سمیه قاسمی دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰

فقط یک روز عشق، برای تمام زندگی کافی نیست. یکی از پرسش هایی که اغلب ذهن ما را مشغول می کند و بدون پاسخ است اینست که چگونه و با چه رفتاری ما شخصی را تحت تاثیر قرار می دهیم. در این مقاله شما را با 18 یافته روانی در مورد عشق آشنا می کنیم. این یافته ها پژوهش های روانی ثابت شده ای هستند و چشم انداز شما را در مورد عشق و زندگی تغییر خواهند داد.

 

1. روابط تک همسری در قلمرو حیوانات نیز رواج دارد!

هر چقدر به عنوان انسان به قانون تک همسری افتخار کنیم، باید بدانیم این قانون غیر از انسانها بین گرگ ها، قوها، کرکسها و حتی مورچه های سفید نیز رواج دارد.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (1)

 

2. در اولین برخورد با اشخاص ناشناس، تصمیم گیری در مورد اینکه آن شخص خوشایندمان هست یا نه تنها در فرصت 4 دقیقه ای اتفاق می افتد!

اگر می خواهید کسی را تحت تاثیر قرار دهید، شما تنها 4 دقیقه فرصت دارید. پژوهش های روان شناختی نشان می دهد که ، مهمتر از آنچه در برخورد اولیه گفته می شود، تن صدا، تیپ شخصی و زبان بدن تاثیر بیشتری را در فرد مقابل ایجاد می کند.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (1)

 

3. دو نفری که یکدیگر را دوست دارند، هنگامی که به چشم یکدیگر خیره شوند، ضربان قلب آنها با هم هماهنگ می شود.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (1)

 

 تحقیقات روانشناسی نشان می دهد که زوج هایی که عاشق یکدیگرند، زمانی که حداقل 3 دقیقه به چشم یکدیگر نگاه کنند، ضربان قلب آنها با هم هماهنگ می شود.


4. عاشق شدن، اثراتی مشابه تاثیر کوکائین در بدن را ایجاد می کند!

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (1)

 

تحقیقات نشان می دهد که عاشق شدن باعث ترشح ماده ای شیمیایی در 12 منطقه از مغز می گردد که وقتی این ماده در بدن به حرکت در آید، فرد شادی بیش از حدی را احساس می کند، حالاتی مانند گرفتن یک دوز کوکائین.

 
5. نوازش کسی که ما را دوست دارد، باعث انتشار مسکن های طبیعی در بدن ما می شود.

اکسی توسین، با عنوان "هورمون عشق" شناخته می شود و زمانی ترشح می شود که به شدت ما را در آغوش بگیرند و یا کسی ما را  نوازش کند. اکسی توسین در مغز و اندام های جنسی زنان و مردان ترشح می شود. بسیاری از محققان معتقدند که اکسی توسین فرایند در آغوش کشیدن کسی که دوستش داریم را تقویت می نماید. تحقیقات نشان می دهد که یک دوز اکسی توسین به طور قابل توجهی باعث کاهش درد می گردد و حتی در عرض 4 ساعت به طور کامل آنرا از بین می برد. بنابراین محققان، بغل کردن همسر را بهتر از مواد مخدر و قرص مسکن در تسکین درد توصیه می کنند.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (1)

 

6. نگاه کردن به عکس شخصی که دوستش داریم، می تواند درد ما را تسکین دهد.

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از مردم توسط دوست داشتن با سرعت بیشتری از شر بیماری ها خلاص شده اند و در حال حاضر با سلامتی کامل، زندگی می کنند. آخرین تحقیقات انجام شده در بیمارستان ها نشان می دهد، اگر بیمار در مواجهه با مردمی باشد که او را دوست دارند، با سرعت بیشتری می تواند فرآیند دردناک بیماری را طی کند.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (1)

 

7. زوج هایی که از لحاظ جذابیت به یکدیگر شبیه اند، احتمال بیشتری دارد که با هم باشند.

تحقیقات روانشناسی نشان می دهد که در زمینه اجتماعی، انتخاب فرد برای روابط عاشقانه معمولا الگوی خاصی دارد. طبق نظر محققان، این الگو نه تنها بصری است، بلکه دلیل آن جذابیت های اجتماعی می باشد. بنابراین به طور کلی مردم همسرانی سازگار با مهارت های اجتماعی خود را ترجیح می دهند.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (1)

 

8. شخصیت بسیاری از زوج هایی که در طولانی مدت با هم هستند، مشابه نمی شود.

مخالف ها همدیگر را جذب می کنند. پژوهش های روان شناختی در عشق نشان می دهد که انتخاب مردم در مورد شخصیت های بسیار مشابه، انجام نمی شود. مردم باید شباهت را به شیوه ای سازنده در طول رابطه و به اندازه کافی از یکدیگر یاد بگیرند.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (1)

 

9. دل شکستگی فقط یک مثال نیست.

تحقیقات نشان می دهد که جدایی، طلاق، و رویداد های شدید و آسیب زا مانند از دست دادن یک دوست، می توانید درد شدیدی را در اطراف قلب فرد به وجود آورد. این درد می تواند باعث تضعیف عضله قلب شود. علم این سندرم را دل شکستگی نامیده. ضربان قلب سرعت می گیرد و این وضعیت و موقعیت با علائمی مانند تنگی نفس زنان را بیشتر تحت تاثیر قرار می دهد و اغلب با یک حمله قلبی تشخیص داده نشده همراه است.

 

 18 دانستنی جالب در مورد عشق! (1)



شارژ سریع موبایل