سمیه قاسمی دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰

14 فوریه، روز ولنتاین است. فقط یک روز عشق، برای تمام زندگی کافی نیست. یکی از پرسش هایی که اغلب ذهن ما را مشغول میکند و بدون پاسخ است اینست که چگونه و با چه رفتاری ما شخصی را تحت تاثیر قرار میدهیم. در قسمت دوم این مقاله شما را با 18 یافته روانی در مورد عشق آشنا میکنیم. این یافته ها پژوهش های روانی ثابت شده ای هستند و چشم انداز شما را در مورد عشق و زندگی تغییر خواهند داد.

10. بالاخره عشق رمانتیک به پایان می رسد اما با عشق اختصاصی ادامه پیدا خواهد کرد.

بعد از گذشت یک سال از آغاز رابطه دو نفره تعجب خواهید کرد وقتی ببینید دو قوی عاشقی که در ابتدای رابطه دیده بودید با هم بحث میکنند و منظورشان را با کنایه به هم می فهمانند. مطمئینا خواهید پرسید: چه اتفاقی افتاد برای این خاطره و عشق فوق العاده؟ تحقیقات نشان می دهد که نشانه های عشق رمانتیک: دست های عرق کرده، تپش قلب، حالت اشتیاق و خوشبختی شدید، پرواز کردن پروانه ها در وجودتان و سایر علائم مانند احساس نیاز شدید به نفر مقابل، بعد از یک سال به پایان می رسد . پس چه چیزی از این عشق سوزان باقی می ماند؟ اگر زوج ها از عشق رمانتیک به آرامی گذر کنند، آنها وارد قسمت اختصاصی عشق میشوند. این عشق و علاقه پروتئین نوروتروفین را در بدن زن و شوهری که با هم زندگی می کنند، افزایش می دهد.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (2)

 

11. مواد شیمیایی ترشح شده در بدن کسانی که عاشق اند، مانند مواد شیمیایی ترشح شده در بدن مبتلایان به اختلالات و وسواس فکری و عملی است.

تحقیقات نشان می دهد که سطوح پایین سروتونین در بدن یک فرد عاشق این گونه است که ابتدا، سطح کورتیزول بالا میرود. بنابراین، خلق و خوی مردم می تواند به سرعت تغییر کند و فرد می تواند به راحتی ناراحت شود. این وضعیت بسیار شبیه افراد مبتلا به اختلال و سواس فکری و عملی است. به همین دلیل است زمانی که عاشق می شویم، می توانیم در برابر رقتار و عکس العمل های فرد مقابل بیش از حد با وسواس عمل کنیم.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (2)

 

12. تفکر در مورد عشق، ابتدا خلاقیت و پس از آن ایدهای عاطفی ثابت و مثبت را به ذهن متبادر می کند.

فکر کردن در مورد عشق، مشارکت دراز مدت، تعهد، صمیمیت و  وفاداری را تحت تاثیر و خلاقیت قرار میدهد و نفوذ جزئیات مثبت در ذهن انسان را افزایش میدهد.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (2)

 

13. تعهد + محبت +صداقت ویژه = عشق کامل

نظریه مثلثی عشق برای انواع مختلف عشق، فرمول های مختلفی را ارائه می دهد. به عنوان مثال، فرمول صمیمیت مخصوص عشق رمانتیک = شور و وابستگی+ صداقت ویژه میباشد و متفاوت است با عشق حمایتی = محبت + تعهد که با عشق سطحی که متشکل از متغیرهای شور و شوق + تعهد است تفاوت عمده دارد.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (2)

 

14. رابطه های طولانی مدت، چهره و بدن جذاب را ترجیح می دهد.

ارتباط کوتاه مدت با افرادی که بدن و چهره جذاب دارند می تواند وارد روابط بلند مدت شود.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (2)

 

15. قدردانی شما رابطه تان را به سمت احساس دوست داشتن پیش میبرد و شادی را در این رابطه بلافاصله افزایش می دهد.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (2)

 

16. حس پرواز پروانه در وجودتان، در بیان احساسات واقعی است از ترشح آدرنالین ناشی می شود.

هنگامی که شما عاشق کسی هستید حس می کنید که پروانه ها در وجودتان پرواز میکنند ... دلیل این احساس که باعث می شود ما پروانه ها را حس کنیم، انتشار آدرنالین در قلبمان است. به همین دلیل است که وقتی ما عاشق کسی میشویم، نمیدانیم نزدیک به او باشیم یا دور از او ...

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (2)

 

17. بزرگ شدن مردمک ها یکی از نشانه های عشق و علاقه به طرف مقابل است، و شما را در نظر او جذاب تر نشان می دهد.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (2)

 

18. عشق واقعا مهم ترین چیز است.  

نتایج یک مطالعه 75 ساله انجام شده در دانشگاه هاروارد نشان می دهد که: رضایت شرکت کنندگان از داستان زندگی شان در مورد جستجوی آنها از شادی و عشق یا عشق به زندگی موثر است.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (2)

 

بنابراین، پی در پی باید به دنبال عشقتان یا آرزوی آن باشید.



شارژ سریع موبایل