امین شجاعی پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰

میوه این نعمت‌های آبدار و خوشمزه‌ الهی سرشار از ویتامین و فیبر! یكی از آن نعمت‌هایی كه ضامن سلامتی و طول عمر است. از توت و تمشك گرفته تا طالبی و هندوانه هر یك خواص فوق‌العاده‌ای دارند كه باید در برنامه غذایی روزانه گنجانده شوند. در غیر این صورت شك نكنید كه امروز و فردا یك جای كار بدن دچار مشکل می‌شود.

بهتر است میوه را به صورت كامل و نه آب میوه میل كنید. به خاطر اینكه گوشت و پوست میوه حاوی خواصی است كه در روند آبگیری از بین می‌رود. تا جایی كه می‌شود از میوه‌های ارگانیك استفاده كنید به خصوص میوه‌های ریز مانند توت‌فرنگی و همچنین موز و غیره را. به خاطر اینكه این میوه‌ها حساسیت بیشتری نسبت به آفت‌كش‌ها دارند.
 

 میوه‌هایی كه طبابت می‌‌کنند!؟

 

توت ‌فرنگی

كلا توت‌ها منبع خاصیت هستند. توت‌فرنگی نیز جزو میوه‌های ریز و خوش‌طعمی است كه ظاهرش دلربا و طعمش فوق‌العاده است. این توت خوش‌رنگ دیورتیك (ادرارآور) و ملین است و مصرف آن باعث احساس شادابی می‌شود. این میوه ریز سرشار از ویتامین C و انواع آنتی‌اكسیدان‌هاست كه سلامتی‌تان را تضمین می‌کند.


گیلاس

گیلاس خطر ابتلا به سرطان سینه، سرطان پوست، سرطان معده، سرطان كبد و سرطان ریه را كاهش می‌دهد. دم گیلاس خواص دیورتیك دارد و باعث تمیزی كلیه‌ها می‌شود. می‌توانید دم یا همان چوب گیلاس را دم كرده و میل كنید.


بلوبری

بلوبری را قهرمان آنتی‌اكسیدانی می‌دانند. این میوه بنفش خوش‌طعم حاوی تركیبات آنتی‌اكسیدانی فراوانی است كه به بهبود حافظه كمك كرده و آلزایمر را از شما دور می‌كند. این میوه‌های ریز استحكام استخوان را نیز بالا می‌برند.
 

 میوه‌هایی كه طبابت می‌‌کنند!؟


تمشك و شاه‌توت

به افرادی كه از مشكلات گوارشی و همچنین از روماتیسم رنج می‌برند توصیه می‌شود حتما شاه‌توت و تمشك میل كنند. اگر دچار اختلالات قاعدگی هستید نیز حتما به این میوه‌های ریز اعتماد كنید. شاه‌توت و تمشك سرشار از فیبرها بوده و به این ترتیب از یبوست نیز پیشگیری می‌كنند.


هلو

هلو یكی از منابع خوب ویتامین‌های گروه B و E می‌باشد. این میوه باعث تحریك عملكرد روده‌ها و ترشحات معده می‌شود و به هضم غذا كمك می‌كند. هلو سرشار از املاح معدنی است و برای ورزش‌كاران فوق‌العاده است.

 

 میوه‌هایی كه طبابت می‌‌کنند!؟



شارژ سریع موبایل