سمیه قاسمی پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۰

رفتار همسر و یا معشوق شما باعث شک و سوء ظن شما می شود یا آن را تحریک میکند؟ این مطلب، در موردشک و سوء ظن در روابط عاشقانه است. برخورد شما با حس سوء ظن، که درونتان را می سوزاند را به یک سطح معقول میرسانیم  و در مورد آنچه شما می توانید انجام دهید تا نسبت به این حس امنیت داشته باشید، صحبت می کنیم.

 

1. زمان بیشتری را با یکدیگر بگذرانید

احساس شک معمولا زمانی مطرح می شود که صمیمیت بین زن و شوهر شروع به کاهش می کند. بنابراین، برای بازگرداندن نزدیکی بین شما و همسرتان و برای از بین رفتن شک زمان بیشتری را با هم بگذرانید. وقت خود را با هم صرف انجام کارهایی بکنید که پیش از این انجام می دادید و از آنها لذت می بردید. کارهایی را انجام دهید که همسرتان خوشش بیاید.

 

2. بگذارید بداند که هنوز شما را تحت تاثیر قرار می دهد

چه چیزی در رفتار همسرتان شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟ موفقیت در کسب و کار، پخت غذای خوب، رقص خوب، شنونده خوبی است، شیک پوش است، کمک کردن به دیگران را دوست دارد و غیره. به همسرتان بگویید که شما ویژگی های او را تحسین می کنید. این کار شما به او نیز اجازه می دهد با شما در مورد ویژگی های مثبتتان صحبت کند. این می شود که شما احساس می کنید به یکدیگر نزدیک تر هستید.

 

3. به شناخت همدیگر ادامه دهید

تلاش برای رسیدن به شناخت از همدیگر توسط هر یک از همسران در طول سال های اولیه رابطه زن و شوهری کم کم با گفتن این جمله که ... سال است با همیم و همدیگر را می شناسیم رفته رفته کمتر و کمرنگ تر می شود. با همسر و یا معشوق خود در مورد اینکه از چه چیزهایی خوشش می آید، چه کارهایی باعث آرامشش می شود، چه رویاهایی دارد و در حال حاضر چه چیزهایی باعث استرس او می شود و غیره صحبت نمایید. به عبارت کامل تر، اطلاعاتتان در مورد یکدیگر را به روز رسانی کنید.

 

4. گفت و گو کنید

یکی از مهم ترین دلایل افزایش سریع شک در همسران، امتناع آنها از صحبت و گفتگو با هم و یا به حداقل رساندن این گفتگو ها است. در مورد چیزهایی که آنها را اذیت می کنند، نمی توانند به درستی صحبت کنند. درمورد همسرتان و چیزهایی که نسبت به او شما را آزار می دهد صحبت کنید. اگر موضوعی شما را آزار می دهد از او نیز کمک بخواهید.

 

5. رفتارتان شک بر انگیز نباشد

در ارتباطات خود اسراری نداشته باشید. با هم در مورد رویاهایتان، نگرانی هایتان و خواسته هایتان، رک و صادقانه با هم صحبت کنید.

فراموش نکنید هنوزمهم ترین پادزهر شک در روابط؛ اعتماد و صمیمیت است. وقتی شروع به اعتماد به همسرتان و رابطه تان کنید، شک و تردید در رابطه شما کاهش خواهد یافت و شما شروع به لذت بردن از زندگی خواهید کرد. شک و سوء ظن شما می تواند از روابط عاطفی و وابستگی های قبلی شما نشات گرفته باشد که در این مورد امکان بروز مشکلات متفاوت و مهمتری هست که برای بر طرف کرن آنها باید از متخصصان و مشاوران خانواده کمک بگیرید.

کاهش شک و سوء ظن، با اعتماد به نفس و امید میسر است و شما در سایه این باور ها می توانید یک رابطه پر از شادی داشته باشید...



شارژ سریع موبایل