مهدی خاکپور دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

رابطه‌تان ایدآل نیست به همین دلیل چند وقتی است به این فکر می‌کنید شاید بتوانید فرد بهتری برای خودتان پیدا کنید و شاید باید رابطه‌تان را بر هم بزنید. اگر هنوز نتوانسته‌اید تصمیم بگیرید که رابطه‌تان را بر هم بزنید یا نه، چند توصیه برایتان داریم. برهم زدن چیزی همیشه آسان‌تر از درست کردن آن است ولی مسلماً هیچوقت چون شیشه ماشینتان شکسته آن را دور نمی‌اندازید. پول می‌دهید تا برایتان شیشه نو بیندازند. درمورد رابطه هم همینطور است.

وقتی رابطه‌ای تمام می‌شود، دوره‌ای باید برای از دست رفتن ارتباط با کسی که زمانی بخشی از زندگی‌مان بود، ناراحتی بکشیم. محققانی که روی کسانیکه در غم از دست رفتن رابطه‌های عاشقانه‌شان بودند اسکن مغزی انجام دادند متوجه شدند که الگوی فعالیت مغز همه آنها شبیه به مغز کسانی است که از افسردگی رنج می‌برند.

شما برای رابطه ای که در آن هستید، زمان، انرژی، احساس و قسمت‌های دیگر زندگی‌تان را هزینه کرده‌اید. شاید هنوز وقت آن نیست که آن را تمام کنید. اینجا به شش نشانه‌ای اشاره می‌کنیم که در این تصمیمگیری کمکتان می‌کند.

 

۱.رابطه‌جنسی خوبی دارید.

اگر داشتن ارتباط جنسی کسالت‌بار هیچوقت بین شما و همسرتان مشکل نبوده، بهتر است با هم بمانید. اگر اینطور است شما خیلی خوش‌شانس بوده‌اید که چنین شیمی قوی‌ای با هم دارید.

هیچکس دوست ندارد کنار کسی پیر شود که عشق‌بازی با او برایش خسته‌کننده است. اگر شما و همسرتان می‌توانید رابطه‌جنسی‌تان را جذاب نگه دارید، پس کنار هم بمانید.


۲. سر چیزهای کوچک دعوا می‌کنید.

کنترل تلویزیون را دستش گرفته است و نمی‌گذارد برنامه موردعلاقه‌تان را تماشا کنید. شما برای شام سالاد درست کرده‌اید ولی همسرتان عاشق گوشت است. این جنگ و جدال‌ها به نظرتان هیچوقت تمامی ندارد و بخاطر همین می‌خواهید رابطه‌تان را تمام کنید.

ولی آیا سر مسائل مهم و اصلی هم دعوا دارید؟ اگر سر باورهار ارزش‌ها و اخلاقیات با هم جدالی ندارید، یعنی خیلی بیشتر از آنچه فکر می‌کرده‌اید با هم سازگارید. فقط باید یاد بگیرید که سر مسائل پیش پا افتاده با هم مصالحه کنید تا رابطه‌ بهتر و شادتری داشته باشید.

همه زوج‌ها با هم دعوا می‌کنند. ولی می‌توانید یاد بگیرید که چطور با داشتن علایق متفاوت زندگی خوبی کنار هم داشته باشید.


۳. کنار هم قوی‌تر هستید تا جدا جدا.

وقتی کنار او هستید آدم بهتری می‌شوید یا وقتی خودتان تنهایید؟ آیا همسرتان شما را به چالش می‌کشد؟ آیا تشویقتان می‌کند که بهتر شوید و پیشرفت کنید؟ آیا در این راه کمکتان می‌کند؟ اگر اینطور است اصلاً درست نیست رابطه‌تان را با او تمام کنید.

آدم‌های کمی هستند که بگویند کسی را پیدا کرده‌اند که از نظر روحی به آنها می‌خورد و با هم سازگاری دارند. اگر طرفتان به سلامت فکری، احساسی، جسمی و معنوی شما توجه دارد، نباید از رابطه با او بیرون بیایید.


۴. همسرتان از آرزوهای شما حمایت می‌کند.

وقتی به طرفتان گفتید که می‌خواهید از کارتان بیرون بیایید و بروید استاد قنادی شوید، به جای اینکه بگوید «واقعاً چه دلیلی داره همچین کاری کنی؟»به شما گفته است، «این عالیه!» اگر کسی اینطور از آرزوها و اهداف شما حمایت می‌کند، نباید رابطه‌تان را با او تمام کنید.


۵. چیزی را با هم ساخته‌اید.

اگر شما و طرفتان به سمت یک هدف مشترک برای ساختن یک خانواده، کار یا پروژه تلاش کرده‌اید و با هم روی آن کار کرده‌اید، می‌تواند نشانه این باشد که نباید از آن رابطه بیرون بیایید.

تمام کردن رابطه‌تان در این زمان به این معنی است که مجبور خواهید بود بخاطر آن کار او را دوباره ببینید که این به دردسرتان می‌اندازد.


۶. طرفتان می‌خواهد برای بهتر کردن رابطه‌تان تلاش کند.

اگر کسی را دارید که برای برآوردن نیازهای شما تلاش می‌کند، می‌تواند نشانه این باشد که نباید رابطه‌تان را تمام کنید. داشتن این تمایل و پشتکار برای بهتر کردن رابطه چیزی است که هر کسی ندارد. به آن توجه کنید.

از طرف دیگر، اگر طرفتان تمایلی برای تلاش کردن نشان ندهد، مقاله‌ای که مربوط به نشانه‌های تمام کردن رابطه‌ است را مطالعه کنید.

اگر تصمیم دارید رابطه‌تان را بر هم بزنید، حداقلش این است که چیزی یاد گرفته‌اید. رشد فردی بخشی از یک رابطه عاشقانه سالم است.

محققان دریافته‌اند که بعد از برهم خوردن رابطه، زنان بیشتر از مردان قدرت اصلاح ویژگی‌ها، خصوصیات و باورهای خود را داشته‌اند.



شارژ سریع موبایل