ندا نیک روش پنجشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

زندگی شلوغ روزمره با تعداد زیادی از کارها  در هر روز باعث خستگی و احساس یکنواختی طرفین می شود.شما می توانید یک لیست ساده و یا یک برنامه با وظایف مختلف و با تنظیم سطح اولویت تنظیم کنید.

بر اساس یک مطالعه جدید، زوج های جوانی که کار های خانه را با یکدیگر انجام می دهند از بالاترین میزان کیفیت در احساسات و عواطف در زندگی مشترکشان برخوردار هستند.

بررسی ها نشان می دهند، در این گزارش محققان دانشگاه کرنل و دانشگاه ایالتی جورجیا دریافتند زن و شوهری که کار در زندگی را بین خود تقسیم می کنند و وظایف هر فردی مشخص است از بیشترین میزان عشق ورزی و کیفیت در احساسات برخوردار هستند.

گفتنی است؛ در زندگی مشترک، مهم‌ترین موضوع پذیرش حقوق و وظایف زوج‌ها نسبت به یکدیگر است. اینکه مرد بپذیرد، اگر قرار باشد شریکش به تنهایی مسئولیت کارهای خانه را به دوش بكشد، شاید رضایت او از زندگی مشترك و حتی شوهرش پایین بیاید.

زن هم باید بپذیرد که مردش برخی اوقات به دلیل خستگی زیاد از کار بیرون از خانه و استرس‌های مربوط به آن ممکن است آنگونه كه باید نتواند در امور منزل همسرش را همراهی كند.

بهترین روش نهادینه‌کردن تقسیم وظایف بین زن و شوهر این است که زن جدولی از کارهای خانه- در طول هفته- تنظیم کند و از شوهرش بخواهد که هر کدام از کارهای منزل را مایل است، انجام دهد و هر کدام را که تمایل دارد به صورت مشارکتی انجام دهند؛ مشخص‌کند.

نتایج مطالعات نشان می دهند اگر می خواهید زندگی زناشویی شاد و موفقی داشته باشید باید تقسیم وظایف بین همسران را که امری بسیار مهم تلقی می شود جدی بگیرید.



شارژ سریع موبایل