مهدی خاکپور شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

شما در یک پارک در حال قدم زدن هستید که با یک زوج کهنسال، روبرو می شوید که به شکلی عاشقانه یکدیگر را نوازش می کنند، اما چطور ممکن است! آیا این رابطه عاشقانه ریشه در یک ارتباط قوی در گذشته داشته، که تا به حال حفظ شده و خود نمایی می کند؟ شما چگونه می توانید این ارتباط عاشقانه را با همسرتان به وجود آورید؟

دکتر کارل پیلیمر مولف کتاب سی درس برای عاشقی، مجموعه ای از این سوالها و جوابها را فراهم آورده است او در قالب یک طرح تحقیقاتی، با بیش از ۷۰۰ زوج در مجموع زمانی 40,000 ساعت مصاحبه کرده، که بخشی از توصیه های عمومی این زوجها که ما بین ۳۰ الی ۵۰ سال تجربه زندگی مشترک داشتند در ادامه آمده است.

 

1. زود تمامش نکنید!

در صورتی که واقعا عاشق شده اید ازدواج کنید، عشقی که در نبودش احساس خلاء خواهید کرد. گرچه احساس همیشگی و پایدار نیست اما به تداوم زندگیتان بسیار کمک می کند.البته اگر در همان ابتدا احساس نکنید که  می خواهید به این ماجرا خاتمه دهید.

 

2. ارتباط!

نوع ارتباط نقش کلیدی در کیفیت زندگی شما دارد، به همین جهت قبل از ازدواج، راجع به ارزشهای مد نظرتان که در زندگی برای شما مهم است با همسر آینده تان صحبت کنید و مطمئن شوید که در مسائل اساسی زندگی تان با یکدیگر تفاهم دارید. به عنوان مثال اگر قصد بچه دار شدن دارید صرفا راجع به زمان آن صحبت نکنید بلکه راجع به چگونگی تربیت و کیفیت انجام آن نیز صحبت کنید و یا این که چگونه پول در آورید و در چه زمانی بازنشسته شوید. در مرحله ی بعد راجع به چیزها یی که باعث خوشحالی و ناراحتی شما می شوند و این چگونه در این زمانها با هم ارتباط داشته باشید با یکدیگر صحبت کنید.‌‌‌‌

 

3. قبل از بچه ها به نیازهای همسرتان توجه کنید

زمانی که بچه دار می شوید زمان خوش آمد گویی به آینده ی پیش رو است آن هم زمانی که شغل و بچه داری بخش عمده ی وقت شما را به خود اختصاص داده است اما مراقب باشید در دام سردرگمی های ناشی از بی برنامگی، برای آینده تان نیافتید. با توجه به این که شما به میانسالی نزدیک می شوید باید با کمک همسرتان نقشه راه جدیدی را برای زندگی پیش رویتان، ترسیم کنید و از یک رابطه ی شاد، میان خود، همسر و فرزندان نهایت استفاده و لذت را ببرید.

 

4. از جر و بحث در زمانی که احساس گرسنگی می کنید خودداری کنید

این نکته به عنوان یکی از نکات مهم، در مصاحبه های خانم پیلیمر دیده می شود.

از به کار بردن هر گونه عبارت زشت، در هنگام جر و بحث جلوگیری کنید و به جای آن سعی کنید از عبارات مناسب استفاده کنید .

 

5. خود را برای تغییرات آماده کنید

برای دستیابی به موفقیت خود را برای روبرو شدن با مشکلات کوچک و بزرگ آماده کنید، چرا که زوجهای موفق همواره برای برخورد با مشکلات آماده اند.

 

6. نیازهای همسر خود را اولویت بندی کنید.

بسیاری از زوجهایی که در مصاحبه دکتر پیلیمر شرکت کرده بودند، به این نکته پی برده بودند که جلب رضایت همسرشان نقش بسزایی در استحکام زندگیشان دارد.

آنها تمرکز خود را بر روی این موضوع گذاشته بودند که چطور می توانند زندگی را برای همسرشان راحت تر و لذت بخش تر کنند. دانستن و به کار بستن این نکته به بهبود کیفیت زندگی هر دو زوج کمک خواهد کرد.

 

7. مراقب خودتان باشید.

تمرکز کردن بر روی نیازهای همسرتان به معنای غافل شدن از نیازهای خودتان نیست. کسانی که در بلند مدت زندگی موفقی را تجربه کرده اند، از تمایل به تثبیت، مرتب کردن و اولویت بندی نیازهای یکدیگر این نتیجه را به دست آوردند. که توجه به این نکته مهم، نقش بسزایی در کیفیت روابط آنان داشته است.

 

8. به ازدواج به عنوان یک تعهد بلند مدت نگاه کنید.

در ابتدا ممکن است این مساله چندان خوشایند به نظر نرسد، اما کسانی که زندگی مشترک بلند مدتی را تجربه کرده اند؛ به این مساله پایبند بوده اند این بدان معناست که حتی اگر مجبور شدید روابط سخت و سنگینی را تجربه کنید، تا سرحد امکان باید به این نکته پایبند بمانید گرچه مساله در ظاهر ناخوشایند به نظر می رسد، اما در بلند مدت به این نتیجه خواهید رسید که این یک تصمیم هوشمندانه بوده است.



شارژ سریع موبایل