مهدی خاکپور چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

بیایید با این واقعیت روبرو شویم که گاهی اوقات به نظر می رسد تار و پود زندگی در حال گسستن است. شاید شغل تان را از دست داده اید یا ازدواج تان به تازگی منجر به طلاق شده یا در امتحان دانشگاه رد شده اید و الان احساس یک فرد درمانده و شکست خورده را دارید.

به گفته وینستون چرچیل، «موفقیت یعنی رفتن از شکستی به سوی شکست دیگر بدون از دست دادن شور و اشتیاق». بنابراین باید به خاطر داشته باشید حتی با وجود اینکه احساس می کنید شکست خورده اید، حقیقتا این طور نیست. در اینجا دلایلی آورده شده که به شما یادآوری می کنند حتی اگر این طور فکر نکنید با این حال فرد خوشبختی هستید؛ دلایلی که نشان می دهد هر فردی خوشبخت تر از آنی است که فکر می کند. این موارد عبارتند از:


* شما زنده اید و همواره در حال یادگیری چیزی هستید

هیچ کس نمی گوید زندگی ساده است اما با وجود اینکه جاده پر از دست انداز است، قطعا رانندگی ارزش دارد.


* به شکست هایی که داشته اید خوب فکر کنید

باید بدانید همه این اتفاقات حکمتی داشته اند و جزیی از یک برنامه بزرگ تر بودند. هر مشکل و سختی شما را به جایگاهی می رساند که امروز در آن قرار دارید و هر امتحانی در زندگی، شما را به سمت عظمت و انعطاف پذیری شخصیتی می برد که اکنون دارای آن هستید. با ایمان، امید و عشق به پیش بروید و بدانید هر تجربه چیزی را به شما می آموزد که برای تبدیل شدن شما به ذات اصلی تان لازم است.
 

شما خوشبخت تر از آنی هستید که فکر می کنید


* در تلاش برای بهتر شدن هستید

این واقعیت که شما تنها به این دلیل که به خواسته تان نرسیده اید کمی احساس سرخوردگی می کنید نشان دهنده تلاش شما است. شما در یک برنامه و طرح بزرگ ترین قرار دارید که قادر به درک آن نیستید. در این طراحی بزرگ نظام هستی، شما همیشه در حال تلاش برای بهتر شدن هستید و تا زمانی که همچنان به تلاش تان ادامه دهید، شادی، موفقیت و عشق به سراغ تان می آید. فقط تسلیم نشوید!

انیشتین در این رابطه می گوید: «مسئله این نیست که من باهوش تر از سایرین هستم، بلکه موضوع این است که من بیشتر از دیگران درباره مسائل فکر می کنم و درگیر مشکلات می شوم.» در برابر مسائل پیش روی تان ایستادگی کنید و هرگز برای خود واقعی بودن تان دست از تلاش برندارید.


* شغلی داشته یا دارید

از هر زاویه ای که به این مسئله نگاه کنید، همچنان وضعیت برد – برد است. اگر شغلی دارید، این وضعیت بسیار خوب است. شغل تان را نگه دارید و بدانید شما از جمله افراد خوشبخت هستید. اگر هم به تازگی شغل تان را از دست دادید، ناراحت نباشید. پیش از این هم توانستید کاری پیدا کنید، مطمئن باشید دوباره هم می توانید.

شاید این اتفاق فرصتی تازه باشد که همیشه منتظرش بودید دست به کاری بزنید که واقعا دوست دارید. به جستجوی تان ادامه دهید، امیدتان را از دست ندهید و بدانید با سختکوشی و باور به کاری که انجام می دهید، می توانید هر کار به ظاهر غیرممکنی را انجام دهید.


* دانش و معرفت در دستان شماست

در این دوره و زمانه می توانید هر چیزی که می خواهید را یاد بگیرید. واقعا دانش در دستان شما است! دانش قدرت است، پس آن قدرت را به دست گیرید و بگذارید در دستیابی به رویاهای تان شما را کمک کند. از تمام فرصت های یادگیری که در مسیرتان قرار می گیرد، بهره مند شوید، زیرا دانش بیشتر در تصمیم گیری های عاقلانه زندگی به شما کمک خواهند کرد.
 

شما خوشبخت تر از آنی هستید که فکر می کنید


* غذایی برای خوردن دارید

گاهی اوقات غذای پیش روی تان کمی بیشتر از میزان نیاز تان است. غذا رحمت و برکتی است که معمولا نادیده گرفته می شود اما به محض اینکه برای چند ساعت غذا نخورید، فورا نسبت به آن احساس نیاز می کنید. دفعه بعدی که غذا می خورید، از غذای تان، هر چه هم که هست، لذت ببرید، هر لقمه آن را مزه مزه کنید و به خاطر داشته باشید خوشحالی را می توان در لذت بردن از هر چیز ساده ای در زندگی مانند خوردن یک شیرینی یافت.


* قدرت انتخاب دارید

به گفته ارسطو، «تعالی و برتری هرگز تصادفی نیست، بلکه همیشه نتیجه عزم راسخ، تلاش خالصانه و اجرای هوشمندانه است. برتری جستن از دیگران نشان دهنده انتخاب عاقلانه از میان گزینه های متعدد است. این انتخاب شماست که سرنوشت و تقدیرتان را مشخص می کند، نه شانس.» به نظر می رسد حرف های ارسطو برای اهل خرد کافی باشد. پس به قدرت انتخاب تان ایمان داشته باشید و پذیرای نتایجش نیز باشید.


* عشق را تجربه کرده اید

عشق لحظه ای است که در آن زمانی که در چشمان دیگری می نگرید کاملا احساس دگرگونی می کنید. تجربه چنین احساس طبیعی، بنیادی و ساده و در عین حال تجربه این لحظه پر از شور و احساس برای شما خاطراتی را می آفریند که هرگز فراموش نمی کنید. اگر چنین لحظه باشکوه و والایی را تجربه کردید، قطعا فرد بسیار خوشبختی هستید.
 

شما خوشبخت تر از آنی هستید که فکر می کنید


* آبی سالم برای نوشیدن دارید

نباید از این مسئله چشم پوشی کرد. در سال 2012، 89 درصد جمعیت جهان به آب قابل آشامیدنی و حدود 4 میلیارد نفر به آب لوله کشی شهری در خانه هایشان دسترسی داشتند؛ در حالی که 2 میلیارد و 200 میلیون نفر دیگر به آب چاه و شیرهای عمومی دسترسی داشتند.
در این سال یک میلیارد و 800 میلیون نفر نیز همچنان از منابع آب ناسالم استفاده می کردند که این منابع حتی ممکن بود آلوده به مدفوع باشند. هر چند این رقم در سال های اخیر به حدود 783 میلیون نفر کاهش یافت اما این رقم همچنان رقم بالایی است. پس کاملا آگاه باشید که در زندگی تان بیشتر از آن چیزی که فکر می کنید خوشبخت هستید و بابت این موضوع نیز شکرگزار باشید.


* رویایی دارید

هر رویایی که دارید مال شما است. شما قادرید رویای تان را در آغوش بکشید و آن را بسازید. دست از رویاپردازی نکشید. رویاهای شما در واقع بهترین چیزهایی هستند که می توانید زندگی تان را بر اساس آنها بسازید. در واقع رویا یکی از سرمایه های هر فرد است زیرا با تکیه بر آن می تواند رو به جلو قدم بردارد.


* لباس هایی برای پوشیدن دارید

نکته مهم اینجا است که مجبور نیستید برهنه یا با پوشش بسیار کم در خیابان ها راه بروید. شما از نعمت درست لباس پوشیدن در هر موقعیتی بهره مندید و با پوششی که دارید می توانید سپری برای بدن تان در برابر عوامل مختلف داشته باشید؛ اما تصور کنید اگر لباسی برای پوشیدن نداشتید، سرمای زمستان تا چه اندازه به مغز استخوان تان نفوذ می کرد!
 

شما خوشبخت تر از آنی هستید که فکر می کنید


* قدرت بخشش دارید

تصور کنید اگر در این جهان مفهومی به نام بخشش وجود نداشت دنیا چه شکلی می شد؟ حتی اگر به جهان بدون بخشش اهمیتی ندهید، زندگی خودتان چطور خواهد بود؟ حال تصور کنید اگر نمی توانستید اشتباهات دیگران را ببخشید و اشتباهات خودتان نیز بخشیده نمی شد، تا چه اندازه گرفتار و ناراضی بودید. اگر این طور بود، زندگی در زمان بروز مشکلات و سختی ها تقریبا غیرممکن بود و حتما مانند یک کابوس هولناک می نمود. پس بدانید از موهبت بخشش بهره مندید و می توانید با بخشش دیگران و بخشیده شدن خودتان راحت تر به زندگی ادامه دهید.


* به چیزی بزرگتر از خودتان اعتقاد دارید

همیشه هنگامی که در دنیای کوچک خود گرفتارید و در حال غرق شدن در دریای کوچکی از مشکلات زندگی شخصی تان هستید، قدم به عقب بگذارید و ببینید چه چیز بزرگ تر و مهم تری در زندگی تان دارید. چیزهای ارزشمندی در زندگی شما هست که می تواند شامل خداوند، خانواده یا دوستان باشد، بنابراین در واقع هدف تان دستیابی به فضیلت بزرگ تری است که می تواند برای خداوند، خانواده یا دوستان تان افتخار بیافریند.



شارژ سریع موبایل