سمیه قاسمی چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۰

موفقیت مقابله با استرس در هر انسانی متفاوت است. برخی، مانند کارمندان در محیط کار باید تحت فشار باشند تا از فشار و استرس برای گرفتن نتایج خوب بهره برداری کنند. در کودکان نیز مشابه این اتفاق ممکن است پیش بیاید.

به خصوص پس از آغاز مدرسه کودکان مجبورند با استرس و فشار آن مقابله کنند. بنابراین، چگونه والدین می توانند فرزندان خود را برای تحت کنترل در آوردن استرس کمک کنند؟ بیایید پدر و مادر ها را دعوت کنیم در ادامه این مطلب برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه باشند.

 

به کودکتان بگوئید دیدگاه خود را تغییر دهد

هنگامی که کودک تحت فشار است، تهدید و ترسانده شده است و با کلماتی مانند یاد بگیر و اینطور باش روبرو گشته و یا درک نشده، حافظه کوتاه مدت و مکانیزم تصمیم گیری او به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. شما باید کودک خود را آموزش دهید تا با تغییر زاویه دیدش از وضعیت های تجربه شده، استرس خود را کاهش دهد. اگر وضعیت فعلی را فرصتی برای توسعه توانایی های خود ببیند، می تواند تحت فشار بودن را به عنوان یک راه جدید برای لذت بردن و یاد گرفتن بداند و مشکلات را ساده تر ببیند.


وجود شانس دوم در زندگی را به کودک یادآوری کنید

کودکی که امتحان دارد، شکست در این آزمون را غیر قابل جبران می داند. همه ما فکر می کنیم، در زندگی موفق، احتمال شکست مهم ترین چیزی خواهد بود که زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. اما شما باید به فرزندتان بیاموزید و امکان تجربه بدهید که هر حادثه قابل جبران است و آموزش می تواند سطح استرس آنها را کاهش دهد.

 

نوشتن در مورد استرس ها و نگرانی ها

قبل از یک رویداد مهم، استرس آن باعث فرار خواب شبانه خواهد شد! چگونه می توانیم به کودک خود کمک کنیم؟ با صحبت کردن در مورد موضوع؟ در واقع، راه بهتری وجود دارد: نوشتن! شما می توانید به کودک خود بگوئید که بخش عمده ای از مردم برای مقابله با استرس به جای صحبت کردن، مشکلات و نگرانی های خود را می نویسند. افرادی که افکار نگران کننده خود را بر روی کاغذ ریخته اند تمرکز بهتری بر روی زندگی شان دارند و آنها ثابت کرده اند که راه های آسان تری وجود دارد تا از دست نگرانی ها و استرس ها، خلاص شد.



شارژ سریع موبایل