مهدی خاکپور پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰

داشتن روحیه ای محکم و اراده ای استوار برای رسیدن به موفقیت، فرصت های بیشتری پیش روی هر فردی قرار می دهد. همین دو عامل شما را در برابر شرکت هایی قرار می دهد که دوست دارید به آنها فروش داشته باشید، یا آنکه شما را ترغیب می کنند روی اینترنت با کسانی ارتباط بگیرید که از لحاظ مرتبه شغلی نسبت به شما در سطح بالاتری قرار دارند.

تا جایی که به توسعه کسب و کار ارتباط پیدا می کند، متمرکز شدن روی آنچه که بیشتر از هر چیز دیگر از آن لذت می برید اهمیت زیادی دارد. اما گاهی اوقات زندگی سد راه می شود و به خاطر موارد زیر مشکلاتی به وجود می آید:

عدم بهره مندی از تجربه کافی

احساس اجبار به ادامه راه

احساس کمترین لذت از بهترین جریان درآمدی

عدم قطعیت پیرامون چگونگی تغییر یا محل مناسب آن

عدم اعتماد به نفس در پیش بردن ایده ها و دیدگاه های شخصی

تمام مواردی که در بالا به آنها اشاره شد معمولاً در تار و پود یکدیگر تنیده شده اند. از طرف دیگر همه چیز برای تازه کار ها سخت تر است. تازه کار ها بیشترین درس ها را باید فرا بگیرند، بیشترین مشاهدات را باید داشته باشند، بیشترین یافته ها را به کار بگیرند و بیشترین اصلاح را روی آنها انجام دهند. احساس اغلب افرادی که تازه در مسیر موفقیت قدم می گذارند این است که دارند از صفر شروع می کنند و به همین جهت نسبت به موفقیت خود دچار تردید می شوند.

داشتن چشم اندازی دراز مدت همیشه و در همه حال، به حفظ انگیزه و تشویق شما به تلاش بیشتر کمک خواهد کرد. توجه کردن به نقاط عطف کوچک، تجربه لذت بخش بالا رفتن از این گودال ذهنی را در انسان تقویت می کند. همین که نور خورشید را بر صورت خود احساس کردید، باید چشم انداز بزرگ تری برای موفقیت های خود در نظر بگیرید. این کار را به یک عادت نیم سالانه بدل کنید. بزرگ تر کردن تدریجی چشم انداز به پیشرفت شما سرعت می بخشد. رسیدن به موفقیت معمولاً بیشتر از آنچه که تصور می شود طول می کشد، اما با تلاش خستگی ناپذیر در جهت چشم اندازی بزرگ تر، بالاخره به آن خواهید رسید.

وقتی موفقیت به پشت در خانه شما رسید، و احساس کردید در جایگاه با ثباتی قرار گرفته اید، زمان آن فرا رسیده که قدم های بعدی خود را تجسم کنید. اینکه از کجا آمده اید و به کجا می خواهید بروید را مدام مرور کنید و از خودتان بپرسید. به این فکر کنید که اگر مشکل مالی نداشته باشید یا مانعی سر راهتان نباشد، نهایتاً می خواهید چه کسی باشید؟

خود را در نکات مثبت و منفی شخصیتی که دوست دارید باشید غرق کنید و تمام زوایای آن را بسنجید. مشخص کنید آیا عوامل بازدارنده ای که در این مسیر پیش روی شما قرار می گیرند بیش از اندازه بزرگ اند یا آنکه قادر خواهید بود این موانع را نیز مثل قبلی ها پشت سر بگذارید. سپس برای رسیدن به چیزهایی که به رسیدن شما به آن نقطه کمک می کنند طرح تازه ای بریزید.

اشتیاق عنصری حیاتی برای پیشرفت به سمت هدف دلخواه است. با در میان گذاشتن بزرگ ترین دل مشغولی هایتان با دوستان و همقطاران نزدیک خود شروع کنید. خود را برای شنیدن منفی ترین نظرات آماده کنید. با این وجود نظرات منفی آنان را نیز در ذهن خود داشته باشید تا مطمئن شوید چیزی را از قلم نیانداخته اید. سپس بهترین توصیه ای که می شنوید را بگیرید و آن را در طرح خود به کار ببندید.

با در نظر گرفتن محتاطانه افکار منفی به همراه بهترین توصیه، قادر خواهید بود برای رسیدن به چشم انداز جدید خود رویکردی متعادل در پیش بگیرید و به این ترتیب برای قشر بزرگ تری از افراد جذابیت پیدا خواهید کرد. مزیت انجام همه این کار ها این است که با خارج شدن از محدوده آسایش خود، توان موفقیت خود را چند برابر کرده اید. از طرف دیگر نیز به خاطر داشتن یک برند شخصی قدرتمند از سوی دیگران مورد تحسین واقع خواهید شد.

با رسیدن به موفقیت، از طریق اَشکال مختلف ارتباطی به دنبال راه هایی برای به اشتراک گذاشتن بهترین درس هایی باشید که در این مسیر فرا گرفته اید. این کار شما را در حوزه فعالیت تان در موقعیت یک رهبر قرار خواهد داد. به یاد داشته باشید خارج شدن از محدوده آسایش در نهایت شما را به آرامش خواهد رساند.



شارژ سریع موبایل