نگاه می‌کنند. پس اول ادعای پژوهشگران را بخوانید و بعد به ماجرا از نگاه نامزد همیشه دست به جیب‌تان نگاه کنید.

خانم‌ها! دست به جیب شوید

شاید نتایج پژوهش‌هایی که در کشورهای دیگر انجام شده کاملا با واقعیت جامعه ما سازگار نباشد، اما اعداد و ارقام به دست آمده در این بررسی‌ها به واقعیت‌های زندگی امروز ما بی‌شباهت هم نیست. محققان برای به‌دست آوردن این ارقام 17 هزار نفر را مورد بررسی قرار دادند و در کمال ناباوری خانم‌ها ثابت کردند 64 درصد مردها دوست دارند نامزدشان سهم خودش از مخارج قرارها را بپردازد. حالا نگاهی به رابطه خودتان بیندازید! آیا نامزد شما باقی‌مانده آن نسل مردهایی است که خرج کردن برای شریک آینده زندگی‌شان را جزئی از مردانگی می‌دانستند؟

این مرد انتظار دارد درکش کنید

خانم‌ها تصور می‌کنند با شریک شدن در هزینه قرارهای نامزدی، غرور مرد آینده‌شان را خدشه‌دار می‌کنند و او را می‌رنجانند. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که نگاه مردهای امروزی به این واقعیت با پدران‌شان متفاوت است. محققان می‌گویند 64 درصد مردهایی که در یک بررسی شرکت کردند، معتقد بودند نامزدشان باید در پرداخت این هزینه‌ها شریک شود و حتی 44 درصد مردها پا را از این هم فراتر گذاشتند و گفتند زنی که با تحمیل خرج‌های سنگین جیب‌شان را خالی می‌کند و سهمی از این مخارج را به‌عهده نمی‌گیرد، موقعیت آنها را درک نمی‌کند و نمی‌تواند همراه خوبی برای‌شان باشد.

خودتان پیشقدم شوید

اگر با وجود خواندن نتایج پژوهش‌های گفته شده هنوز هم احساس می‌کنید پرداختن سهم خودتان در قرارها ممکن است نامزدتان را ناراحت کند، می‌توانید با سیاست بیشتری از جیب او مراقبت کنید. شاید بهتر باشد هر چند قرار یک‌بار شما او را به رستوران یا وقت‌گذرانی‌های فرهنگی که این روزها هزینه کمی هم ندارند دعوت کنید. با این روش شما هم در مخارج روزهای نامزدی‌تان سهیم می‌شوید و هم با غرور او بازی نمی‌کنید.

مراقب اولین قرار باشید

شاید با وجود تابوهای فرهنگی ما، از طرف دختر حساب کردن صورت‌حساب در اولین قرار کمی عجیب به نظر برسد و به مرد مقابل‌تان القا کند که پیشنهاد خواستگاری‌اش را نپذیرفته‌اید و به زبان بی‌زبانی می‌گویید که دیگر نمی‌خواهید او را ببینید. از طرف دیگر در قرارهای اول شما هنوز شناخت زیادی از فرد مقابل‌تان ندارید و بهتر است به پرداخت سهم خودتان از هزینه‌های این خواستگاری غیررسمی، به این رابطه پیش از آنکه آغاز شود پایان ندهید. اما وقتی اولین قرارها را پشت‌سر هم گذاشتید و به دوره نامزدی وارد شدید، می‌توانید موضوع را با شریک آینده زندگی‌تان درمیان بگذارید و بگویید که نمی‌خواهید همه هزینه‌ها را به دوش او بیندازید. از او برای انتخاب شیوه پرداخت هم راهنمایی بگیرید و بپرسید که آیا ترجیح می‌دهد در همان لحظه پرداخت صورت‌حساب سهم خودتان را بدهید یا اینکه مایل است بعدا این هزینه را با او حساب کنید.

شاید خانم‌ها ناراحت شوند

درست است که مردها در آرزوی مشارکت نامزدشان در هزینه‌ها هستند، اما به گفته پژوهشگران 76 درصد مردها بعد از دریافت چنین پیشنهادی از طرف خانم‌ها احساس گناه می‌کنند. از طرف دیگر، بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب مردها چنین پیشنهادی را به نامزدشان نمی‌دهند چون می‌ترسند او را ناراحت کنند. البته این تصور آقایان کاملا هم اشتباه نیست. مطالعات آنها نشان می‌دهد از میان زنانی که پیشنهاد تقسیم صورت‌حساب‌ها را به نامزدشان داده بودند 44درصدشان بعد از پذیرفتن ماجرا از طرف شریک آینده زندگی‌شان از او دلگیر شدند.



شارژ سریع موبایل