سارا قاسمی چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۰

گاهی مردم تصورات نادرست و عجیبی درباره خود و ظاهرشان دارند که دلیلش هم معیارها و برداشت هایی است که واقعی و درست نیستند. بیشتر افراد واقعا بسیار زیبا هستند، فقط باید آن را پیدا کنند و دست از پنهان کاری بردارند.


1 : درک کنید که زیبایی منحصر به فرد است

با این که ایده های بسیار قراردادی درمورد تعریف زیبایی وجود دارد، اما کافیست کسی کمی بیشتر از دیگران به ظاهرش اهمیت دهد و تمام تلاشش را برای جلوه منحصربفردش بکند تا دیگران جذب او شده و توجه شان جلب شود و در نتیجه عزت نفس و غرور بجایی به فرد دست دهد.

شما یک چیز منحصربفرد دارید که هیچ کس دیگر در این دنیا ندارد: شخصیت شما. این چیزی است که نهایتا دیگران را جذب شما خواهد کرد، اما برای رسیدن به این هدف باید ابراز وجود کنید. اگر خودتان را پشت یک باور ساختگی پنهان کنید، یا از هرکسی خجالت بکشید و در انزوا بمانید، و یا با زشت ترین لباس ها ظاهر شوید، دیگران نمی توانند خودِ حقیقی شما را ببینند.

زمانی که کاملا با خود واقعی تان زندگی کنید، قادر خواهید بود زیبایی خودتان را زنده کرده و احساسش کنید. همچنین دست از حسادت به دیگران برخواهید داشت چون دیگر آرزو نمی کنید که کاش مثل آنها بودید.


2: واقعیت را بررسی کنید

حالا که صحبت از زیبایی ظاهری است، بگذارید در مورد تبلیغات رسانه ای هم صحبت کنیم. یک روز می گویند که باید لاغر باشید و روزی دیگر می گویند باید فرم ساعت شنی داشته باشید. اما واقعیت این است که فرم بدن شما، در برابر سالم بودن و متناسب بودن تان واقعا اهمیتی ندارد. رسانه ها تصاویر بسیار دستکاری شده از دنیا ارائه می دهند. اگر می خواهید بدانید هنرعکاسی در ترکیب با فتوشاپ چه کار می تواند بکند، بهترین عکاس پیرامون تان را پیدا کنید و بعد از این که یک آرایشگرحرفه ای سر و صورت تان را کاملا آرایش کرد از او بخواهید چند عکس حرفه ای از شما بیاندازد و سپس با کمک فتوشاپ همه چیز را تکمیل کنید. حالا خواهید دید که زندگی واقعی چقدر با تصاویری که روی جلد مجلات می بینید تفاوت دارد.


3: اعتماد بنفس را در خود ایجاد کنید

اعتماد بنفس، حقیقتا زیربنای زیبایی است. اگر شما احساس اعتمادبنفس کنید قادر خواهید بود خودتان را نشان دهید بنابراین دیگران می توانند زیبایی واقعی شما را ببینند. پیش از همه، از افکار و اندیشه های خودتان مطلع و آگاه شوید. چند بار در روز افکار خودتان را بررسی کنید. اغلب ما ناخودآگاه فکر می کنیم و واقعا توجهی به افکارمان نداریم، فقط حس و حال های گوناگون و متفاوتی را تجربه می کنیم. اگر برای تان سخت است می توانید مثلا از یک موزیک الهام بخش کمک بگیرید.

یک راه دیگر هم این است که تصور کنید خودِ جاافتاده تر و مسن تر شما با خودِ الان شما به عنوان یک دوست صحبت می کند. او که از آینده می آید چه دارد که به شما بگوید؟ اگر یک دوست مهربان و دوست داشتنی بودید و می خواستید خودتان را نصیحت کنید چه می گفتید و چه رفتاری داشتید؟

دوم، لیستی از رفتارهایی که به آنها افتخار می کنید تهیه نمایید. آیا با دیگران خوش رفتار هستید؟ کمک می کنید؟ از خودگذشتگی دارید؟ چه چیزی از شما یک انسان عالی ساخته است؟ مکررا این کار را انجام دهید، احساس خوبی خواهید داشت.

سوم، از دوستان تان بخواهید به شما لیستی از ویژگی های برجسته شما ارائه دهند. یادتان باشد که این زیبایی حقیقی شماست.

چهارم، مدیتیشن کنید، این کار به شما آرامش می دهد و به اعتماد بنفس تان کمک می کند. تکنیک های مختلف مدیتیشن را امتحان کنید.


4: کاری کنید که حس خوب به شما بدهد

هیچ چیزی به اندازه شادی، زیبایی را منعکس نمی کند. وقتی شاد هستید دنیا مثل یک آهنربا جذب شما خواهد شد. پس ببینید چه کاری دوست دارید انجام دهید و دنبالش بروید، کاری کنید که بدرخشید.

شاید نیاز به کمی تلاش و دیسیپلین داشته باشید تا بتوانید کاری که واقعا دوست دارید را انجام دهید چون بعضی از رویاها و خواسته ها دشوارتر به دست می آیند، اما حتی نیم ساعت در روز اختصاص دادن به این کار بهتر از این است که اصلا کاری نکنید. برای تفریحات ساده هم وقت صرف کنید مثل سرگرمی های کوچک، رفتن زیر آفتاب و یا وقت گذرانی با دوستان و ...

 

 ده راه ساده برای این که احساس زیبایی کنید

 

5: مراقب بدن تان باشید

ورزش کردن هورمون هایی را آزاد می کند که شادتان کرده و احساس خوب در مورد خودتان به شما می دهد زیرا مراقب بدن تان هستید. پس بدن تان هم شاد  و سرحال خواهد شد.

گاهی مشغله های زیادی دارید اما همیشه می توانید ده دقیقه وقت برای انجام روزانه نرمش های اصلی پیدا کنید. یک یا دو دقیقه فرصت لازم است تا تمام بدن از خواب بیدار شود، سپس روی یک بخش آن تمرکز کنید، مثلا پاها، یا بازوها و بعد هم حرکات کششی را انجام دهید. حتی اگر فقط سه دقیقه فرصت دارید، فقط از جا بلند شوید و برقصید!

مثل تمام چیزهای دیگر، زیاده روی نکنید، ورزش وسواس گونه نه شادتان می کند و نه ظاهرتان را خوب می کند. سونا و ماساژ هم فوق العاده اند، در وان آب گرم دراز بکشید و بعد از آن هم از یک لوسیون طبیعی بدن استفاده کنید، فورا احساس بهتری پیدا خواهید کرد. وقتی از خودتان مراقبت می کنید انگار رازی در آن نهفته است که باعث طراوت و درخشش شما می شود.


6: خوب بخورید

خوردن میوه جات و سبزیجات فراوان همراه با غلات سبوسدار تاثیر شگفت انگیزی روی همه چیز دارد از پوست و موی تان گرفته تا احساس شما هنگام بیدار شدن از  خواب. این لطف را درحق خود انجام دهید و از غذاهای فرآوری شده، غلات  و قندهای تصیه شده دوری کنید. همچنین حتما هر روز یک و نیم لیتر آب بنوشید.


7: مراقب ظاهرتان باشید

احساس خوب داشتن یعنی مراقبت از تمام چیزهایی که مربوط به شماست. پوشش بسیار خوب باعث می شود شخصیت درون تان رو شود و جلوه و زیبایی تان چند برابر گردد. اگر اهل مد و فشن نیستید، از یک کارشناس کمک بگیرید! شما همیشه می توانید از نظر دوستان تان استفاده کنید، اما اول مطمئن شوید که می دانند چه می خواهید و چه باید بکنند. شما نیاز به چیزی دارید که واقعا برازنده تان باشد. گاهی اگر مدتها باشد که از دید دیگران پنهان مانده باشیم، ناگهان در عموم ظاهر شدن با لباس های زیبا و برازنده و یک مدل موی زیبا و شکیل می تواند عجیب و سخت باشد اما مطمئن باشید که به مرور احساس فوق العاده ای پیدا خواهید کرد.


8: بیشتر بیرون بروید و خوب بخوابید

آیا می دانید که برای سالم ماندن باید هر روز بیرون از خانه هم وقت بگذرانید؟ ترجیحا یک ساعت یا بیشتر! بدن نیاز دارد تا در معرض نور آفتاب باشد(حتی با وجود ابرها) تا احساس شادابی کند.

هر شب هم سر ساعت بخوابید و حتما هفت تا هشت ساعت خواب شبانه داشته باشید. اگر این طور نباشد، بدن تان مدام احساس خستگی کرده و در نتیجه آشفته خواهید بود و احساس خوبی نخواهید داشت. هر چه بیشتر حس خوب داشته باشید، جذاب تر خواهید بود.


9: رایحه های خوب را بو بکشید

باور کنید یا نه، بوها می توانند حس و حال شما را تغییر دهند. استفاده از رایحه های تند و مصنوعی عطرها به غیر از این که برای تان مضر هستند، تاثیری روی خلق و خوی تان نخواهند داشت اما شامپوها و صابون های طبیعی، بخور یا دود کردن عطرهای گیاهی برای تقویت حس و حال و روحیه عالی هستند. می توانید خودتان عطرتان را بسازید، اما اول ویژگی های گوناگون آن را مطالعه کنید. مثلا روغن مرکبات را هرگز نباید مستقیما روی پوست استفاده کنید چون در برابر آفتاب ایجاد حساسیت می کند. همچنین گفته می شود بوها خوب باعث جذب دیگران به شما می شوند.


10: با کسانی که برای تان ارزش قائلند وقت بگذرانید

تقریبا هیچ راهی بهتر از وقت گذراندن با آنهایی که دوست تان دارند وجود ندارد تا به شما احساس زیبا بودن بدهد. اگر تا کنون زندگی اجتماعی فعالی نداشته اید، بیرون بروید و معاشرت  را شروع کنید. ایجاد یک حلقه بزرگ از دوستان زمان نیاز دارد چون ممکن است در این راه با کسانی آشنا شوید که مناسب شما نباشند، اما ارزش تلاش و وقت گذاشتن را دارد. داشتن یک زندگی اجتماعی راضی کننده احساس بسیار خوب و خشنودکننده ای به شما می دهد. اگر واقعا خجالتی هستید یا احساس می کنید مهارت های معاشرت را ندارید می توانید به راحتی از کتاب ها و منابعی که در این زمینه وجود دارد کمک بگیرید و تمرین کنید. هیچ کس به طور طبیعی با این مهارت ها متولد نشده تا بداند چطور دوست پیدا کند. معنی ناتوانی شما هم این نیست که شما عالی نیستید بلکه یعنی شما نیاز به فراگرفتن مهارت های اجتماعی دارید. به طور کلی، همه افراد چه برای دیدن زیبایی ها و چه برای نشان دادن زیبایی ها باید مهارت های اجتماعی شان را تقویت کنند چون ارتباط، کلید این بینش است.


و یک نکته دیگر...

آیا تا به حال شده هنر پیشه ای از نظر شما ظاهر و جذابیت خاصی نداشته باشد اما با تماشای بازی و شخصیت او در یک فیلم خاص نظرتان کاملا عوض شود و ناگهان برای تان جذاب و دوست داشتنی جلوه کند؟ دلیلش این است که رفتار و رویکرد فرد، سهم زیادی در جذابیت او دارد. اگر بتوانید خود حقیقی و قلب تان را به دیگران نشان دهید، آن وقت کسانی که جذب شما می شوند واقعا جذب شما خواهند ماند! اما اگر ظاهرسازی کنید و نقاب داشته باشید، فقط کسانی  را جذب خود خواهید کرد که نقاب تان را دوست دارند.



شارژ سریع موبایل