مهدی خاکپور جمعه ۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

ظاهر نقش بسیار مهمی در موفقیت شما دارد، به خصوص در مصاحبه های کاری. اولین باری که یک کارفرما می خواهد با یک جویای کار مصاحبه و ملاقات داشته باشد بسیار مهم است زیرا تصویر شما در ذهن کارفرما و نوع پوشش تان می تواند در جذب یا ردتان تاثیر بسزایی بگذارد. اولین چیزی هم که حتی قبل از سخن گفتن از شما دیده می شود ظاهرتان است.

اگر چه همه ما می دانیم که برای مصاحبه های کاری باید لباسی رسمی به تن کنیم اما این را هم به یاد داشته باشید که قبل از انتخاب لباسی مناسب، از شرایط و محیط شرکت یا سازمانی که برای مصاحبه به آنجا می روید، آگاهی یابید زیرا هر شرکت قوانین خاص خود را دارد. شما می توانید برای این کار از کارمندان کمک بگیرید تا لباس هایی که به تن می کنید در تناسب بیشتری با آن سازمان باشد.

 

آقایان در مصاحبه کاری چه بپوشند؟

 

تاثیری که آدمها در نگاه اول می گذارند، بسیار اهمیت دارد. اگرچه اهمیت روزمه شما در اولویت است اما کارفرما از شخصیت شما چیزی نمی داند به همین دلیل طرز لباس پوشیدن تان در نگاه اول می تواند ایده هایی را از شخصیت تان به او منتقل کند. از آنجا که نمی دانید با چه نوع کارفرمایی مواجه می شوید، بهتر است ساده لباس بپوشید.

 

آقایان در مصاحبه کاری چه بپوشند؟

 

اگر می خواهید درباره مدل لباسی که در مصاحبه های کاری به تن می کنید بیشتر بدانید، به نکاتی که در اینجا برایتان آورده ایم، دقت کنید.

 

کت

کارفرما از همان لحظه ورود، شما را جزو یکی از کارمندان شرکتش تصور می کند به همین دلیل باید سعی کنید از همه نظر بهترین باشید. شما باید دو نکته را در مورد کتی که به تن می کنید، رعایت کنید: این که تمییز و ساده و کاملا سایز تن تان باشد. سعی کنید کتی که برای مصاحبه به تن می کنید کلاسیک و به رنگ های تیره باشد. رنگ های سورمه ای، خاکستری و مشکی گزینه های مناسبی هستند.

 

آقایان در مصاحبه کاری چه بپوشند؟

 

پیراهن

پیراهن های رنگ روشن گزینه های بهتری نسبت به دیگر رنگ ها برای مصاحبه های کاری اند. بنابراین سعی کنید پیراهنی کلاسیک به رنگ سفید یا آبی روشن به تن کنید.  این را هم در نظر بگیرید که اندازه تن تان و مهمتر از همه اتو شده باشد.

 

آقایان در مصاحبه کاری چه بپوشند؟

 

کراوات

کراوات شما نباید از بقیه اجزای ظاهرتان جدا باشد. شما باید آن را به گونه ای انتخاب کنید که با لباس هایتان هماهنگ باشد نه این که تو ذوق بزند

درست شبیه کت و پیراهنی که به تن می کنید، کراوات شما نیز باید کلاسیک و تر و تمییز باشد. از کراوات های خیلی باریک یا خیلی پهن خودداری کنید. رنگ های قرمز، سبز، سورمه ای یا دیگر رنگ های سنتی گزینه های مناسبی هستند که با لباس هایتان به خوبی هماهنگ می شوند. به طرح کراوات نیز دقت کنید. ما طرح های سنتی مانند خالدار یا راه راه را به شما پیشنهاد می دهیم.

اگر می خواهید کمی بیشتر بدرخشید، می توانید از  سنجاق کراوات نیز استفاده کنید. اغلب می بینیم که آقایان سنجاق کراوات خود را یا خیلی بالا می زنند یا خیلی پائین اما قاعده آن کاملاً واضح است: سنجاق کراوات باید بین دکمه های سوم و چهارم پیراهن تان زده شود.

 

آقایان در مصاحبه کاری چه بپوشند؟

 

کفش

کفشی که به پا می کنید حتی بلندتر از کلامی که به زبان می آورید، می تواند با طرف مقابل تان صحبت کند. اگر کفش تان مناسب باشد، تاثیر خوبی را از همان نگاه اول بر مخاطب خواهد گذاشت و بر عکس اگر کفشی نامناسب به پا کنید، کل ظاهرتان را خراب خواهد کرد، پس در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید

کفشی که به پا می کنید باید ساده و کلاسیک باشد. فراموش نکنید که آنها را به خوبی تمییز کنید تا در پاهایتان بدرخشند. این کار نشان دهنده این است که شما به جزییات ظاهرتان هم اهمیت می دهید.

 

آقایان در مصاحبه کاری چه بپوشند؟

 

جوراب

شاید فکر کنید که جوراب هایتان اهمیت چندانی در ظاهرتان ندارند اما اشتباه کرده اید. رنگ جورابی که انتخاب می کنید نیز در تاثیری که بر طرف مقابل خواهید گذاشت، موثر است. اگر فردی مدرن هستید، این بار سعی کنید کلاسیک بیاندیشید و از پوشیدن جوراب های رنگی خودداری کنید. جورابی که به پا می کنید باید ساده و به رنگ های تیره باشند تا با رنگ کت تان جور در آید. اگر هم جورابی طرح دار را می پسندید، حواستان باشد که طرح هایی با رنگ متضاد نداشته باشد. قد جوراب هایتان را هم در نظر بگیرید و از پوشیدن جوراب های خیلی کوتاه خودداری کنید.

اکسسوری

اگر اکسسوری هایی که انتخاب می کنید مناسب باشند، ظاهرتان را برای یک مصاحبه کاری آماده و کامل می کنند اما باید بدانید که چه اکسسوری هایی با لباس تان ست است. به عنوان مثال کیف دستی مربع شکل چرمی که با رنگ کراوات تان هماهنگی دارد، انتخاب مناسبی است. اما یادتان باشد که شما باید ظاهری کلاسیک و رسمی داشته باشید پس از به دست گرفتن کیف هایی با رنگ خیلی روشن خودداری کنید. دکمه سر دست هم یکی دیگر از اکسسوری هایی است که می تواند در مصاحبه های کاری به کارتان آید.

 

آقایان در مصاحبه کاری چه بپوشند؟

 

مو

موهای سرتان اولین چیزی است که نظر کارفرما را به خود جلب می کند پس قبل از خروج از خانه، خودتان را به دقت در آینه نگاه کنید. سعی کنید چند روز قبل از روز مصاحبه به آرایشگاه بروید و اصلاح کنید زیرا اگر همان روز این کار را انجام دهید، ممکن است توی ذوق بزند. این را هم یادتان باشد که برای چنین روزی مدل جدیدی را امتحان نکنید زیرا ممکن است به شما نیاید. همان مدل های قدیمی که فکر می کنید مناسب تان است را انتخاب کنید. حال زمان امتحان و تجربه کردن نیست پس عاقلانه عمل کنید

 

آقایان در مصاحبه کاری چه بپوشند؟

 

عطر

اگر شما نمی خواهید کارفرما را از خودتان ناامید کنید، قبل از مصاحبه کاری به حمام بروید تا مبادا بدن تان بوی بدی دهد. اما برای تاثیر بیشتر می توانید از عطرها و ادکلن ها استفاده کنید. فقط یادتان باشد که در این کار زیاده روی نکنید. از آنجا که ادکلن نباید بوی تند و زننده ای داشته باشد، ما به شما ادکلن های ملایم را پیشنهاد می کنیم.

 

آقایان در مصاحبه کاری چه بپوشند؟



شارژ سریع موبایل