ندا نیک روش چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۰

همانگونه که افرادی که از نظر روانی سالم هستند , دارای یکسری ویژگی می باشند , برای تشخیص و پی بردن به ضعف روانی در یک شخص نیز نشانه هایی مانند:احساس نگرانی دائم، ناشادمانی دائمی به علل ناموجه،از دست دادن آسان تعادل روانی در بیشتر اوقات، بی خوابی مکرر، افسردگی و سرخوشی متناوب به صورت ناتوان کننده، آشفتگی زندگی و… دارد. رنگها، تأثیرات مستقیم بر روان و روحیه ما دارند.

انتخاب رنگها در محیط کار و زندگی‌مان، بسیار با روحیات ما نزدیک است.مهدی دوایی، روانشناس و عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم شناختی گفت: نسبت دادن حس‌های مختلف به هر رنگی، در طی تحقیقات بسیار زیاد، انجام گرفته است.

نشان دادن یک رنگ به یک گروه آماری و پرسیدن احساس آنها،‌ از مشاهده آن رنگ و انجام MRI و بررسی احساسات نورونی بخشهای مختلف مغز با مشاهده رنگهای مختلف، دلیل نسبت دادن احساسات به رنگها است.

دوایی ادامه داد: 7 رنگ اصلی که در هماهنگی و هارمونی زندگی بسیار مهم است شامل بنفش،‌ آبی،‌ نیلی، سبز، زرد،‌ نارنجی و قرمز هستند.زمینه‌ایی که ما در آن زندگی می‌کنیم که شامل محیط کار و منزل است، اگر مملو از رنگهای شاد باشد، موجب بروز رفتار خوشایند از ما می‌شود.

رعایت هارمونی و هماهنگی بین رنگها، حال روانی افراد را تغییر می‌دهد.این روانشناس گفت: رنگ آبی، عمق دارد. رنگ قرمز،‌ سرشار از شادی، سرزندگی، حرکت و پویایی است.

رنگ سبز، نشان آرامش و رنگ زرد، نشاط را به همراه دارد. بنابراین با ادغام و به کارگیری تمام این رنگها در محیط زندگی و کارمان، می‌توانیم به سلامت روان برسیم



شارژ سریع موبایل