سارا قاسمی سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰

آیا آخرین باری را که به همسرتان احساس خاص بودن داده اید به یاد دارید؟ وقتی شما با خانم رویاهایتان ازدواج می کنید، نه تنها یک دوست پیدا کرده اید بلکه یار و مراقبی هم برای زندگی تان یافته اید.

او به شما آرامش می دهد و هنگامی که غمگین هستید شما را شاد می کند. همسر شما مادر فرزندان شماست، بنابراین کارهایی انجام دهید تا از اینکه با شما ازدواج کرده، احساس شادی کند. اگر کنجکاو هستید و می خواهید بدانید با انجام چه کارهایی می توانید همسر خود را شاد کنید، پیشنهاد می کنیم نکته های ذیل را مطالعه کنید:

1- نامه عاشقانه ای بنویسید و فراموش نکنید دست نویس باشد. عاشقانه ترین افکارتان را روی کاغذ بیاورید و به آن عطر بزنید که چشمان همسرتان بدرخشد.

2- او را با غذایی که خودتان درست کرده اید، شگفت زده کنید. حتما لازم نیست غذایی باشد که استادانه درست کرده باشید، حتی می تواند نوعی سالاد، غذای اصلی یا دسر مورد علاقه همسرتان باشد، اما حواستان باشد میز را با شمع و گل تزیین کنید و موسیقی آرامی هم بگذارید.

3- یک سفر 2 نفره، بدون بچه ها در پایان هفته برای خودتان و همسرتان ترتیب دهید. پیاده روی ساده در کوهپایه، باغ های اطراف شهر، بوستان های داخل شهر و... هم می تواند بسیار شادی آفرین باشد و حال و هوای شما و همسرتان را عوض کند.

4- در یک مناسبت خاص مثل سالگرد ازدواجتان یا شب یلدا، خانواده همسرتان را به منزل دعوت کنید. می دانید که خانواده همسرتان باری او خیلی عزیز هستند و با این کار همسرتان مطمئن می شود که شما خانواده او را هم جزو خانواده خود می دانید.

5- بدون هیچ دلیلی برای همسرتان گل بخرید و او را با این کار شگفت زده کنید.

6- کارهایی انجام دهید که همسرتان از آنها متنفر است. مثلا زباله ها را بیرون بگذارید یا اثاثیه خانه را گردگیری کنید.

7- به سرگرمی های او علاقه نشان دهید. در نمایشگاهی که او هنرهای دستی اش را به معرض نمایش گذاشته حضور یابید. این کار باعث می شود همسرتان احساس غرور و شادی کند.

 

فقط آقایان متاهل بخوانند

 

8- به او پیشنهاد کنید از بچه ها مراقبت می کنید و او می تواند از این فرصت برای انجام کارهای مورد علاقه اش استفاده کند.

9- هنگام برگشت از کار، دسر مورد علاقه او را از فروشگاه خریداری کنید.

10- با بی خبر رفتن به محل کار همسرتان در وقت ناهار، او را شگفت زده کنید و برای صرف ناهار با و به یک رستوران بروید.

11- برای همسرتان یک ظرف ذرت بوداده درست کنید و هنگامی که مشغول تماشای برنامه تلویزیونی یا فیلم مورد علاقه اش است، آن را برایش بیاورید.

12- همسرتان را با دادن یک هدیه ارزشمند شگفت زده کنید.

13- با همسرتان یک کار جالب انجام بدهید. مثلا بعدازظهر جمعه با هم به پیک نیک بروید.

14- اولین قرار ملاقات تان با هم را دوباره خلق کنید. همسرتان را درست به شیوه ای که اولین بار قرار گذاشتید، بیرون ببرید. این کار او را شاد خواهد کرد.

15- هنگامی که فرزند کوچکتان بیمار است، به همسرتان بگویید می تواند شب را راحت بخوابد چرا که شما مسئولیت مراقبت از فرزندتان را در صورتی که فرزندتان نیمه شب به علت درد بیدار شود، بر عهده می گیرید. همسرتان از اینکه می تواند شب را با خیال راحت بخوابد، احساس آرامش و شادی خواهد کرد.

16- عطر مورد علاقه همسر خود را پیدا کنید و بدون هیچ دلیل خاصی به او هدیه دهید.

17- بعد از یک روز کاری خسته کننده برای همسرتان، کمر یا گردن او را ماساژ دهید.

18- به گفته های همسرتان حتی هنگامی که در محل کار خود هستید و او با شما تماس می گیرد، توجه کنید. این کار باعث می شود احساس کند شما به او احترام می گذارید. این کار را حتی اگر با همه نظراتش موافق نیستید، انجام دهید.

19- بهانه ای برای تعریف کردن از همسرتان پیدا کنید. همه ما دوست داریم گاهی مورد ستایش قرار بگیریم، اما در تعریف خود از همسرتان دقت کنید. تعریف اشتباه یا دروغ به او آسیب می زند و ممکن است احساس بی ارزشی کند.

20- از ظاهر خود مراقبت کنید. هیچ چیز مانند ظاهر خوب و خوش لباسی یک خانم را هیجان زده و خوشحال نمی کند.

 

فقط آقایان متاهل بخوانند

 

21- وقتی همسرتان می خواهد برای خودش خرید کند او را همراهی کنید و هنگام خرید با او حوصله به خرج دهید و نشان دهید سلیقه او را دوست دارید. بهتر این است که خودتان پیشنهاد بیرون رفتن برای خرید را به همسرتان بدهید. همسرتان از اینکه شما وقت خود را به او اختصاص داده اید خوشحال خواهدشد.

22- اشتراک یکی از مجله هایی که همسرتان به آن علاقه دارد را برایش بگیرید. این کار باعث می شود همسرتان از اینکه به علایق او توجه نشان می دهید، خوشحال شود.

23- یک روز عصر با همسرتان به تماشای آلبوم عکس های قدیمی مشترکتان بنشینید. این کار خاطرات او را زنده می کند و به او شادی می بخشد.

24- صمیمی ترین دوست همسرتان را به یک وعده غذایی در خانه تان دعوت کنید.

25- همسرتان را با بوسه از خواب بیدار کنید.

26- به همسرتان خاطرنشان کنید او هنوز هم زیباترین زنی است که در جهان دیده اید و ببینید که او چقدر خوشحال می شود.

27- وقتی اشتباه می کنید از او عذرخواهی کنید. منظورتان را برسانید.

28- اگر همسرتان دوست دارد رییسش را به خانه دعوت کند، میزبان خوبی باشید و با او موافقت کنید. این کار باعث می شود او از اینکه همسری حامی دارد احساس غرور کند.

29- برای همسرتان شعر بنویسید. در عصر ارتباطات الکترونیکی، شعری که خودتان نوشته باشید حس خاصی به همسرتان خواهد داد و اطمینان حاصل کنید که شعرتان عاشقانه است.

30- چای صبحانه را شما درست کنید و آن را برای همسرتان به اتاق ببرید.

 

فقط آقایان متاهل بخوانند

 

به او گوش بدهید

31- در مناسبت های اجتماعی کنار همسرتان راه بروید. این کار نه تنها باعث شادی او می شود، بلکه به او اطمینان می دهد شما از داشتنش احساس غرور می کنید.

32- سعی کنید حداقل روزی یک بار با همسرتان تماس بگیرید و به او بگویید دلتان برایش تنگ شده بود و می خواستید صدایش را بشنوید. این کار باعث می شود همسرتان اطمینان حاصل کند که شما حتی با وجود مشغله زیاد هم به او فکر می کنید.

33- یک یادداشت «دوستت دارم» را جلوی آینه دستشویی قرار دهید و آن را تا حد ممکن جالب کنید که لبخند بر لبانش بنشیند.

34- وقتی همسرتان در مورد مشکلی با شما صحبت می کند، فورا راه حل ارائه ندهید. خانم ها معمولا راه حل مشکل را می دانند. تنها کافی است به همسرتان گوش دهید و اگر او از شما راه حل خواست راه حل ارائه دهید. او خوشحال خواهد شد که شنونده خوبی دارد.

35- به موقع سر قرار با همسرتان حاضر شوید. به عبارت دیگر، وقت شناس باشید. اینکه شما ازدواج کرده اید به این معنا نیست که می توانید همسرتان را ساعت ها منتظر بگذارید.



شارژ سریع موبایل