ندا نیک روش يكشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰

سرگرمی‌های نسل جدید با سرگرمی‌های نسل قدیم خیلی توفیر دارد. بازی‌های این دوره هم با دوره‌های گذشته تفاوتی از زمین تا آسمان دارد، اما اگر استفاده درست از ابزارهای سرگرمی این دوره جدید را به‌خوبی بلد باشید و بتوانید از آثار مخرب آن خودتان را دور کنید... خیلی خوب، هم می‌شود سرگرم شد و هم می‌شود چیزهای زیادی یاد گرفت و در نهایت پیشرفتی مطابق با تکنولوژی روز دنیا داشت.

حال با وجود افزایش گسترده شبکه‌های اجتماعی و بالطبع افزایش تعداد علاقه‌مندان به آن، چطور می‌شود تاثیرات خوب این شبکه‌ها را از بین صدها اثر زیانبار تفکیک کرد؟ اگر شما هم جزو یکی از این شبکه‌های اجتماعی هستید، بهتر است آگاهانه‌تر و با دانشی بیشتر از این شبکه‌ها استفاده کنید.


ارتباط‌های بیشتر، زندگی شادتر

اگر قرار باشد استفاده از شبکه‌های اجتماعی را با نگاهی منطقی بررسی کنیم، نمی‌توانیم تنها به جنبه‌های منفی آن تکیه کنیم. شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای جدیدی که امروزه روی گوشی‌های همراه نصب می‌شود این امکان را به کاربران می‌دهد که بتوانند با کسانی که در نقاط دور جغرافیایی هستند ارتباط برقرار و دوستان جدیدی با فرهنگ‌های مختلف پیدا کنند.

این گونه شبکه‌ها هنگامی که دنبال دوستان قدیمی‌تان هستید بهترین کمک را برای یافتنشان به شما می‌کنند. در این شبکه‌ها از سالروز تولد دوستان و آشنایانتان باخبر خواهید شد و با پیام تبریک احساس خوبی به آنها منتقل خواهید کرد. هر چقدر دایره روابط شما بیشتر باشد به همان اندازه زندگی شادتری خواهید داشت چون با دوستان بیشتر، تنوع بیشتری را وارد زندگی‌تان کرده‌اید.

موفقیت شغلی

متاسفانه امروزه بیشتر افراد راه استفاده درست از شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دانند و به همین دلیل بیشتر وقت خود را بی‌هدف در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. در حالی که اگر شما صاحب کالا و خدماتی هستید از طریق همین شبکه‌های اجتماعی و دایره گسترده دوستانتان می‌توانید محصول خود را به بهترین شکل معرفی کنید و از این طریق شهرت خوبی هم به دست بیاورید، البته تبلیغاتی که با صداقت همراه باشد و تنها به قصد فریب مخاطبان و نادیده گرفتن حقوق آنها نباشد.

از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توانید با صاحبان کالا و محصولات متنوع دیگر در تماس باشید و از تجربه‌های این افراد استفاده کنید.

بی‌هدف نگردید

اگر قرار است برای پیدا کردن یکی از دوستان قدیمی‌تان وارد این‌گونه شبکه‌ها شوید، مستقیم دنبال هدفی که در ذهن دارید بروید و بعد از اتمام کارتان به دیگر کارهای روزمره‌تان بپردازید. ساعت‌ها وقت گذراندن در این شبکه‌ها و کنجکاوی در مورد آدم‌های دیگر، چیزی جز از دست دادن زمان با ارزشتان نیست و متاسفانه باید بگوییم زمانی که این کار جزو عادت‌های شما شود زندگی بی‌هدفی را خواهید داشت.

پس هدفتان را تعیین کنید و بعد از اتمام آن، پرونده گشت‌زنی را ببندید. اگر با این روش از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید حالتان خیلی بهتر می‌شود و احساس رضایت‌مندی بیشتری از خودتان خواهید داشت.

لحظه‌های شاد

گاهی اوقات که احساس کسالت می‌کنید و دنبال یک سوژه مناسب برای خندیدن هستید چیزی بهتر از ویدئوهایی که در این‌گونه شبکه‌ها وجود دارد، نمی‌تواند حالتان را بهتر کند. ویدئوهایی که در مورد شیطنت کوچولوها توسط مادر و پدرشان قرار داده شده یا شیرین‌کاری‌های حیوان‌ها و دیگر فیلم‌ها اوقات شادی را برای شما به وجود خواهد آورد.

زمانی که با افراد خانواده‌تان هستید این ویدئوها را با یکدیگر ببینید و لذت ببرید اما یادتان باشد استفاده از این مورد هم باید متناسب با سطح فرهنگ و عرف جامعه‌ای باشد که در آن زندگی می‌کنید. دیدن ویدئوهای خصوصی دیگران نه‌تنها هیچ لذتی ندارد بلکه عادت ناپسندی را در شما به وجود خواهد آورد که نمی‌توانید به زودی از شر آن خلاص شوید.

دورهمی‌های آنلاین

این روزها شبکه‌های اجتماعی دایره روابط انسانی را گسترده‌تر کرده اما متاسفانه خیلی از عادت‌های زیبای گذشته را از بین برده است. بیشتر پیام‌های تبریک از طریق پیامک به دست افراد می‌رسد و فرستادن نامه، تماس گرفتن و قرارهای ملاقات جای خود را به نرم‌افزارهای صوتی و تصویری داده است. در بیشتر جمع‌ها حتی در مهمانی‌های خانوادگی وقتی حرفی برای گفتن وجود ندارد، به جای پرداختن به کار گروهی، فعالیت و سرگرمی مهیج و خانوادگی، اکثر افراد ترجیح می‌دهند به گوشی‌های همراهشان پناه ببرند و به گپ و گفت اینترنتی مشغول باشند و حال و هوای مهمانی به همین راحتی دیجیتالی می‌شود.

این کار به مرور زمان افراد را تنبل می‌کند و قرارهای ملاقات به تدریج کمرنگ می‌شود. بهتر است از پیشرفت این‌گونه عادت‌ها جلوگیری کنید و سردی روابط به وجود آمده را از بین ببرید.

دکتر حسین ابراهیمی‌مقدم - روانشناس

متاسفانه نسل امروز میل زیادی به گوشه‌نشینی و انزوا دارد و این افراد هم جزو طرفداران شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند. به عقیده من استفاده بیش از اندازه از شبکه‌های اجتماعی باعث منزوی شدن افراد می‌شود و میل به گوشه‌نشینی و دوری از جمع را در آنها به وجود می‌آورد. امروزه در خانواده‌های بسیاری این فاصله و سردی وجود دارد و علت اصلی این اتفاق همین شبکه‌های اجتماعی است که متاسفانه به دلیل استفاده نادرست و افراطی، تاثیرات زیانباری روی خانواده‌ها گذاشته است.

خانواده‌هایی که فرزندانشان از چنین شبکه‌هایی استفاده می‌کنند، خیلی روی بچه?ها تاثیرگذار نیستند چون فرزندان الگوهای رفتاری خود را از همین شبکه‌ها دریافت می‌کنند. از آنجا که نظارتی روی فرزندان وجود ندارد، الگوهای غلطی را انتخاب می‌کنند و دیگر قابل‌کنترل نیستند. من به شخصه در جایی که شبکه‌های اجتماعی باعث گوشه‌نشینی و افسردگی افراد شود دید مثبتی در این مورد ندارم و تاکید می‌کنم آثار زیانبار این‌گونه شبکه‌ها از تاثیرات مثبت آن بسیار بیشتر است.



شارژ سریع موبایل